miniatuur 900 cabrio classic

Voor alle Saab cabrio rijders
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 09 jun, 2006 17:26

@ r.wery,
Hier een briefje van iemand die het 1:18 model van Anson in Monte Carlo Yellow voor 5 euro exl. verzending heeft gekocht :shock:

Het klinkt misschien raar maar ik zou nooit van m'n leven 100 euro uitgeven aan een niet helemaal perfect model van de 900 Classic Cabriolet. Ik mag dan een verzamelaar zijn, maar zoveel geef ik er toch echt niet aan uit.

Het briefje:
Ik heb een vraag over de Anson modellen. De Saab 900 Cabriolet 900 1:18 Anson wordt niet meer gemaakt. Ik zag op Marktplaats.nl bij modelautos en miniaturen nn onder de de naam van de Adverteerdr Zweedsfreak eem GELE Saab 900 Cabtiolet 1:18 en ik kocht hem voor 5 Euro exclusief 5 Euro verzendkosten. Is het mogelijk dat de PRIJS EEN STUK HOGER IS ALS DE ANDERE KLEUREN? de ANTRACIETGRIJZE IS OOK DUURDER zegt deze handelaar in Stalberg (kunststof), Anson etceteraa die de autos blijkbaar weer van ander adverteerders onderling opkoopt Heb ik veel te veel betaald? Dat is mijn vraag ik verzamel naar aanleiding van dit soort internettoepassingen zeker geen kleine autos meer.

Groet,
Sjoerd

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 09 jun, 2006 18:27

sjoerdk schreef: 1:18 model van Anson in Monte Carlo Yellow voor 5 euro exl. verzending heeft gekocht
Die heeft extreem veel geluk gehad of het model was zwaar beschadigd...

Zie ook mijn Saab 900 modellenpagina (ik verkoop ze niet).

S@@B
Geregistreerd lid

Bericht door S@@B » zo 11 jun, 2006 22:09

Ik heb zo een Talladega rode 1:18 Anson te koop.

In 'OVP' zoals de Duitsers zo mooi zeggen (of te wel in 'Original Verpackung'). Volgens mij is het model zelfs nog nooit uit de doos geweest want de auto is nog met de zegel/strip op de bodemplaat gezekerd.

Het model mag weg omdat ik hem dubbel heb. Ik had op e-Bay op twee paarden gewed en won ze alletwee. Hij is te koop voor EUR 70 (ex verzend). Eventueel wil ik hem ook ruilen tegen het zwarte model om de serie compleet te maken. Lager bieden heeft geen zin, want dit heb ik er namelijk ook voor betaald en hij gaat er principieel niet met verlies uit.

Overigens:
Dat rode Sommerville model heb ik ook en ook ik heb daar EUR 100 voor betaald. Prijs lijkt me dus wel marktconform. Die Anson's doen in goede staat meestal tussen de EUR 60 en de EUR 100. Het is veel geld, maar het gaat dan ook om verzamelobjecten.

M.vr.gr,
Edwin

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » ma 12 jun, 2006 12:50

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » ma 12 jun, 2006 15:24

grappig: die blauwe is er met 2 kleuren interieur! Heb zelf die met dat donkerblauwe.

Afbeelding

Afbeelding

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 12 jun, 2006 16:17

Ik blijf de Anson modellen gewoon achterlijk geprijsd vinden, ook al mogen het dan collector items zijn.
Voor dat geld koop je de hele Rover serie van Vanguards, om maar eens een voorbeeld te geven, en dat zijn hele smakelijke modellen!

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 12 jun, 2006 17:17

ThX Griffin, heb bod gedaan.

Bedoeling is om h`m in de kleur 241 te spuiten, dan komt ie aardig overeen met mijn 1:1 aero.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 12 jun, 2006 20:27

cobra427 schreef:... heb bod gedaan.
Maar er staat bij "Versand nach Deutschland", hoe ga je dat oplossen?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 12 jun, 2006 20:30

sjoerdk schreef:...voor dat geld koop je de hele Rover serie...
Ja en nog wel andere dingen ook, maar wat moet je daarmee? :)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 12 jun, 2006 20:32

Ik moet eerlijk toegeven dat ik véél liever m'n geld uitgeef aan andere mooie en niet extreem dure modelauto's, en ja, wat moet je daarmee? Leuk om naar te kijken :wink:

Het ging er alleen even om dat je voor die honderd euro ook een heleboel andere leuke dingen kunt kopen, en of die nuttig zijn? Tja, dat moet je zelf maar invullen! Ieder z'n smaak niet waar?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 12 jun, 2006 20:42

sjoerdk schreef:...véél liever m'n geld uitgeef aan andere mooie en niet extreem dure modelauto's, en ja, wat moet je daarmee? Leuk om naar te kijken...
Ja precies, zolang het SAABs zijn, dan mogen ze van mij ook (extreem) duur zijn. :!:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 12 jun, 2006 20:47

Tja, ik ben scholier met een bijbaantje bij Albert Heyn dus ik geef niet zo snel 100 euro uit aan een model, 40 is voor mij echt het maximum omdat er ook nog andere dingen zijn dan modelauto's. Saab modellen koop ik meestal bij de dealer, 12 of 13 euro voor een Minichamps model lijkt me niet te duur!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 12 jun, 2006 21:26

sjoerdk schreef: 12 of 13 euro voor een Minichamps model lijkt me niet te duur!
Zie het als een investering. Als je de originele verpakking erbij bewaart en niet met het model speelt (daar zijn ze tenslotte ook niet voor....) dan houden ze hun waarde.

Als je alles van te voren weet... een witte Sonett III van Matchbox kostte destijds misschien één gulden, wordt nu verkocht voor 175 euro!
Afbeelding

Een blikken Bandai 96 gaat ook voor zoiets, een 93 voor nog meer...
Afbeelding

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 12 jun, 2006 21:41

Zelf hebbik deze ooit gekocht in zandvoort voor fl.25 :
Afbeelding
Maar ik vind de afwerking eigenlijk tegenvallen...

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 13 jun, 2006 0:01

cobra427 schreef:ThX Griffin, heb bod gedaan.

Bedoeling is om h`m in de kleur 241 te spuiten, dan komt ie aardig overeen met mijn 1:1 aero.
Ik ga ervan uit dat jij hem gewonnen hebt voor 25eur? Je ziet dus wel dat er zeker geen 100eur voor nodig was :wink:
Het leuke zou natuurlijk zijn dat je ze in elk kleur voor die prijs zou kunnen hebben 8) ; wat trouwens mogelijk is, maar je moet dan wel geluk en tijd hebben.
Nb mijn blauwe (met blauwe interieur) heb ik trouwens ook voor 25eur gekocht; niet op eBay, maar een beurs.
De rode voor nog de helft minder. De zwarte geloof ik ongev. 40eur; de andere blauwe weet ik niet. Zoek ik enkel nog de gele, waar ik misschien wel zo'n 50-60 eur voor veil heb (en zal ik wel eens te pakken krijgen voor die prijs); maar zeker niet meer... het hoeft tenslotte nog een hobby te blijven en redelijk.

72sonett-III schreef:
cobra427 schreef:... heb bod gedaan.
Maar er staat bij "Versand nach Deutschland", hoe ga je dat oplossen?
Vriendelijke vragen of hij het ook naar NL wil opsturen misschien? :)

Plaats reactie