Onderhoud cabriodak

Voor alle Saab cabrio rijders
rovako
Geregistreerd lid

vlekken

Bericht door rovako » do 23 aug, 2007 10:41

ja wie is ze
een van de hoge pieten van sonax en een uit de benelux
zijn geweest,en wij hebben in opdracht een nieuwekap gemonteerd op de auto.

Jacques
Geregistreerd lid

Bericht door Jacques » do 23 aug, 2007 12:58

Neen, het heeft ècht niets te maken met vogelpoep, boomsappen of andere uitwendige factoren. Het zijn vale, minder donkere grote plekken welke er gelijdelijk in gekomen zijn. Trouwens, de wagen is nieuw en maar 7 maanden oud.

rovako
Geregistreerd lid

vlekken

Bericht door rovako » do 23 aug, 2007 14:21

terug gaan naar de dealer het kapmateriaal gaat normaal 8 a 10 jaar zomaar mee.
of er zitten weeffouten in die nu zichtbaar worden.
anders een keer langs rijden kunnen we het eens zien.
groet rovako autobeklederij

Thom
Donateur
Donateur

kap

Bericht door Thom » do 23 aug, 2007 18:20

Indien een kap vaal is geworden (verkleurd is) red je het helaas niet (alleen) met schoonmaken. Net als met vaal geworden kleding. Ik heb hetzelfde probleem met een cabrio hier en heb helaas nog geen middel gevonden waarmee dit mogelijk is.

NB Rovako geef je ons nog wat achtergrond over het Sonax-verhaal? (wie is er langs gekomen, wat hebben ze geconstateerd en hoe, hoe is dit meegenomen in het proces e.d.)

Desmond
Geregistreerd lid

Bericht door Desmond » do 23 aug, 2007 20:03

Renovo heeft een Soft Top Reviver voor zwarte, blauwe en bruine daken.. (zie bellocabrio.nl)

Of is dit ook een afrader Ronald?

JohnR
Geregistreerd lid

Bericht door JohnR » za 06 okt, 2007 22:34

Vandaag de adviezen van Rovako opgevolgd en een schitterend schone kap er aan over gehouden. Kap was meer groen als zwart. Moest wel 3 keer over doen maar het was wel de moeite waard.

fritjof
Geregistreerd lid

Re: cabriodoek

Bericht door fritjof » ma 19 nov, 2007 0:09

rovako schreef:mocht je toch met andere middelen in de weer gaan dan zie ik jullie over enkele tijd wel voor een nieuwe kap.
groet rovako autobeklederij :wink:
Wat adviseert Rovako mbt het wassen? Bij is een Esso wasstraat die een artikel heeft opgehangen, waaruit blijkt dat hun wax goed is voor cabrio kappen. Ik heb het nu een paar keer gedaan en zie geen verschil. Met het handje en groene zeep is toch een hele klus!

Wolf
Geregistreerd lid

Bericht door Wolf » ma 19 nov, 2007 14:47

Bij Cabriocare in Naarden heb ik een tijd geleden een schoonmaak/onderhoudssetje gekocht (niet van Sonax geloof ik). Weliswaar voor een vinyl dak maar ze hadden voor meerdere materialen setjes staan.

Eerst minimaal 2x schoonmaken met de meegeleverde shampoo (en borstel (niet meegeleverd)), goed afspoelen en daarna met een sprayflacon behandelen (inwrijven met zachte doek). Kap ziet er als nieuw uit.

BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » ma 19 nov, 2007 21:09

Zeg Rovako, ik overweeg het dak van een 900 classic cabrio te laten impregneren door de dealer.
Dit omdat de betreffende auto jaren binnen heeft overnacht, maar nu bij ons gewoon buiten komt te staan. :coldsnow:
Heeft impregneren dan ook geen zin???

rovako
Geregistreerd lid

cabriodak

Bericht door rovako » di 20 nov, 2007 14:02

zoals eerder gezegd imprigneren heeft echt geen zin het kapmateriaal bestaat uit drielagen te weten de buitenstof(niet waterdicht)de rubber tussen laag(waterdicht)en de stoffenonderkant(niet waterdicht)
als men het impregneerd tast je in de loop der tijd het rubberaan.lost op.
waardoor de cabriokap meer gaat lekken.
mijn advies niet doen.
rovako autobeklederij
ronald v koot

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 20 nov, 2007 14:16

Zoals reeds eerder vermeld, niet het hobbyspul van Sonax gebruiken. Heeft in de poetswereld geen supergoeie naam. Meest gebruikte is

Cartec
Meguiars
Riwax

Nee, ik ben geen autopoetser, maar mijn buurman wel (en die laat ik ook regelmatig op mijn saab los). Hij gebruikt voornamelijk Riwax en voor speciale behandelingen Cartec.

andersson
Geregistreerd lid

Re: cabriodoek

Bericht door andersson » do 22 nov, 2007 15:14

fritjof schreef:
rovako schreef:mocht je toch met andere middelen in de weer gaan dan zie ik jullie over enkele tijd wel voor een nieuwe kap.
groet rovako autobeklederij :wink:
Wat adviseert Rovako mbt het wassen? Bij is een Esso wasstraat die een artikel heeft opgehangen, waaruit blijkt dat hun wax goed is voor cabrio kappen. Ik heb het nu een paar keer gedaan en zie geen verschil. Met het handje en groene zeep is toch een hele klus!
wat voor borstels heeft die wasstraat waar je met je cabrio (classic?) doorheen gaat?

Wendy01
Geregistreerd lid

Re: Onderhoud cabriodak

Bericht door Wendy01 » wo 06 apr, 2011 10:55

Ok, schoonmaken is me duidelijk nu voor een cabriodak maar hoe onderhou je een dak? Moet je ook een speciale laag aanbrengen voor weersinvloed, zon, regen, etc?

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » wo 06 apr, 2011 14:19

Je kunt in de handel gewoon spuitflesjes kopen (Turtlewax bv) waarmee je het dak een beschermende laag meegeeft. Heb ook een spuitbus duur spul gekocht (naam ff kwijt) waarmee het dak meer kleur terug zou krijgen en meteen geimpregneerd zou zijn. Ik moet zeggen dat ik de werking ervan niet echt heb kunnen ervaren. Dak werd bij mij wel mooi door een schoonmaakbeurt met groene zeep.

Wat ik na enige keren schoonmaken wel ervoer was een dak dat er minder strak op kwam te liggen. Dus doe het met mate!

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » do 07 apr, 2011 14:32

Arbilen schreef:
Wat ik na enige keren schoonmaken wel ervoer was een dak dat er minder strak op kwam te liggen. Dus doe het met mate!
Laten drogen in de zon zonder spanning op het dak helpt.

iets,
even.

Succes.

Plaats reactie