Caab houd in

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
brours
Geregistreerd lid

Caab houd in

Bericht door brours » ma 28 jun, 2010 20:33

Na bijna een jaartje naar volle tevredenheid rondtuffen in mijn Caab, merk ik dat de Caab af en toe inhoud met optrekken. Ook lijkt het alsof het doortrekken in de versnelling vaak niet vloeiend verloopt.
Het gaat soms gepaard met wat schokjes. Ik meen ook te merken dat hij iets minder snel is geworden. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Verder ontzettend veel lof over dit forum. Ik log niet vaak in maar lees zeker 3 maal per week wat er speelt.

Groet, Berland

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Caab houd in

Bericht door carlsson » ma 28 jun, 2010 22:32

Welk type is het? Misschien een vervuilde luchtfilter of een lucht-massa-meter, benzinefilter of pomp, DI cassette, bougies, poreuse slangentje voor de bediening van de turbo. Als het wat warmer wordt wordt de functie van de intercooler belangrijker, gebakken lucht daar kan minder brandstof aan worden toegevoegd en de prestaties lopen wat terug als de ECU een te hoge temperatuur in de cylinders registreerd. De olie in de automaat moet ook eigenlijk om de 60.000 worden ververst, heeft wel een oliekoeler maar door de koppelomvormer wordt het vooral bij stadsritten behoorlijk warm voor de olie in de automaat.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Caab houd in

Bericht door De900C-GAS » di 29 jun, 2010 12:42

Ik houd het (voorlopig) op een defect (rakende) DI-cassette, al of niet in combinatie met een vuile gasklep (is makkelijk zelf te reinigen met remmenreiniger) en wat ook nog kan, is vacuümlekkage, ook wel bekend als 'valse lucht' en wanneer je daarmee te maken hebt zijn de vacuümslangen als eerste verdachte aan te merken. :wink:

Plaats reactie