Defect Cabrioletdak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
AvH
Geregistreerd lid

Defect Cabrioletdak

Bericht door AvH » wo 17 mar, 2004 22:06

Heren & dame Saab liefhebbers

Rij nu bijna al een jaar zorgeloos in een "94 900NG Saab Cabriolet
de gehele winter in de stalling

Is het mooi weer haal ik 'm eruit, 2x het dak open (probleemloos) en de derde keer Pang !!!
het dak gaat niet meer open en niet meer dicht !!!
nadere inspectie leert dat er een schroefje is afgebroken van het hulpsteuntje, deze weer gerepareerd echter een grotere stang, welke door de motor wordt aangedreven is krom

Wie kan mij meer over dit euvel vertellen, hoe dit in de toekomst te voorkomen, de Saab dealer wist mij te vertellen dat er al een modificatie uitgevoerd was, en zal de stang nu richten

Euvel verholpen, maar de oorzaak nog niet !!

In afwachting van jullie reactie's

Groet
AvH

B235R
Lid van verdienste

Re: Defect Cabrioletdak

Bericht door B235R » do 18 mar, 2004 0:17

van voor naar achter kun je er 5 tellen.

vooraan ontgrendel je de kap, en stap 2 zou zijn dat je kap van achter ontgrendeld wordt: de 5e boog. zit hier het probleem..?

AvH
Geregistreerd lid

Bericht door AvH » do 18 mar, 2004 8:56

Neen, de stang komt vanaf de motor welk het mechaniek aandrijft
en hij is pl/min. 30 cm lang en behoorlijk stevig uitgevoerd het verbaasde me dan ook dat deze krom is geraakt

Gerrie
Geregistreerd lid

Bericht door Gerrie » di 06 apr, 2004 20:20

Hetzelfde probleem heb ik vorig jaar ook gehad. Volgens Saab Nederland was er maar één oplossing; een nieuw dak. Na enkele slapeloze nachten surfen op internet ontdekte ik dat er een modificatie aan dit type uitgevoerd moet worden, een extra set stangetjes aan de 3e kapstang. Net als van vele andere modificaties was mijn Saabdealer en ook Saab Nederland hier niet van op de hoogte.
Op mijn verzoek is deze modificatie toch uitgevoerd, resultaat; de kap opent al een jaar probleemloos.
Denk ook aan je verstevigingskit bij de aandrijfmotor. Materiaal 10 euro en een uurtje sleutelen.
Voor aanvullende informatie moet je maar mailen
Gerrie

Hans
Geregistreerd lid

Bericht door Hans » wo 21 apr, 2004 21:50

Zeg cabrio-fans, kun je zo'n storing voelen aankomen???????.
Ik heb een 95er, zonder problemen, en ga voor een maandje naar een warm land waar de kap vrij vaak open en dicht zal moeten en het moet me niet gebeuren dat die kapot gaat in het begin van mijn reis.

groetjes, Hans

Plaats reactie