Kap botst met tonneau
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
Re: Kap botst met tonneau
heb ik ook gehad, daar gaat je kap ook van slijten op die plek. bij mij zat er spelling op de kruiskoppeling en de splitpen die daar in zat. beide vernieuwd en het probleem was over.
-
Tuhu
- Geregistreerd lid
Bij mij is het asje in de kruiskoppeling afgebroken, niet de breekpen. Nu heb ik foto's gezien van een fix dat het gat iets is opgeboord en er een bout is ingezet. Heeft iemand dat hier ook
gedaan en is dat een beetje te doen?
gedaan en is dat een beetje te doen?
-
beekemm
- Geregistreerd lid
doe je zelf een lol koop een nieuwe, als de oude ook maar iets spelling heeft, blijft het gezeur, weet het uit ervaring,
-
automobilia
- Geregistreerd lid
Hoi,
Heeft iemand ook detail foto's waar zo'n breekpen zit? Ik heb namelijk het zelfde probleem kap botst met tonneau. Heb het tapijt van de passegierkant los gehaald zie dan een soort van kap mechanisme (of zoiets) en waar kan ik precies die kruiskoppeling vinden?
Bert
Heeft iemand ook detail foto's waar zo'n breekpen zit? Ik heb namelijk het zelfde probleem kap botst met tonneau. Heb het tapijt van de passegierkant los gehaald zie dan een soort van kap mechanisme (of zoiets) en waar kan ik precies die kruiskoppeling vinden?
Bert
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
[]
Zoals ik in je eigen post vermeldde: In de kofferbak bovenin, zit een klein stukje horizontaal tapijt.
Anders gezegd: als je achter de auto staat voor de open kofferklep, kijk je naar de stoffen kapzak. Daar bovenin rechts, net onder het kofferbakrubber, zit dat horizontale stukje tapijt dat ik bedoel. Die kun je naar voren omklappen en zie je de kruiskoppeling (met breekpen daar rechts in) zitten.
Zie de rode cirkel op bijgevoegde foto.

Zoals ik in je eigen post vermeldde: In de kofferbak bovenin, zit een klein stukje horizontaal tapijt.
Anders gezegd: als je achter de auto staat voor de open kofferklep, kijk je naar de stoffen kapzak. Daar bovenin rechts, net onder het kofferbakrubber, zit dat horizontale stukje tapijt dat ik bedoel. Die kun je naar voren omklappen en zie je de kruiskoppeling (met breekpen daar rechts in) zitten.

-
automobilia
- Geregistreerd lid
Bungy123,Bungy123 schreef: ↑vr 25 mar, 2022 21:34Die kun je naar voren omklappen en zie je de kruiskoppeling (met breekpen daar rechts in) zitten.
Ten eerste dank voor je duidelijke foto!
Moet je die 2, 10 bouten los draaien (zwarte pijltjes)? Om alles om te klappen?
Die foto die ik jouw gejat heb

Thanx a lot, Bert
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Die 2 schroeven met dop 10 hoeven niet los. Daarmee laat je de hele kapzak naar beneden komen en dat hoeft niet.
Aan de rechterzijde bevindt zich het tonneaumechanisme, dat middels de as die daaruit komt en naar de kruiskoppeling gaat, zorgt dat de tonneau draait.
Aan de rechterzijde bevindt zich het tonneaumechanisme, dat middels de as die daaruit komt en naar de kruiskoppeling gaat, zorgt dat de tonneau draait.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dit is in een 900NG, maar 9-3 is hetzelfde;automobilia schreef: ↑vr 25 mar, 2022 20:49Heeft iemand ook detailfoto's...
Rechts van de vingers;

Helemaal rechtsboven in de foto;

-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Update: inmiddels doet de kap het nu al weer geruime tijd goed, zonder een verdere reparatie. Toch maar besloten de cylinders eind volgende week te vervangen door lekvrije exemplaren, ben problemen liever voor.NeufegliseThierry schreef: ↑ma 21 feb, 2022 20:44[]
Breekpen was eenvoudig te vervangen en de oude zag er niet meer fris uit dus een nieuwe erin. Kruiskoppeling zelf heeft geen speling. Probleem niet opgelost.
-
Revisie cilinders
- Geregistreerd lid
Hallo als u interesse heeft ik kan de cilinders reviseren 06 15114567 met vriendelijke groet Evert van Peperstraten