Autoradio met carkit in cabrio: welke oplossing?

Voor alle Saab cabrio rijders
tenhallers
Geregistreerd lid

microfoon carkit: enkele of dubbele ? zwanehals in A-stijl

Bericht door tenhallers » di 29 sep, 2009 14:08

Is de kwaliteit van een geplakte dubbele microfoon op het dashboard voldoende?

of is een zwanehals in een cabrio toch beter?

Waar kan je die zwanehalsmic kopen?
en hoe hebben jullie deze bevestigd?
in de A-stijl geschroefd?

gezien de schuine hoek van de voorruit:
scharnierpunt boven (microfoon dichter bij de bron) of onder?

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » di 29 sep, 2009 14:20

Ik gebruik nog steeds een oortje dus weinig antwoord van mij - heb je hier wat aan? viewtopic.php?t=65727&highlight=

yrhen
Geregistreerd lid

Bericht door yrhen » wo 30 sep, 2009 20:43

hoi,

ik heb zo'n sony bluetooth met ingebouwde mic in de classic caab. op de snelweg met open kap en ramen omhoog prima mee te bellen bij 120 km/u (ik roep iets naar het dashboard, en dat wordt kennelijk verstaan). laatst met kap dicht op de snelweg niet te volgen voor de andere kant. teveel echo van de boxen op de mic denk ik (of misschien riep ik minder hard met de kap dicht).
Nadeel is wel dat bij lagere snelheid de halve file meegeniet van het telefoontje.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 01 okt, 2009 8:45

Zoals in het door 900 SE C gelinkte topicje valt te lezen heb ik deze exercitie ook net achter de rug. Ik had in mijn vorige caab de microfoon (Nokia) bovenaan de voorruitstijl bij de binnenspiegel, maar open was ik met de ramen + nichtennetje omhoog bij 50 a 60 km/u al niet meer te verstaan.

Met de Parrot microfoon in het instrumentenkluster had de andere kant van de lijn niet eens in de gaten dat we belden via een carkit, laat staan met 60 km/u en alle ramen omlaag. Ik heb het nog niet getest met 140 en een open kap, maar ik verwacht er veel van.

Zwanenhalsen vind ik erg lelijk. Daarbij worden ze zo maar lam of raken ze los. Gewoon een plakmicrofoon achter het stuur dus. En Parrot is erg goed. In mijn vrouw haar C1 heb ik indertijd een losse Parrot 3100 ingebouwd en ook die bevalt zeer goed.

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Bluetooth in cabrio

Bericht door christiaanjanssen » zo 04 okt, 2009 8:17

Ik heb in mijn 2002 cabrio een radio met bluetooth en externe microfoon aangeschaft. Microfoontje zit op raamstijl geplakt en werkt prima. Bij open rijden op de snelweg is het natuurlijk minder, maar daar kun je rekening mee houden.
Gebruik de radio samen met iphone en die wisselen zelfs de muziek uit via bluetooth.

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Bluetooth in cabrio

Bericht door christiaanjanssen » zo 04 okt, 2009 8:18

Ik heb in mijn 2002 cabrio een radio met bluetooth en externe microfoon aangeschaft. Microfoontje zit op raamstijl geplakt en werkt prima. Bij open rijden op de snelweg is het natuurlijk minder, maar daar kun je rekening mee houden.
Gebruik de radio samen met iphone en die wisselen zelfs de muziek uit via bluetooth.

Jeff Leiden
Geregistreerd lid

Re: Bluetooth in cabrio

Bericht door Jeff Leiden » zo 04 okt, 2009 9:30

christiaanjanssen schreef:........

Hoi Christiaan

hoe heb je dat voor elkaar gekregen , ik heb ook een parrot 3100 en Iphone maar kan de muziek op mijn Iphone niet beluisteren via de parrot

Kun je me eens even helpen hoe dit te laten werken?

Groet Jeff

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » do 08 okt, 2009 16:08

Afbeelding

de bediening is de ck100 carkit van nokia, zit in plaats van de cigaretten aansteker, de microfoon zit bij de instrumenten.

(ik heb dit zelf onlangs gedaan op basis van de beschrijvingen, ik hoop dat 'ze' dit bedoelden.... werkt in ieder geval prima en voorkomt dat je aangesproken wordt als bus-chauffeur)

christiaanjanssen
Geregistreerd lid

Re: Bluetooth in cabrio

Bericht door christiaanjanssen » za 10 okt, 2009 8:57

Jeff Leiden schreef:
christiaanjanssen schreef:........

Hoi Christiaan

hoe heb je dat voor elkaar gekregen , ik heb ook een parrot 3100 en Iphone maar kan de muziek op mijn Iphone niet beluisteren via de parrot

Kun je me eens even helpen hoe dit te laten werken?

