Wiellagers vervangen bij Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
blackers
Geregistreerd lid

Wiellagers vervangen bij Cabrio

Bericht door blackers » do 22 jul, 2010 10:58

Tijdens mijn vakantie werd duidelijk dat de wiellagers rv en lv moeten worden vervangen. Maar is dat bij 80.000km wel normaal? Vind het wel erg snel.
Wat zijn jullie ervaringen?

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Wiellagers vervangen bij Cabrio

Bericht door carlsson » do 22 jul, 2010 18:33

Die "oudere" 9.3 Sport types hadden wel meer zwakke punten die ze later weer hebben verbeterd. Mogelijk speelt een rol dat je op relatief brede banden rijdt maar ik hou het op een matige materiaal kwaliteit.

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » za 24 jul, 2010 10:05

Bij mijn 2004 Aero Caab zijn ze ook al aan de beurt geweest, niet al te beste kwaliteit :(

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 04 aug, 2010 19:24

Kijk eerst even naar de slijtage van je banden, wellicht dat ze gecuped zijn, klinkt ook als een versleten lager.

Heb bij mij de banden van achter naar voor laten verplaatsen en dat gaf ook het geluid van versleten lagers. Bij mij hadden ze de banden in de verkeerde rijrichting geplaatst (geen rijrichting op de banden) waardoor de banden als het ware tegen tegen de cup richting geplaatst waren. Ik heb ze uiteindelijk omgedraaid en dat gaf al een sterke vermindering in het 'lager' geluid. Nu moeten ze weer wat verder slijten voordat het geluid uiteindelijk zal verdwijnen.

Kost wel wat kilometers...

blackers
Geregistreerd lid

Bericht door blackers » do 05 aug, 2010 9:29

Inmiddels onder garantie vervangen. Kan nu weer genieten van het rijden i.p.v. constant te letten op het geluid.

Plaats reactie