En daar stond ik dan....

Voor alle Saab cabrio rijders
Piet22
Geregistreerd lid

Re: En daar stond ik dan....

Bericht door Piet22 » do 17 jun, 2010 12:05

In de EPC heet heet het de positiesensor, in het engels cranckshaft sensor, met nr 4227203. Daar hoort bij een steunringetje 9171125 en een O-ring 9171117.

De kans dat de sensor kapot gaat is ook weer niet zo groot, ik zou gewoon een nieuwe ongemonteerd meenemen als je dat een prettig gevoel vind.

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » do 17 jun, 2010 12:25

Bedankt voor de info ! Heet inderdaad ook op het Duits in EPC '' Positionssensor '', maar met BDP sensor wist niemand wat ik precies bedoelde. Wel het vermoeden dat ik Positionssensor bedoelde, maar niet 100%

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 17 jun, 2010 12:32

Achja, elke auto heeft het moeilijker als het heel warm, danwel heel koud wordt.
Mijn bdp sensor is 255k oud en heeft al 2 extreem hete zomers in spanje (boven de 40 graden geen uitzondering) prima volgehouden.
Dit trouwens met 1500km afgelegd binnen 1 dag, dus och....

Ik ben gewoon meer iemand van, als het werkt blijft het wel gaan, zeker als er geen indicatie is dat het stopt met werken.
En daarnaast, sluit gewoon ANWB + buitelanddekking en eventueel vervangend vervoer (buitenland) af, beter dan de hele kofferbak vol met reserve-onderdelen ;)

Maargoed, toch fijne vakantie gewenst hoor! :)

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » do 17 jun, 2010 12:44

Heb zekers geen kofferbak vol met onderdelen, wel met tassen en gevoelde 20 paar schoenen van mijn vriendin.... :lol:

Ben met een SAAB natuurlijk ook lid van de OEAMTC met alles erop en eraan, heb alleen geen zin om van 7 dagen Kroatie meerdere daarvan op een trailer te staan en / of naar onderdelen te zoeken :wow:

Vandaar dat ik mijn auto helemaal laat doorchecken en dan met een goed gevoel kan gaan rijden.....Serieus, als je eens wist hoeveel NL´s en Italianen / Duitser een ongeplande tussenstop maken in GRAZ.....DI/Turbo/Motorschade en ga zo maar door....dan liever preventief handelen en van te voren ff denken.

Niet voor niks hebben blijkbaar veel SFers ook een extra DI in de kofferbak liggen.....ik geef de 9.5 van mijn zus die binnenkort naar NL komt ook een extra DI mee....Het is en blijft een SAAB ! Zolang je het met een lach neemt, dan is alles ok....

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 17 jun, 2010 21:40

Mijn bdp sensor is 255k oud en heeft al 2 extreem hete zomers in spanje (boven de 40 graden geen uitzondering) prima volgehouden.

Nou dat is nogal koeltjes boven de 40 graden, wetend dat een motorblok wel opgewarmd kan worden tot koelvloeistof temperatuur en dat is al snel meer dan het dubbele van een extreem hete zomer in spanje. sommige motor onderdelen Di cassette,s bijvoorbeeld worden heel snel 80 tot 100 graden.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » vr 18 jun, 2010 8:34

Natuurlijk, maar ik herinner me toch wel een aantal zomervakanties, toen ik nog jong was en mijn vader een bmw 3.16 had, dat we uit moesten stappen omdat de motor warm liep. Bergje op, auto volgeladen, en dan de lekkere zomerzon erbij.
Als het koud is lijkt het me toch een minder groot probleem, right?

JohnR
Geregistreerd lid

Bericht door JohnR » di 22 jun, 2010 22:32

Hij doet het eindelijk weer. Eergisteren met frisse tegenzin de tank onder de Saab geschroefd, het viel uiteindelijk mee. Het was moeilijker om de pomp los te krijgen. Na dat er een hulpstuk is gemaakt ging dat ook makkelijk.

Plaats reactie