Spuiten spiegels Caab (?) GM-lak in het algemeen te donker?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jelleiden
Geregistreerd lid

Spuiten spiegels Caab (?) GM-lak in het algemeen te donker?

Bericht door jelleiden » ma 16 aug, 2010 13:31

Wat vinden jullie: spiegels van een cabrio in de kleur van de carrosserie meegespoten mooier? Of net als de raamstijl en de cabriokap, plastic mat zwart houden?

Ik had toch nog een paar zilveren, mooie gladde spiegelkappen liggen en wilde kijken hoe een paar blauw gespoten spiegels staat. Ik heb een busje midnight blue en blanke lak bij de dealer besteld.

Ik weet dat het laten spuiten mooier wordt en niet eens zo duur is, maar wilde het toch proberen. Gewerkt volgens tips op het forum en nadat ik de kappen nu tweemaal gespoten heb is resultaat al prima :D . Nu nog een paar laagjes blanke lak.

Maar... Ik vind de door saab verkochte kleur niet goed overeenkomen met midnight blue. De kleur uit de bus is echt veel donkerder, bijna zwart. Denk niet dat blanke lak hier nog verandering in brengt. Was me bij forumlid Talladega al opgevallen dat dealer verkochte lakbusjes donkerder lijken.

Nu vind ik het voor spiegels niet eens zo problematisch, maar voor andere onderdelen lijkt me zelf bijspuiten met dealerlak geen optimale optie. Iemand anders hier ervaringen mee?

Plaats reactie