Batterij die altijd leeg loopt

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Airwave
Geregistreerd lid

Batterij die altijd leeg loopt

Bericht door Airwave » vr 13 jan, 2006 17:18

Hallo, ik heb sinds enkele maanden een Saab cabrio 900 se.
14 dagen geleden met strenge vrieskoude was s'morgens de batterij leeg.
De wegenwacht kwam ter hulp en wist mij te zeggen dat de batterij stuk was.
Dit leek mij vreemd want bij de aankoop 6 maand daarvoor hadden we een nieuwe batterij geplaatst. Dus ben ik met de wagen naar mijn Saab dealer gegaan, en het was zo de batterij was stuk.
Dus alles uit laten meten en ze hebben een nieuwe batterij geplaatst.
Ik heb toen 2 dagen kunnen rondrijden (92km) en s'morgens was de batterij terug leeg. Ik ben terug naar de garage gegaan en daar staat de wagen al meer dan een week. Vandaag kreeg ik telefoon van de garage dat ze niet weten hoe het komt. Ze meten geen verliesstroom maar als ze de batterij opladen is ze smorgens terug leeg.
Heeft er hier misschien iemand een idee?
Alvast bedankt
:cry:

marcsz
Geregistreerd lid

Bericht door marcsz » vr 13 jan, 2006 21:20

GA EENS NAAR GARGAGE BORGEIND IN SCHOTEN!die kunnen dat wel oplossen!die hebben een paar jaar geleden een wedstrijd van saab zweden gewonnen,de beste saab garage van europa!!de francois is wel een beetje nors ;maar super goed!!

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » vr 13 jan, 2006 22:56

Als een akku binnen een dag leeg loopt dan:

Heb je een hele slechte akku, maar twee slechte achter elkaar is onwaarschijnlijk.
of
Er is toch een ontladingsstroom maar deze is slechts af en toe aanwezig.

Een slechte akku testen: minimaal 15 uur laden met akkulader (zo'n 5 amp geval van de bouwmarkt) Dan + pool loskoppelen van auto en 1 dag laten staan. Als je hierna nog kunt starten (of minimaal 3 uur alle verlichting aan met motor uit dan is het niet de akku.

Mogelijke bronnen van ontladingsstroom:
Autoalarm
Standverwarming
gelijkrichter in dynamo lekt, dan zal de oplaad stroom ook minder zijn.
Kofferbak sluit niet goed, verlichting gaat niet uit.
Onjuist aangesloten eindversterkers (ruststroom buiten kontaktslot om)

Testen door plus kabel los te halen van akku en via 12V 5W buislampje weer tegen de akku plus te houden. Lampje zal even oplichten maar moet daarna geheel doven en mag niet licht opgloeien.

Succes !

Airwave
Geregistreerd lid

Bericht door Airwave » di 17 jan, 2006 20:36

Je gaat het niet geloven, maar vandaag mocht ik de wagen ophalen. De batterij was stuk. Toen ik thuis kwam en de radiocode wilde ingeven bleek dit niet te kunnen, dus terug naar de garage. Hier wisten ze mij te vertellen dat ze vergeten waren om de radio "softwarematig in te schrijven". Om 16h kom ik thuis en wil terug vertrekken om 18.30h. Je kan het al wel raden zeker.... batterij plat!!!!!. 14 dagen een auto bij een Saab dealer die mij de eerste week op de hoogte brengt van "wij weten het niet" en de volgende week zegt het is in orde. En nu zit ik dus met een Saab cabrio waar ik niet kan mee rijden (ondertussen krijg ik wel heel veel reclame om een nieuwe te kopen op het autosalon in Brussel, Pfffff.......).
een hulpeloze would be cabrio rijder........

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » di 17 jan, 2006 20:43

Ik zou een andere dealer zoeken want dit slaat alles !

Airwave
Geregistreerd lid

Bericht door Airwave » di 17 jan, 2006 20:52

Ik zal dan maar met de moed der wanhoop zoals "marcsz" wist te vertellen een afspraak maken met grage Borgeind.

Pfffff.... waar ben ik aan begonnen....
Ik breng jullie wel op de hoogte als er beterschap is.

groetjes

marcsz
Geregistreerd lid

Bericht door marcsz » di 17 jan, 2006 22:57

geen leuke ervaringen met eigenlijk zulke goede auto's!!!
garage borgeind 036584519 druk daarna op 1 en je krijgt droge francois!
hele goede garage ! dan zie je waarschijnlijk mijn rode aero daar staan.
veeel succes met je accu

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » do 19 jan, 2006 1:09

En als het dan nog niet lukt:
http://www.swedishwrench.com/ng900battery.htm

Plaats reactie