groene zeep

Voor alle Saab cabrio rijders
Kizzy
Geregistreerd lid

Re: groene zeep

Bericht door Kizzy » zo 04 jul, 2010 11:51

Flèche Rouge schreef:Vreemd, ik heb een 306 cabrio gekocht waarvan het dak meer dan een jaar niet gereinigd was. Met een combinatie van groene zeep en water gemixed met schoonmaakazijn heb ik alle mosgroei weg gekregen....

Waarom cabriodaken regelmatig behandeld moeten worden om waterdicht te blijven is me echt een compleet raadsel :-S+

Wel een slimme stunt van enkele bedrijven om de particulier weer wat geld uit de zak te kloppen ;)
Bij mijn R19 gebruikte ik enkel Dreft, waarmee alle vuil en ook aanslag verdween doch bij mijn 93 zit het er blijkbaar zo diep in.
Je vermeld azijn. Waarvan geweten is dat het algen oplost waarom dan nog groene zeep?
Als je weet dat je met groene zeep verf kan strippen stelt zich de vraag of het wel zo onschuldig is als jullie voorstellen.
Aluminium slaat wit uit onder invloed van groene zeep!

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 04 jul, 2010 12:07

Zeep is een reactie van natronloog en vet. Groene zeep is uitermate geschikt om stoffen te reinigen. Voor aluminium geld dat je dit ook niet mag schoonmaken met soda,maar probeer vervolgens maar eens aluminium op te lossen in Salpeterzuur met een lage concentratie, veel succes en veel geduld. Als je je cabriodak schoonmaakt met Salpeterzuur met dezelfde lage concentratie zullen er snel genoeg de gaten invallen terwijl het met aluminium niet veel doet. :wink:

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 04 jul, 2010 12:34

Kizzy schreef: Bij mijn R19 gebruikte ik enkel Dreft, waarmee alle vuil en ook aanslag verdween doch bij mijn 93 zit het er blijkbaar zo diep in.
Is het dak van de R19 van hetzelfde materiaal gemaakt als de 9-3? Is dat van de 9-3 hetzelfde als dat van de Classic(s) - Sonnenland ? - Niet per se, dus:

Sonnenland
Het vroegere klasse materiaal voor cabrioletkappen. Dit materiaal werd sinds jaar en dag gebruikt door fabrikanten in het hogere segment zoals Mercedes, BMW, Porsche, Saab en Audi. Sonnenland® is een beschermde handelsnaam van Happich® en mag niet door anderen worden gebruikt. Sinds enige tijd heeft de ex-fabrikant Happich® zijn patenten verkocht aan Haartz® en mogen andere fabrikanten het materiaal onder hun eigen naam ook produceren. Op dit moment is de naam Sonnenland®, ondanks dat het nog wel gemaakt wordt, veranderd in een soortnaam (zoals Luxaflex® en het mineraalwater Spa®). We geven het de naam Sonnenland® terwijl het vaak iets anders is. In kwaliteit is het allemaal vergelijkbaar en worden de echte merknamen ook door de autofabrikanten niet meer genoemd. In de folder staat ook niet wat voor bandenmerk er onder uw auto zit.
Bron: Website CabrioPartner

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 04 jul, 2010 12:46

@900 SE C

Renault zal wel vinyl gebruiken.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 04 jul, 2010 13:09

[]Mijn idee, vergelijkingen gaan wel vaker mank als we niet meer differentieren tussen appels en peren.

lex 9-3 cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door lex 9-3 cabrio » zo 04 jul, 2010 15:25

Hallo, ik doe mijn dat altijd als ik de autowas eerst met groene zeep, dat gaat super.
mooi diep zwart en altijd goed schoon...
Groet alex

alexS
Geregistreerd lid

Bericht door alexS » zo 04 jul, 2010 22:38

je dat recorder bedoel je ;-)

btw vandaag naar de Vomar gegaan, en yaay ze hadden zowel de pot als ook vloeibar.

nu moet het vomaar goedkomen

cheers

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » ma 05 jul, 2010 12:25

Maus71 schreef:@900 SE C

Renault zal wel vinyl gebruiken.
Op de R19 zit wel degelijk een stoffen dak ontworpen door Carman

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 09 jul, 2010 9:20

Als verknocht gebruiker van groene zeep wil ik deze commerciele boodschap de andersdenkenden niet onthouden:
Elkparts: One of our customers, Ted F, has placed some before and after photos of his Saab 9-3 convertible roof having the Renovo treatment: http://www.saabphotos.com/gallery/Roof/

Plaats reactie