aankoop 900 cabrio classic of ng?
-
sebashummel
- Geregistreerd lid
aankoop 900 cabrio classic of ng?
Hallo,
Sinds 2 x een 900 classic te hebben gehad, kruipt het bloed toch weer...
Dit keer ben ik op zoek naar een cabrio. Ik twijfel tussen een classic of een ng. Kan iemand mij meer vertellen waar ik op moet letten? De uiterlijke verschillen zijn mij duidelijk en heb de voorkeur voor een calssic. Toch ben ik bang dat daar hogere kosten aan zitten. Misschien weet iemand een goed te koop. Ik woon zelf in Groningen. Alle advies is welkom!
Groet,
Sebastiaan
Dit keer ben ik op zoek naar een cabrio. Ik twijfel tussen een classic of een ng. Kan iemand mij meer vertellen waar ik op moet letten? De uiterlijke verschillen zijn mij duidelijk en heb de voorkeur voor een calssic. Toch ben ik bang dat daar hogere kosten aan zitten. Misschien weet iemand een goed te koop. Ik woon zelf in Groningen. Alle advies is welkom!
Groet,
Sebastiaan
-
Mikey
- Lid van verdienste
Re: aankoop 900 cabrio classin of ng?
Hoi Sebastiaan,
Welkom!
Tsja, uit eigen mening zal ik je zeggen, een classic voelt bij mij 'echter' en meer een gevoel van 'puur rijden'..
Dit zul je zelf moeten ervaren!
In het te koop gedeelte van 't forum, zul je verschillende Cabrio's vinden.
Succes!
Welkom!
Tsja, uit eigen mening zal ik je zeggen, een classic voelt bij mij 'echter' en meer een gevoel van 'puur rijden'..
Dit zul je zelf moeten ervaren!
In het te koop gedeelte van 't forum, zul je verschillende Cabrio's vinden.
Succes!
-
Maus71
- Donateur (3x)

Classic kopen, is wat mij betreft het leukst om te rijden ( heb nog een mooie te koop, niet goedkoop, wel mooi en goed) 
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
Niet zo gek als Saab al deel van je naam uitmaaktsebashummel schreef:Hallo,
Groet,
Sebastiaan
Koop je derde classic en ik noem je voortaan Saabastiaan
-
9900
- Donateur

Dat is een eenvoudige keus, de classic natuurlijk. Zeker als het tussen de 900og en 900classic gaat.
Als het zou gaan tussen de 900classic en 9-3 zou ik meer twijfelen.
Succes met het vinden van de caab die bij je past.
Als het zou gaan tussen de 900classic en 9-3 zou ik meer twijfelen.
Succes met het vinden van de caab die bij je past.
-
sebashummel
- Geregistreerd lid
Waarom twijfel tussen een 9-3 en classic? De eerste 9-3 is toch een 900ng? Of vergis ik me?
Nogeven een update. Gisteren een groene 900 claasic bekeken in Almaar. Leek me een erg mooie en goede auto, met weinig kilometers. Rond de 140.000. Alleen erg klantontvriendelijk. Maar het is een serieuze overweging.
Nogeven een update. Gisteren een groene 900 claasic bekeken in Almaar. Leek me een erg mooie en goede auto, met weinig kilometers. Rond de 140.000. Alleen erg klantontvriendelijk. Maar het is een serieuze overweging.
-
Maus71
- Donateur (3x)

De 900 ng is inderdaad de voorloper van de 9-3. De kap constructie van de 900 Ng is compleet electrisch en kan wat problemen geven. De 9-3 heeft een hydraulisch kapsysteem wat iets betrouwbaarder is . Ik zou overigens om deze reden geen 900 ng laten staan als ik een mooie tegen zou komen, vindt zelf het kap "probleem" van de 900 ng nogal overdreven. Ik zelf kijk altijd als eerste naar de staat van de carrosserie , vindt ik zelf belangrijker, roest en oude schades zijn veel duurder en moeilijker zelf te herstellen.
Succes( en een classic kopen!)
Succes( en een classic kopen!)
-
sarastro
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf ook een 900 classic cabrio gehad, later (i.v.m. de kinderen o.a.) een NG coupe gereden.
Qua luxe en comfort was de NG een stuk prettiger, maar voor rijplezier en uitstraling is de classic mijn keus.
Ondertussen hek ik touwens mijn 900 NG verkocht, en weer een 900 classic gekocht.
(jammer genoeg geen cabrio
)
Sterkte met de zoektocht
Qua luxe en comfort was de NG een stuk prettiger, maar voor rijplezier en uitstraling is de classic mijn keus.
Ondertussen hek ik touwens mijn 900 NG verkocht, en weer een 900 classic gekocht.
(jammer genoeg geen cabrio
Sterkte met de zoektocht
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik zou onze '95 900SE cabrio (NG dus) zo omruilen voor een 'classic' 900 cabrio.
Het probleem is dat ik nu vwb onderhoudsgeschiedenis en probleempjes weet wat ik heb en het is altijd weer afwachten wat je terug krijgt. Ik ben wel een zelfsleutelaar en dat moet ook wel met auto's die minimaal 16 jaar oud zijn, tenzij geld geen rol speelt, maar een 900 is toch wel weer wat anders dan een 96 V4.
Het probleem is dat ik nu vwb onderhoudsgeschiedenis en probleempjes weet wat ik heb en het is altijd weer afwachten wat je terug krijgt. Ik ben wel een zelfsleutelaar en dat moet ook wel met auto's die minimaal 16 jaar oud zijn, tenzij geld geen rol speelt, maar een 900 is toch wel weer wat anders dan een 96 V4.
-
sebashummel
- Geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels een 900 classic gekocht uit 1992 met maar 142000 km. Helemaal blij. Zaterdag kan ik hem ophalen, dus hopen op mooi weer zodat het dak eraf kan. Na zaterdag plaats in een foto!
-
9900
- Donateur

Gefeliciteerd met de aankoop en heel veel plezier met de Caab. 
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
Re: aankoop 900 cabrio classic of ng?
Saabastiaan !! veel veilige km.
toegewenst