Groet Jeff
Jeff, voor de goede orde: ik heb geen Parrot (wel ooit gehad) maar een radio met Bluetooth. Speciaal gekocht om de iPhone als telefoon te gebruiken. Bij de installatie in oktober 2008 werkte alleen het telefoongedeelte. Steaming van audio kon toch nog niet. Met de iPhone die eind vorig jaar uitkwam in Nederland en de nieuwe software voor de iPhone werkt dit vanzelf. Ik heb alleen de iPhone gekoppeld aan mijn radio en krijg als extra optie Streaming. Om eerlijk te zijn gebruik ik dat vrijwel nooit: kost veel batterij capaciteit en om de een of andere vreemde reden speelt hij alleen random af. Mijn suggestie is om eens te kijken in de gebruiksaanwijzing van Parrot of die streaming ondersteunt.

Christiaan

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » zo 11 okt, 2009 1:25

ik heb een dubbele din radio van kenwood in mijn cabrio 900NG staan en hierop de bijhoorde bluetooth module om draadloos te bellen. Deze module wordt geproduceerd door parrot.
Goed geluid door de boxen, enkel hard rijden met de kap open wordt het moeilijk verstaanbaar voor de beller aan de andere kant van de lijn.
Voordeel hij neemt je hele telefoonboek over en je kan dus kiezen via de radio en streame van muziek op je gsm is ook geen probleem.
Ik ben er tevreden van. Voor de gene die willen kan ik er enkele foto's van nemen.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » zo 11 okt, 2009 17:28

eddracket schreef:ik heb een dubbele din radio van kenwood in mijn cabrio 900NG staan en hierop de bijhoorde bluetooth module om draadloos te bellen. Deze module wordt geproduceerd door parrot.
Goed geluid door de boxen, enkel hard rijden met de kap open wordt het moeilijk verstaanbaar voor de beller aan de andere kant van de lijn.
Voordeel hij neemt je hele telefoonboek over en je kan dus kiezen via de radio en streame van muziek op je gsm is ook geen probleem.
Ik ben er tevreden van. Voor de gene die willen kan ik er enkele foto's van nemen.
Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, dus als je een foto kunt plaatsen, graag...

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » zo 11 okt, 2009 19:45

Morgen neem ik een foto van het geheel. De parrot module is weggewerkt achter het handschoenkaste en de micro hangt aan de linker stijl van de raam.

VisOpHetDroge
Geregistreerd lid

Bericht door VisOpHetDroge » wo 21 okt, 2009 19:54

Ik heb nog al lang getwijfeld over een carkit. Toevoegingen die "erbij hangen" in de auto vind ik niet zo mooi, en de standaard radio vervangen vind ik ook zonde van het interieur. Toch heb ik de 1 3/4 din radio vervangen voor een Pioneer met bluetooth en een externe microfoon. Een extra reden was het kunnen afspelen van mp3. De hoofdreden was, zoals iemand al eerder noemde, dat de kleuren in te stellen zijn.

De microfoon had ik aanvankelijk met een zelf gefabriceerd steuntje op de stuurkolom geplakt. Werkte prima, kap open (wel met minimaal de voorruiten omhoog, vaak ook achter en windscherm) en dicht op de snelweg. Maar echt mooi was het niet. Nu heb ik het opbergvakje heb aangepast, door er een paar gaten in te boren en de mic met een ty-rapje vast te zetten. Er zit nog wel een viltkussentje onder, voor de zekerheid. Werkt prima met de kap dicht. Open weet ik niet, een en ander moet eerst gerepareerd worden.

Alleen horen mensen met wie ik bel nu heel duidelijk de richtingaanwijzer. Maar dat ze alleen daardoor horen dat ik met een car-kit bel, zegt genoeg over de kwaliteit.

Ik zal er eens een fotootje van maken. (Gaat om een '98 900ng btw)

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » wo 21 okt, 2009 22:49

Ik ben mijn foto nog steeds vergeten morgen maak ik er werk van sorry :oops:

VisOpHetDroge
Geregistreerd lid

Bericht door VisOpHetDroge » do 29 okt, 2009 20:23

Het heeft even geduurd, maar nu week ik foto's te plaatsen. Je moet ze dus linken. Alleen denkt Yahoo dat ik 1997 ben geboren, Flickr mag ik nog niet van ze gebruiken.

Andere oplossing gevonden:
Afbeelding
Dit is in het donker om te laten zien hoe de kleuren passen. Wat mij betreft heel goed, alleen kleurt de radio iets feller.

Afbeelding
Deze is geflitst, daardoor lijken de kleuren van de SID-displaybehuizing en het bakje afwijkend. Bij daglicht is dat niet te zien. Rechts in het bakje is de microfoon te zien. Het kabeltje dat er naast/achter ligt is een line-in kabeltje. Die heb er maar meteen bij gedaan toen ik bezig was. Was achteraf gezien mooier geweest om hem naar het dashboardkastje te leiden.

Het betreft trouwens deze radio http://www.pioneer.eu/nl/products/archi ... index.html

Plaats reactie