cabrio en kind

Voor alle Saab cabrio rijders
dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 24 apr, 2007 10:45

nako schreef:verwekt
das technisch gezien zelfs nog van voor de Turbo :wink:

ik voel me wel vaak jonger dan ik eigenlijk ben

pidi
Geregistreerd lid

Re: cabrio en kind

Bericht door pidi » di 24 apr, 2007 19:41

Hoi, ik zou niet harder rijden dan 60/70 KM/U met grote mensen achterin, zo'n piepkleintje mag je niet al te Spartaans opvoeden is mijn mening. Dus alleen bij heeel mooi weer en met lage snelheden kan het dak omlaag! Verder prima auto ook onder slechte weersomstandigheden. Kopen dus maar er gaat niets boven een classic natuurlijk, zelf doe ik het met een 900 uit 1995 da's dus al een NG model maar wel reuze tof! Succes met jullie keuze.
Groetpiet

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 29 apr, 2007 6:45

Drie kinderen in de cabrio is out of the question zekers?
Als in naast elkaar op de achterbank, eentje van 6, 3 en maxi cosi, lijkt me geen reële optie...?

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » zo 29 apr, 2007 7:32

Er zijn achterin toch maar 2 gordels, dus hoe kan je dan veilig drie kinderen plaats geven.
Saab is slechts een veilige auto, als je een beetje de spelregels volgt. :roll:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 29 apr, 2007 11:12

Precies. Dus daar hadden we aan moeten denken voor we een derde kind in de planning namen... Eigen schuld, dan maar geen cabrio rijden...

Of zoals er vroeger bij die oude VVN borden van "Vaart minderen spaart kinderen"wel eens strond bijgeschreven: "Minder neuken spaart spreuken"

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 29 apr, 2007 11:18

nelfrikandel schreef:Precies. Dus daar hadden we aan moeten denken voor we een derde kind in de planning namen... Eigen schuld, dan maar geen cabrio rijden...

Of zoals er vroeger bij die oude VVN borden van "Vaart minderen spaart kinderen"wel eens strond bijgeschreven: "Minder neuken spaart spreuken"
:lol:
dasdaas schreef:ik voel me wel vaak jonger dan ik eigenlijk ben
Jij niet alleen, hoor.

En jij bent nog niet eens dertig, toch :D ?

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » zo 29 apr, 2007 12:26

S@@bman schreef: En jij bent nog niet eens dertig, toch :D ?
ja, maar nog niet langer dan 1 jaar :P

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » zo 29 apr, 2007 14:19

S@@bman schreef:
nelfrikandel schreef:Precies. Dus daar hadden we aan moeten denken voor we een derde kind in de planning namen... Eigen schuld, dan maar geen cabrio rijden...

Das een goei!

:lol:

Haagcaab
Geregistreerd lid

Bericht door Haagcaab » ma 11 jun, 2007 22:05

Chearfull schreef:In dit kader een andere vraag:
Een collega van me vertelde me over kinderzitjes met "ingebouwd" windscherm dat meer om het kind heen zit. Speciaal voor cabriogebruik.
Het lijkt me wel wat maar ik heb geeen idee wie dat maakt. Iemand ervaring?
Dat was ik. Ik heb in Amerongen speciaal voor onze kids een scherm laten maken waarbij het scherm over de hoodsteunen heen wordt getrokken en stevig vastzit achter de naar voren klapbare achterbank.
Een aanrader. Maar cabriopartner maakt ze niet meer omdat ze niet mooi gevonden werd! Nou mij een zorg want anders kan ik niet open rijden dan is die keus snel gemaakt. Trouwens voor door de week gebruik ik gewoon het reguliere scherm. Voor foto's stuur me een pb!
Joost

stevenverver
Geregistreerd lid

Bericht door stevenverver » di 19 jun, 2007 2:48

Kijk maar uit met die kids achterin, ik had laatst SPLATSH met 80km\u een libelle tegen m'n windscherm, was een flinke klap. Als zo'n beestje in een oog van je kind terecht komt ben je nog niet jarig :shock: :?

Herbie
Geregistreerd lid

Bericht door Herbie » do 12 jul, 2007 15:30

Het is allemaal wel te doen als je niet te snel gaat, bij snelheden van boven de 90 wordt het al wat winderig, laat je vrouw maar eens rijden en ga zelf achterin zitten. Mijn kinderen zitten vaak achterin 11 en 9 en vinden het reuze leuk, maar als het wat kouder wordt en je gaat wat harder zit je toch een stuk comfortabeler achter het stuur dan op de achterbank. Maar bij hogere temperaturen lage snelheden tot 80 km is het te doen volgens hun.

TuuT
Geregistreerd lid

Bericht door TuuT » za 14 jul, 2007 0:57

Met drie achterin kan wel met een beetje vliegwerk.
De middelste deelt gewoon mee met de gordel van links en van rechts (heupgordels).

JT
Geregistreerd lid

Bericht door JT » wo 08 aug, 2007 11:31

Allemaal afhankelijk van de temperatuur!

En je moet je kinderen wel een beetje "afharden" natuurlijk! ;-)

Mijn kinderen zijn ook best lang, zeker voor hun 15 en 13 jaar.
Met z'n 4-en in de cabrio gaat prima, niemand zit klem.
Hoe warmer, hoe hoger de snelheid kan zijn.
Dus afgelopen week in Oostenrijk zelfs een keer snelweg 120 km/u gereden. Raampjes dan wel omhoog.

Van voren iets in je gezicht krijgen is mi. bijna onmogelijk. De wind slaat altijd vanachter in je nek.

En zorg inderdaad dat ze petjes hebben, of een trui met een capuchon is momenteel ook heel hip in die leeftijdscategorie. Op de foto hieronder is één van de blondies de pet weer vergeten.... eigen schuld - dikke bult.

Afbeelding

Onze kinderen rijden het liefste met de cabrio en zeggen altijd als laatste "kap dicht", en dan duurt het ook maar 30 sec....

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 08 aug, 2007 16:45

TuuT schreef:Met drie achterin kan wel met een beetje vliegwerk.
De middelste deelt gewoon mee met de gordel van links en van rechts (heupgordels).
Maar t is niet aan te raden, past niet of nauwelijks (afhankelijk van de stoeltjes) en is in ieder geval verboden. Zoals al eens eerder in een topic hierover is gezegd: een klein persoontje is ook een persoon en elke persoon moet op een daarvoor bestemde zitplaats zitten.

Een cabrio heeft een smallere achterbank dan een dichte auto, omdat de kap aan weerszijden van de achterbank moet worden opgeslagen. Daarom zijn er maar twee zitplaatsen. Ook veel moderne compacte auto's hebben achter slechts twee zitplaatsen (zoals de Citroen C1). Daar mogen ook geen drie of meer kinderen zitten. En ook niet in de achterbak, als daar geen speciale bank met gordels is.

Misschien dat iets wel past met wat moeite, maar als je een aanrijding krijgt met (misschien wel fatale) gevolgen voor een kind dat niet op een normale zitplaats zat, dan draag je dat de rest van je leven mee. En er hoeft maar één opgeschoten l*lletje op het verkeerde moment met een GTItje in te halen en het is gebeurd (http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=5674).

Plaats reactie