Ik heb een Cabrio 9.3 uit 2002 en krijg geen melding meer op de SID wanneer de zachte zak in de kofferbak is opgetrokken. De kap gaat dan ook niet open, maar dat hoort ook zo.
De kap is vorig jaar gerepareerd maar ik verwacht dat daarbij de bedrading niet is aangesloten. Weet iemand waar de sensor / bedrading zit om dit contact weer te herstellen ?
Ruud
Geen melding op SID
-
jansen
- Donateur (7x)

Sensor wanneer de zachte zak in de kofferbak is opgetrokken zit in de zak zelf, zodra je de kofferbak open doet en het bovenste gedeelte van je kofferdeksel rubber losmaakt heb je toegang tot die zachte zak en in het onderste gedeelte horen twee kleine schakelaars te zitten vast gezet met twee zwarte kunstoffen drukplaatjes door de bekleding heen. als je de kofferklep opent behoor je die bevestegingsplaatjes onderaan die zachte zak te zien, en aan de binnenzijde hoordt dan dat schakelaartje geklikt te zitten.
-
yankeebass
- Geregistreerd lid
-
jansen
- Donateur (7x)

Ik krijg ook geen melding op de SID als de 'zak' in de haken zit en ik de kap wil openen. Ik dacht dat dat zo hoorde...
Kijk maar eens wat je instruktieboekjes zegt over welke fout en meldingen er op het display kunnen voorkomen, ten tweede kan het ook zo zijn dat je Sid display in het verleden gewisseld is voor een ander i.v.m. pixel uitval, en niet geconfigureerd is voor een cabriolet en dan die meldingen ook niet weer kan geven.
Kijk maar eens wat je instruktieboekjes zegt over welke fout en meldingen er op het display kunnen voorkomen, ten tweede kan het ook zo zijn dat je Sid display in het verleden gewisseld is voor een ander i.v.m. pixel uitval, en niet geconfigureerd is voor een cabriolet en dan die meldingen ook niet weer kan geven.
-
yankeebass
- Geregistreerd lid
Daar had ik zelf op kunnen komen he, je hebt gelijk; het instruktieboekje meld het volgende:jansen schreef:Kijk maar eens wat je instruktieboekjes zegt over welke fout en meldingen er op het display kunnen voorkomen...
- "If you attempt to lower the top while the bag is hooked up, the SID will display the message "CHECK SOFT TOP STORAGE"; see page 54"
klopt! Heb ik inderdaad om gevraagd bij aanschaf i.v.m. defecte pixels.jansen schreef:ten tweede kan het ook zo zijn dat je Sid display in het verleden gewisseld is voor een ander...
Er zat toen een SID3 in, en er is als vervanger een SID2 ingezet.
Waar dat ie uitkomt weet ik niet.
Weet iemand toevallig of elke SID2 te configureren is voor een cabriolet of is de SID specifiek voor een type gemaakt?
-
jansen
- Donateur (7x)

Weet iemand toevallig of elke SID2 te configureren is voor een cabriolet of is de SID specifiek voor een type gemaakt?
Elke Sid display kan geconfigureerd worden op de auto waarin ie geplaatst gaat worden, heb je wel een Saab tester Tech2 voor nodig,zodat ie weet wat ie moet kunnen gaan weergeven, verschillende meldingen zijn o.a. cabriolet of andere uitvoering, handbak of automaat, alarmsystemen,benzine of diesel uitvoering, soms met het wisselen heb je geen problemen omdat ze uit een bijna gelijke wagen komen, heb je bijvoorbeeld een gloednieuwe exemplaar dan is z.n eerste text wat ie weergeeft ,,unprogrammed,, betekent nog niet geconfigureerdt.
Elke Sid display kan geconfigureerd worden op de auto waarin ie geplaatst gaat worden, heb je wel een Saab tester Tech2 voor nodig,zodat ie weet wat ie moet kunnen gaan weergeven, verschillende meldingen zijn o.a. cabriolet of andere uitvoering, handbak of automaat, alarmsystemen,benzine of diesel uitvoering, soms met het wisselen heb je geen problemen omdat ze uit een bijna gelijke wagen komen, heb je bijvoorbeeld een gloednieuwe exemplaar dan is z.n eerste text wat ie weergeeft ,,unprogrammed,, betekent nog niet geconfigureerdt.
-
Ruud 9.3
- Donateur