Cabrio kopen: 900 of 9-3?

Voor alle Saab cabrio rijders
72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 23 jan, 2010 23:23

Onze '95 900SE cabrio kwam ook uit D, incl. ingevuld dealerboekje.

Jeff Leiden
Geregistreerd lid

Bericht door Jeff Leiden » zo 24 jan, 2010 9:29

Een import auto hoeft per definitie zeker niet slecht(er) te zijn dan een Nederlandse auto.
Ik heb het zelf ook gedaan en heb er nog geen haar op mijn hoofd spijt van gehad, zou het zo weer doen.

Maar ook in het buiteland geldt, goed kijken , keuren, en proefrijden.

Groet Jeff

ps. de mijne staat ook te koop, zie link hieronder

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 24 jan, 2010 12:02

Ik zou het ook zo weer doen hoor, maar kreeg bij de verkoop van mijn V70 veel gezeur er over. Waarschijnlijk om de prijs omlaag te krijgen. Mooie van die auto was dat het model en het kenteken nog konden kloppen. Het leek er net op alsof de auto nieuw was. Dat is met een oude 9-3 cabrio natuurlijk niet zo. Maar waarom een ingevoerde auto minder waard zou moeten zijn is me nooit duidelijk geworden eigenlijk. Duitsland heeft nu eenmaal een betere reputatie als het om onderhoud, luxe en snelwegkilometers gaat....

Michiel747
Geregistreerd lid

Bericht door Michiel747 » zo 24 jan, 2010 17:29

Wat dacht je van een 900 Classic cabrio? 8)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 24 jan, 2010 17:40

Je zit toch niet te wachten op roest op de veerpootschotels, roestige wielkastranden, asdoorvoer, defecte en/of versleten kap, versleten leren stoelen, defecte turbo... enz... Wil je dat voorkomen moet je in de buidel tasten.

Naar verluidt kost een echt 100% goede classic cabrio snel een goeie 12 mille. Dat werd mij te gek, anders had ik het ook wel geweten :-) De eerste en de mooiste Saab cabrio!

jjager
Geregistreerd lid

Classic

Bericht door jjager » ma 25 jan, 2010 10:54

Een Classic is en blijft wat mij betreft de übercabrio.
De classics bij bijv. Witmer & Odijk zijn bijna onweerstaanbaar.

De Caab zal bij ons alleen buiten staan en dagelijks worden gebruikt.
Dan vinden wij een investering van 12 mille voor een classic een beetje zonde. Bovendien is met z'n vieren het comfort van een 9-3 wellicht wat prettiger.

Ratio dus. Vanaf zaterdag a.s. hebben we een 'gesloten Classic' en misschien blijft die wel als tweede auto als de cabrio er is :wink:

Joost

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 25 jan, 2010 13:46

Als je bijna altijd/vooral met zijn vieren wil rijden is een cabrio inderdaad teveel van het goede - vwb dagelijks gebruik en buiten staan: dat zou geen reden hoeven zijn geen cabrio aan te schaffen maar goed, keus lijkt gemaakt - geen cabrio en begrijp ik dat de keus tussen 900 en 9-3 inmiddels ook gevallen is?! Veel plezier ermee!

Plaats reactie