reanimatie geslaagd!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Arnold SB
Geregistreerd lid

reanimatie geslaagd!

Bericht door Arnold SB » ma 10 mei, 2010 14:23

Nadat we vorig jaar met onze Saab gestrand waren in Antwerpen(kapotte koppakking) had Peter in Barneveld deze keurig hersteld. Vanaf oktober tot begin maart in de garage gestaan en daarna met frisse APK weer de weg op, dacht ik....
Rauw motorgeluid en voorzichtig weer terug naar Barneveld, alwaar de diagnose snel gesteld werd. ;-(+ Luchtmassameter kapot, daardoor te arme brandstofmenging, te warme verbranding en uiteindelijk een cilinder, die het ging opgeven. Aluminiumstukjes gelukkig niet door het gehele blok geslagen. Maar wel na behoorlijk slikken gekozen voor de rigoreuze oplossing: gereviseerd onderblok, gereviseerde luchtmassameter( uit Zweden gekomen), andere gereviseerde kop(de oude was nu niet meer te redden). Daarna bleef de auto toch nog startproblemen houden met warme motor en afslaan bij stoplichten etc. Peter is weer aan het werk gegaan, weer andere luchtmassameter en andere ontsteking(nauwelijks meer aan te komen), wat hobbybedrading van de alarminstallatie losgekoppeld en directer doorverbonden en nu?
Nu rij ik rond in mijn prachtige 900 FPT 1990 met een totaal andere motorkarakteristiek: rustig en stabiel. :O:
De eerste 1500 km heb ik al bijna achter de rug. Rustig acceleren, olieverbruik controleren. Daarna tot 5000 km de motor wat meer aanspreken en vervolgens terug naar Barneveld voor het wisselen van de diverse motorsappen.
Nu nog wat meer zon en wind uit het zuiden, dan kan de kap er weer vaker af.
Als ik de foto's van mijn telefoon kan halen, zal ik jullie laten zien hoe een dergelijk tafereel er uitziet op de OK in Barneveld.
Groet Arnold

Garrett
Lid van verdienste

Re: reanimatie geslaagd!

Bericht door Garrett » ma 10 mei, 2010 14:26

dat zijn de mooie berichten :D Weer een Saab gered ;)

Foto's kun je met bluetooth versturen naar je computer. Als je computer geen bluetooth hebt is zo'n bluetooth usb-stickje ideaal. Anders met de datakabel op de PC en uploaden naar een gratis plaatjessite zoals imageshack.com ofzo
Ben benieuwd :)

AlexJ
Donateur
Donateur

Re: reanimatie geslaagd!

Bericht door AlexJ » ma 10 mei, 2010 15:47

Dat moet fijn zijn om na al dat gedoe weer lekker rond te kunnen rijden!
Geniet er van 8)

Plaats reactie