Wat is een reele vraagprijs?

Voor alle Saab cabrio rijders
alegria
Geregistreerd lid

Re: Wat is een reele vraagprijs?

Bericht door alegria » do 06 mei, 2010 20:03

beste Wim, zag je advertentie is deze nog steeds te koop? Ik heb eventueel interesse, wat zit erbij en wat is de vraagprijs? Marlies

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » do 06 mei, 2010 20:59

alegria schreef:beste Wim, zag je advertentie is deze nog steeds te koop? Ik heb eventueel interesse, wat zit erbij en wat is de vraagprijs? Marlies
Zie hier http://www.saabkennemerland.nl/ 23.450,- dus...

Nice color !

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 06 mei, 2010 21:05

Klopt, hij staat daar in consignatie. Ik heb Marlies al een PBtje gestuurd.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 06 mei, 2010 21:55

Dure vogel die Saab-dealer, voor dat geld heb je ook een 9.3 Sport Cabrio met 50-60.000 op de teller, na wat speurwerk en harde onderhandelingen.
Interessant, een 9.3 Sport Cabrio uit 2099, daar kun je nog ff mee vooruit :lol:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 06 mei, 2010 22:01

carlsson schreef:Dure vogel die Saab-dealer
Zijn Saabdealers dat niet per definitie? Ik heb bij hen zelden redelijke vraagprijzen gezien..

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » do 06 mei, 2010 22:08

gj900 schreef:Zijn Saabdealers dat niet per definitie? Ik heb bij hen zelden redelijke vraagprijzen gezien..
Dat zijn wel degenen die het voortbestaan van Saab mogelijk moeten maken.
Een auto is meer dan alleen de oud ijzer prijs waard. Alsof het bij iedere andere merkdealer anders zou zijn.

Erg kortzichtige reactie van je vind ik.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 06 mei, 2010 23:35

aZuL2001 schreef:
gj900 schreef:Zijn Saabdealers dat niet per definitie? Ik heb bij hen zelden redelijke vraagprijzen gezien..
Dat zijn wel degenen die het voortbestaan van Saab mogelijk moeten maken.
Een auto is meer dan alleen de oud ijzer prijs waard. Alsof het bij iedere andere merkdealer anders zou zijn.
Erg kortzichtige reactie van je vind ik.
Zozo, kortzichtig... wel, laten we eerlijk zijn... vraag en aanbod bepalen nog altijd de prijzen voor tweedehandsjes en niet de wensprijskaartjes bij de dealer. Natuurlijk geldt dit ook voor andere merkdealers, maar we hebben het hier over Saabs... Dat de Saabdealers het voortbestaan van Saab mogelijk moeten maken is leuk, maar dan moeten ze zich ook marktconform gedragen, anders komt er geen hond meer langs en dat is pas echt slecht voor het voortbestaan...

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » vr 07 mei, 2010 0:04

Vraag en aanbod heet het spel inderdaad.

De aanbiedende partij wil een zo hoog mogelijke prijs, terwijl de vragende partij een zo laag mogelijke prijs wil.

En de trend tegenwoordig (argument crisis) is om bij het binnenkomen al beginnen te roepen dat het te duur is.
Hier op het forum roepen we al erg snel dat een auto te duur is, of we daadwerkelijk geïnteresseerd zijn of niet.
Een van de modjes heeft daar, net voordat de huisregel dat we ons bij de te koop aangeboden auto van een mede forummer terughoudend zouden opstellen in ons commentaar van kracht werd, eens een uitgebreid en goed verhaal over geschreven.

Opmerkingen over dealers maken dat ze te duur zijn is erg makkelijk. Je zult ze hier namelijk niet zien om van repliek te dienen.
Het is in hun eigen belang dat ze de juiste prijs voor een auto krijgen. En volgens mij zijn de meesten zich daar maar wat goed bewust van.
Een niet verkochte auto kost ze hoe dan ook geld.

Prijzenoorlogen zoals in de supermarkten al enige tijd speelt, lijkt erg leuk voor de consument. Maar de supermarkt/verkoper is meestal niet degene die de prijs daarvoor betaald. Dat is de leverancier. En wie werken er weer bij de leveranciers ? Consumenten.

Doe eens gek, en zet je eigen auto eens te koop hier. Of kijk eens wat je voor inruilprijs kunt krijgen bij je favoriete dealer.
Dan zie je de andere kant van de medaille tevoorschijn komen.

Let wel, niets persoonlijks gj900, maar je opmerking lokte me vandaag een respons uit. Had ieder ander kunnen zijn ;)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 07 mei, 2010 7:12

Dank voor deze nuancering aZuL2001

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 07 mei, 2010 9:36

Van dealers wordt een hoge mate van kennis verwacht van hun eigen merk. Derhalve zijn zij juridisch gezien eerder aansprakelijk te stellen voor gebreken aan een tweedehands auto die zij verkopen. Bovendien is het naast hun eigen vestiging ook slecht voor de merknaam wanneer zij auto's met gebreken zouden leveren. Voor deze extra garanties betaal je nu eenmaal ook gewoon. Je mag er immers van uit gaan dat de dealer de auto goed nagekeken heeft.

Als consument kun je dus kiezen om hier voor te betalen of niet.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 07 mei, 2010 14:16

Blijf er bij dat die vraagprijs niet helemaal marktconform is, het is ook de vraag of een dealer op een consignatie auto een garantie gaat afgeven. Hij fungeert meer als verkoopkanaal en neemt de risico's niet over. Het is meer een service om trouwe klanten te helpen van hun auto af te komen die ze wegens omstandigheden niet willen inruilen.
De truc in de autohandel is om met hoge vraagprijzen te beginnen en dan te kijken waar het schip strand :lol: Na enkele maanden halen ze wel bakzeil met die prijs, zeker als ze zijn ingeruild. Voor meer courante modelen kijken ze regelmatig wat collega's doen en worden prijzen wat sneller aangepast.

maus
Geregistreerd lid

Bericht door maus » vr 07 mei, 2010 17:23

Marktconform is deze inderdaad duur. Maar goed, als er mensen zijn die dit willen betalen is het toch goed! Een extra verzekering op een auto met uitzondering van slijtdelen kost echt niet de hoofdprijs. Kan zelfs gewoon ondergebracht worden bij een verzekeringsmaatschappij. Ik heb de mijn Aero particulier gekocht en toch met verzekering.

Plaats reactie