Kap botst met tonneau

Voor alle Saab cabrio rijders
bombardier-rsv
Geregistreerd lid

Re: Kap botst met tonneau

Bericht door bombardier-rsv » do 10 mar, 2022 22:44

heb ik ook gehad, daar gaat je kap ook van slijten op die plek. bij mij zat er spelling op de kruiskoppeling en de splitpen die daar in zat. beide vernieuwd en het probleem was over.

Tuhu
Geregistreerd lid

Bericht door Tuhu » do 17 mar, 2022 12:19

Bij mij is het asje in de kruiskoppeling afgebroken, niet de breekpen. Nu heb ik foto's gezien van een fix dat het gat iets is opgeboord en er een bout is ingezet. Heeft iemand dat hier ook
gedaan en is dat een beetje te doen?

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » do 17 mar, 2022 13:24

doe je zelf een lol koop een nieuwe, als de oude ook maar iets spelling heeft, blijft het gezeur, weet het uit ervaring,

automobilia
Geregistreerd lid

Bericht door automobilia » vr 25 mar, 2022 20:49

Hoi,

Heeft iemand ook detail foto's waar zo'n breekpen zit? Ik heb namelijk het zelfde probleem kap botst met tonneau. Heb het tapijt van de passegierkant los gehaald zie dan een soort van kap mechanisme (of zoiets) en waar kan ik precies die kruiskoppeling vinden?

Bert

Bungy123
Geregistreerd lid

Bericht door Bungy123 » vr 25 mar, 2022 21:34

[]

Zoals ik in je eigen post vermeldde: In de kofferbak bovenin, zit een klein stukje horizontaal tapijt.
Anders gezegd: als je achter de auto staat voor de open kofferklep, kijk je naar de stoffen kapzak. Daar bovenin rechts, net onder het kofferbakrubber, zit dat horizontale stukje tapijt dat ik bedoel. Die kun je naar voren omklappen en zie je de kruiskoppeling (met breekpen daar rechts in) zitten.
Zie de rode cirkel op bijgevoegde foto.

Afbeelding

automobilia
Geregistreerd lid

Bericht door automobilia » vr 25 mar, 2022 21:53

Bungy123 schreef:
vr 25 mar, 2022 21:34
Die kun je naar voren omklappen en zie je de kruiskoppeling (met breekpen daar rechts in) zitten.
Zie de rode cirkel op bijgevoegde foto.
Bungy123,

Ten eerste dank voor je duidelijke foto!
Moet je die 2, 10 bouten los draaien (zwarte pijltjes)? Om alles om te klappen?
Die foto die ik jouw gejat heb 8) had ik bij de rode pijl los gehaald..........maar nu wordt me veel duidelijker. En ik had na het posten van mijn bericht en reactie gehad had gelijk gekeken alleen het feit het werd te snel donker. Ga morgen kijken bij daglicht. Kom er op terug. Tot zover hartelijk dank voor het meedenken

Afbeelding

Thanx a lot, Bert

Bungy123
Geregistreerd lid

Bericht door Bungy123 » vr 25 mar, 2022 22:06

Die 2 schroeven met dop 10 hoeven niet los. Daarmee laat je de hele kapzak naar beneden komen en dat hoeft niet.
Aan de rechterzijde bevindt zich het tonneaumechanisme, dat middels de as die daaruit komt en naar de kruiskoppeling gaat, zorgt dat de tonneau draait.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 25 mar, 2022 22:12

automobilia schreef:
vr 25 mar, 2022 20:49
Heeft iemand ook detailfoto's...
Dit is in een 900NG, maar 9-3 is hetzelfde;

Rechts van de vingers;
Afbeelding

Helemaal rechtsboven in de foto;
Afbeelding

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » do 07 apr, 2022 10:39

NeufegliseThierry schreef:
ma 21 feb, 2022 20:44
[]
Breekpen was eenvoudig te vervangen en de oude zag er niet meer fris uit dus een nieuwe erin. Kruiskoppeling zelf heeft geen speling. Probleem niet opgelost.
Update: inmiddels doet de kap het nu al weer geruime tijd goed, zonder een verdere reparatie. Toch maar besloten de cylinders eind volgende week te vervangen door lekvrije exemplaren, ben problemen liever voor.

Revisie cilinders
Geregistreerd lid

Bericht door Revisie cilinders » do 21 apr, 2022 23:04

Hallo als u interesse heeft ik kan de cilinders reviseren 06 15114567 met vriendelijke groet Evert van Peperstraten

Gesloten