- eerst kwam er toch weer verandering in werkomstandigheden dus was de zuunige HDI in ene weer heel handig, zeker in combi met een tweede kleine
- toen ging ik bijna aan een Maser QPIV voor erbij, maar toch iets "verstandiger" voor een XM V6
- en de GSA X1 eruit, te klein voor die lompe 9-18kg kinderzitjes achter mijn 1m89
- vervolgens na een jaar géén klassieker toch weer een CX, een prachtige 2400 injectie met zeldzame C-matic halfautomaat en luxe Pallas-uitrusting, nog steeds in bezit
- en de XM was zo groot, dat ik woonwerkverkeer in kleinere Grande Punto dan de Xantia ging doen
- nu zijn we verhuisd: allebei op het fietsje! Punto (diesel, MRB!!!) en XM (te oud om modern te zijn, te jong/digitaal om klassiek te klussen) eruit en voor het eerst geen Zuid-Europese auto erin. Een net aan nieuw model 320i Touring: veel ruimer en comfortabeler (géén M-onderstel graag!) dan verwacht.
Maar nu... de CX is leuk, maar wel echt oud: geen airco en veel herrie op de snelweg. Resulterend in migraine-aanvallen van vrouwlief op hete vakantiedagen
Zal ik dan toch eens een oude belofte thuis dat er ooit een cabrio komt gaan waarmaken? De kids zijn nu ook stukkie groter (5 en bijna 7), dus niet meer afhankelijk van buggies. En ze het schuifdak in de CX moet al altijd open van ze, dussss...
Eerste vraag:9-3OG versus 900 Classic:
- achterbank/kofferbak ruimer of juist krapper?
- stiller of niet?
- roest e.d. ken ik de verschillen wel, dat zal wel CX versus XM zijn
Dank en veel plezier met jullie CAABs,
Rogier