Waterlek kap classic cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Waterlek kap classic cabrio

Bericht door Ronnes » di 29 jun, 2010 14:41

Bij hevige regen (ook als de auto stilstaat) vallen er waterdruppels ter hoogte van de binnenspiegel. Ik denk dat ik de oorzaak moet zoeken bij de afsluitrubber vooraan op de kap, deze is op sommige plaatsen opgekruld. Weet iemand hier hoe ik dit rubber terug in zijn plooi kan brengen?

Afbeelding

Afbeelding

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Waterlek kap classic cabrio

Bericht door carlsson » di 29 jun, 2010 17:35

Kan je dat rubber niet gewoon vervangen, rubbers worden na enige jaren minder soepel en sluiten dan niet meer mooi aan. Die kruis-schroeven dat ziet ook niet uit, die kun je misschien in RVS uitvoering vinden :wink:

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » za 03 jul, 2010 17:59

Tien tegen een dat het lekt langs het voorraam. Kit heeft dan losgelaten bovenin. Gebeurt vaker bij de 900 classic cv.
Probeer eens het voorraamrubber buiten af te plakken met gaffa tape. Daarna de tuinslang er over.
Als ie dan nog lekt,dan is het de aanhechting van de kap zelf.

Het rubber op de foto lekt volgens mij alleen in de regen op de snelweg ivm luchtdruk.

Nostalgist
Geregistreerd lid

Bericht door Nostalgist » za 03 jul, 2010 18:18

Grote kans, inderdaad, dat de kit is losgelaten.
Daar kwam ik niet lang geleden achter, toen ik een nieuwe ruit liet plaatsen. Schijnt bij ouderdom vaker te gebeuren.

viewtopic.php?f=37&t=79310&start=0&hilit=autotaalglas" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie