Voorveren

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Ronald van Opstal
Geregistreerd lid

Voorveren

Bericht door Ronald van Opstal » ma 29 mar, 2010 18:30

Zaterdag tot een serieuze ontdekking gekomen...
Onderweg naar de garage om de remblokken te vervangen hoorde ik een rammelend geluid. Metaal op metaal en zelfs op een normale weg met klinkers. Helemaal onderste boven kwam ik aan in de garage en begon maar eens met het vervangen van de blokken. Daarna een testrit met rammel.
Na vele analyses en testritten kwamen we erachter dat de voorveer gebroken was, bijna een circel, en het afgebroken deel lag in de schotel te rammelen. Wel handig als je wil weten wat er aan de hand is want anders had ik niet zo snel geweten of er iets was afgebroken.
Nu wel een probleem; ga ik de voorveren vervangen of geblijk de auto verlagen met nieuwe kortere veren? Graag jullie reactie en eventueel een adres voor goede en betaalbare veren.

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Voorveren

Bericht door carlsson » di 30 mar, 2010 0:40

Standaard Saab schokbrekers houden niet van kortere veren, Saab Sport schokbrekers van de Aero wel. Schokbrekers die langer op de auto zitten zijn ingelopen op de bijgehorende veren, ga je dan afzakken dan gaan vooral de standaard schokbreker sneller kapot.

Hans 900
Geregistreerd lid

Bericht door Hans 900 » di 30 mar, 2010 14:44

Grappig,
ik had precies hetzelfde.
Moet de veer nog bestellen, maar bij Elferink zie ik 'm staan voor 40,- is een standaard veer volgens hem.

Ronald van Opstal
Geregistreerd lid

Bericht door Ronald van Opstal » di 30 mar, 2010 17:05

Hans 900 schreef:Grappig
Noem het maar grappig als je heel de dag in de stress bent voor wat er allemaal aan de hand is :D .
Voorveren zijn dus niet zo heel erg prijzig begrijp ik.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » di 30 mar, 2010 20:33

Ik weet niet of je schokbrekers er vanaf het begin onder zitten en/of hoeveel ze 'gelopen' hebben. Als dat aanzienlijk is, is het misschien wijsheid deze gelijk ook te vervangen en dan met Eiback te verlagen. Zou je wegligging wel ten goed komen. Maar ja. schokbrekers zijn al weer wat meer aan de prijs. Eibach verlagingsveren heb je nieuw voor zo'n 220,- rondom..

philipvector
Geregistreerd lid

Bericht door philipvector » wo 31 mar, 2010 22:27

Hoi,

Ik had pas precies hetzelfde probleem, de saab dealer kwam erachter helaas was ik 340 euro armer incl vervangen...

Hans 900
Geregistreerd lid

Bericht door Hans 900 » do 01 apr, 2010 11:00

340? Dat zou kunnen. De prijs van de veer, maar dan komt arbeidsloon nog. Tussen de 2,5 en 3 uur ongeveer. Dus reken maar uit wat je daar bij de Saab dealer voor mag betalen.

Ronald van Opstal
Geregistreerd lid

Re: Voorveren Slotje !!

Bericht door Ronald van Opstal » di 06 apr, 2010 16:50

Veren zijn binnen en gaan er komende zaterdag onder. Mag dus een slotje op!
Thnks

Plaats reactie