Soft Top Failure 93 cabrio 2001 !

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
MichelB
Geregistreerd lid

Soft Top Failure 93 cabrio 2001 !

Bericht door MichelB » vr 30 jul, 2010 20:54

Ik heb met onze 93 cabrio uit 2001 het volgende probleem. Raam linksvoor werkt soms niet en tegelijkertijd werkt dan ook het dak niet.
Bij het openen of dichtdoen van het dak krijg ik dan de melding softtopfailure en werkt er verder niets (dak en raam). Probleem doet zich niet altijd voor.
Werkt soms als een zonnetje en dan in ene werkt het raam niet en ook het dak niet.
Dealer heeft er al meerdere malen naar gekeken maar komt er niet goed uit..
Advies is nu om het raamrelais te vervangen en de Hydraulische eenheid voor het dak onder de achterbank. Kosten: duizenden Euros.
Dealer geeft aan dat ie dan nog geen garantie geeft dat alles dan weer goed is :-(
Ik heb inmiddels via Elferink een tweedehands raamrelais besteld en geplaatst ter vervanging. Maakt niets uit. Nog steeds hetzelfde probleem.
Denk er nu aan om de hydraulische eenheid te vervangen. (Dit is heel erg duur)

Maar zou dit misschien iets anders kunnen zijn ? Iemand een idee ? Of ervaring met dit probleem.. ?
(Misschien iets in de bedrading of te weinig spanning..)

Nog iets raars: Op het moment dat het dak het in ene wel weer doet dan lijkt tegelijkertijd het zijraam linksvoor en eigen leven te leiden en alle oude omhoog en omlaag instructies alsnog uit te voeren..

O ja Olie niveau van de hydraulische eenheid is in orde.
Alvast hartelijk dank voor iedere suggestie !

inactief
Geregistreerd lid

Re: Soft Top Failure 93 cabrio 91

Bericht door inactief » vr 30 jul, 2010 22:58

Hydraulische eenheid als zijnde pomp?!

Bij mij zit onder de achterbank een hoop staal, verder niets (denk ik), of zit ie bij je voeten?

Injectie
Moderator

Re: Soft Top Failure 93 cabrio 91

Bericht door Injectie » ma 02 aug, 2010 21:55

euhm een '91-er is een 900. Een 9-3 V1is gemaakt tussen 1998-2003. Daarna kwam de 9-3 sportscabrio. 2004 en verder.

Dus welke praten we hier precies over?

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Re: Soft Top Failure 93 cabrio 2001 !

Bericht door christiaanjanssen » za 07 aug, 2010 19:59

Misschien eens te raden gaan bij van Dongen in Zeeland (Noord Brabant). Dat schijnt de expert te zijn als het gaat om daken.
Ik heb er zlef (gelukkig) geen ervaring mee, maar zie regelmatig zijn naam naar voren komen.

Christiaan

MichelB schreef:Ik heb met onze 93 cabrio uit 2001 het volgende probleem. Raam linksvoor werkt soms niet en tegelijkertijd werkt dan ook het dak niet.
Bij het openen of dichtdoen van het dak krijg ik dan de melding softtopfailure en werkt er verder niets (dak en raam). Probleem doet zich niet altijd voor.
Werkt soms als een zonnetje en dan in ene werkt het raam niet en ook het dak niet.
Dealer heeft er al meerdere malen naar gekeken maar komt er niet goed uit..
Advies is nu om het raamrelais te vervangen en de Hydraulische eenheid voor het dak onder de achterbank. Kosten: duizenden Euros.
Dealer geeft aan dat ie dan nog geen garantie geeft dat alles dan weer goed is :-(
Ik heb inmiddels via Elferink een tweedehands raamrelais besteld en geplaatst ter vervanging. Maakt niets uit. Nog steeds hetzelfde probleem.
Denk er nu aan om de hydraulische eenheid te vervangen. (Dit is heel erg duur)

Maar zou dit misschien iets anders kunnen zijn ? Iemand een idee ? Of ervaring met dit probleem.. ?
(Misschien iets in de bedrading of te weinig spanning..)

Nog iets raars: Op het moment dat het dak het in ene wel weer doet dan lijkt tegelijkertijd het zijraam linksvoor en eigen leven te leiden en alle oude omhoog en omlaag instructies alsnog uit te voeren..

O ja Olie niveau van de hydraulische eenheid is in orde.
Alvast hartelijk dank voor iedere suggestie !

Plaats reactie