Onderhoud cabriodak
-
Jacques
- Geregistreerd lid
-
Thom
- Donateur

kap
Indien een kap vaal is geworden (verkleurd is) red je het helaas niet (alleen) met schoonmaken. Net als met vaal geworden kleding. Ik heb hetzelfde probleem met een cabrio hier en heb helaas nog geen middel gevonden waarmee dit mogelijk is.
NB Rovako geef je ons nog wat achtergrond over het Sonax-verhaal? (wie is er langs gekomen, wat hebben ze geconstateerd en hoe, hoe is dit meegenomen in het proces e.d.)
NB Rovako geef je ons nog wat achtergrond over het Sonax-verhaal? (wie is er langs gekomen, wat hebben ze geconstateerd en hoe, hoe is dit meegenomen in het proces e.d.)
-
Desmond
- Geregistreerd lid
-
JohnR
- Geregistreerd lid
-
fritjof
- Geregistreerd lid
Re: cabriodoek
Wat adviseert Rovako mbt het wassen? Bij is een Esso wasstraat die een artikel heeft opgehangen, waaruit blijkt dat hun wax goed is voor cabrio kappen. Ik heb het nu een paar keer gedaan en zie geen verschil. Met het handje en groene zeep is toch een hele klus!rovako schreef:mocht je toch met andere middelen in de weer gaan dan zie ik jullie over enkele tijd wel voor een nieuwe kap.
groet rovako autobeklederij :wink:
-
Wolf
- Geregistreerd lid
Bij Cabriocare in Naarden heb ik een tijd geleden een schoonmaak/onderhoudssetje gekocht (niet van Sonax geloof ik). Weliswaar voor een vinyl dak maar ze hadden voor meerdere materialen setjes staan.
Eerst minimaal 2x schoonmaken met de meegeleverde shampoo (en borstel (niet meegeleverd)), goed afspoelen en daarna met een sprayflacon behandelen (inwrijven met zachte doek). Kap ziet er als nieuw uit.
Eerst minimaal 2x schoonmaken met de meegeleverde shampoo (en borstel (niet meegeleverd)), goed afspoelen en daarna met een sprayflacon behandelen (inwrijven met zachte doek). Kap ziet er als nieuw uit.
-
BMWillem
- Geregistreerd lid
-
rovako
- Geregistreerd lid
cabriodak
zoals eerder gezegd imprigneren heeft echt geen zin het kapmateriaal bestaat uit drielagen te weten de buitenstof(niet waterdicht)de rubber tussen laag(waterdicht)en de stoffenonderkant(niet waterdicht)
als men het impregneerd tast je in de loop der tijd het rubberaan.lost op.
waardoor de cabriokap meer gaat lekken.
mijn advies niet doen.
rovako autobeklederij
ronald v koot
als men het impregneerd tast je in de loop der tijd het rubberaan.lost op.
waardoor de cabriokap meer gaat lekken.
mijn advies niet doen.
rovako autobeklederij
ronald v koot
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Zoals reeds eerder vermeld, niet het hobbyspul van Sonax gebruiken. Heeft in de poetswereld geen supergoeie naam. Meest gebruikte is
Cartec
Meguiars
Riwax
Nee, ik ben geen autopoetser, maar mijn buurman wel (en die laat ik ook regelmatig op mijn saab los). Hij gebruikt voornamelijk Riwax en voor speciale behandelingen Cartec.
Cartec
Meguiars
Riwax
Nee, ik ben geen autopoetser, maar mijn buurman wel (en die laat ik ook regelmatig op mijn saab los). Hij gebruikt voornamelijk Riwax en voor speciale behandelingen Cartec.
-
andersson
- Geregistreerd lid
Re: cabriodoek
wat voor borstels heeft die wasstraat waar je met je cabrio (classic?) doorheen gaat?fritjof schreef:Wat adviseert Rovako mbt het wassen? Bij is een Esso wasstraat die een artikel heeft opgehangen, waaruit blijkt dat hun wax goed is voor cabrio kappen. Ik heb het nu een paar keer gedaan en zie geen verschil. Met het handje en groene zeep is toch een hele klus!rovako schreef:mocht je toch met andere middelen in de weer gaan dan zie ik jullie over enkele tijd wel voor een nieuwe kap.
groet rovako autobeklederij
-
Wendy01
- Geregistreerd lid
Re: Onderhoud cabriodak
Ok, schoonmaken is me duidelijk nu voor een cabriodak maar hoe onderhou je een dak? Moet je ook een speciale laag aanbrengen voor weersinvloed, zon, regen, etc?
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Je kunt in de handel gewoon spuitflesjes kopen (Turtlewax bv) waarmee je het dak een beschermende laag meegeeft. Heb ook een spuitbus duur spul gekocht (naam ff kwijt) waarmee het dak meer kleur terug zou krijgen en meteen geimpregneerd zou zijn. Ik moet zeggen dat ik de werking ervan niet echt heb kunnen ervaren. Dak werd bij mij wel mooi door een schoonmaakbeurt met groene zeep.
Wat ik na enige keren schoonmaken wel ervoer was een dak dat er minder strak op kwam te liggen. Dus doe het met mate!
Wat ik na enige keren schoonmaken wel ervoer was een dak dat er minder strak op kwam te liggen. Dus doe het met mate!
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Laten drogen in de zon zonder spanning op het dak helpt.Arbilen schreef:
iets,
even.
Succes.