Achterbank omhoog

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Achterbank omhoog

Bericht door Doc » ma 12 apr, 2010 15:14

Ik wil het snoer van mijn CD-wisselaar naar de achterbak doorvoeren. Hoe krijg ik de achterbank van mijn Caab omhoog/eruit? Kan ik dan door naar de kofferbak?

Dank.

paulzee
Geregistreerd lid

Re: Achterbank omhoog

Bericht door paulzee » ma 12 apr, 2010 21:07

De zitting van de latere cabrio's zit gewoon los, dan maar een gaatje naar achter zoeken, leuning kan ook vrij simpel los (paar bouten)

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » ma 12 apr, 2010 21:48

@Doc,

Door een keer hard aan de bankzitting te trekken gaat de zitting los, hieronder zit ook een zekeringkastje. Als je de leuning wilt verwijderen, kijk je achter in vanaf de achterbank in de "zak". Daarin zie je links en rechts een sneetje in de zak (ongeveer onder de kopsteunen). Hierachter zit achter ieder "sneetje" (what's in a name) een bout, volgens mij M10, door deze los te draaien kan de leuning ook los.

Je kunt volgens mij ook door de wielkast, haal hiervoor de zijbekleding achter los met de schroeven, let op speaker en lampje zitten vast met kabel, en je kunt zo via de wielkast naar achteren steken. De bekleding aan de zijkant in de kofferbak zit met 4 kunststof doppen vast, een halve slag draaien met een schroevendraaier en ze komen zo los, hierna is de bekleding eenvoudig te verwijderen.

Vanaf de radio laat je hem onder de dorpelafdekker naar achteren lopen.Ik hem overigens mijn wisselaar op de bodem van de kofferbak gemonteerd, slaat soms wel over bij hobbels. Hieronder nog een foto van achterkant zonder bank. Je kijkt ervan boven op, zie de gordelhouders. Grijze kabel rechts is van mijn kabel voor de wisselaar. Veel succes.

Afbeelding

Maurice.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » di 13 apr, 2010 13:17

Maurice, dank je voor de heldere uitleg.
Ik zit er ook over te denken om hem op de bodem te plaatsen. In de kofferbak liggen al de tonneau-covers, windvanger en kinderzitjes...

Groeten!

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » di 13 apr, 2010 17:35

Geen dank 8) Vergeet overigens te zeggen dat de onderzijde van de leuning ook nog los moet schroeven, beugels zie je zitten als de zitting los is.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » wo 14 apr, 2010 2:11

bij mijn ex-classic caab hing de wisselaar aan de bodemplaat bij het reservewiel.
Misschien is dat een optie....

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » wo 14 apr, 2010 8:13

Is inderdaad een goede optie. Lijkt me wat eenvoudiger te monteren dan aan de auto zelf (voor wat betreft boren en schroeven, etc...)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » wo 14 apr, 2010 8:16

Hebben 'we' links onder die plaat niet ons reserve-wiel/thuiskomertje liggen?

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » wo 14 apr, 2010 9:21

Ben je niet in de war met een 3- of 5 deurs? In mijn beleving staat bij een caab het reservewiel rechtop tegen de linkerzijde van het kofferruim...

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » wo 14 apr, 2010 9:32

900 SE C schreef:Hebben 'we' links onder die plaat niet ons reserve-wiel/thuiskomertje liggen?
Reservewiel staat inderdaad rechtop tegen het linker zijscherm. Zal bij jou Caab toch ook zo zijn???

Ferrydijkstra
Geregistreerd lid

Bericht door Ferrydijkstra » wo 14 apr, 2010 10:09

Mijn reservewiel ligt gewoon plat in de kofferbak ! Zijn er dan verschillende type's of ligt dat aan het bouwjaar ?

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » wo 14 apr, 2010 10:41

Classic.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » wo 14 apr, 2010 11:20

Doc schreef:Reservewiel staat inderdaad rechtop tegen het linker zijscherm. Zal bij jou Caab toch ook zo zijn???
Nope - 'vakkundig' weggewerkt onder linkerdeel afdekplaat zoals (ook) bij de coupe ;-) - scheelt echt.

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » vr 16 apr, 2010 8:20

Dus reservewiel moet bij classic cabrio ook onder afdekplaat weg te werken zijn?

Plaats reactie