Zonnebril
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
RL en Persol zijn mooie brillen, maar hebben volgens mij alleen plastic glazen. Ockley (?) heeft glazen van carbonfiber. Serengeti is een van de weinige met glazen, die bovendien meekleurend en polariserend zijn. Maar ja is ook weer zwaarder. Met rayban heb ik geen ervaring, maar hoor er wel goede verhalen over.
Ik wacht denk ik tot ik in de US kom. Scheelt inderdaad ruim de helft.
Ik wacht denk ik tot ik in de US kom. Scheelt inderdaad ruim de helft.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
-
Anders D
- Geregistreerd lid
Zelf heb ik al jaren een Oakley met iridium gecoate gouden glazen. Voor mij is die kleur de optimale combi tussen niet te donkere kleur maar toch optimale bescherming. Als ik een tunnel inrijd, hoef ik hem niet af te zetten. Op zich wel prettig want ik woon om de hoek bij de Sijtwende tunnels 
Ziet er ook best aardig uit vind ik:

Ziet er ook best aardig uit vind ik:

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Cornelius
- Donateur (10x)

heb Zeiss SkyPol glazen (op sterkte) in een Rayban montuur. Door de bruinige tint van het glas (kunststof) en het polarisatiefilter worden alle kleurcontrasten veel duidelijker, en ik heb een stuk minder last van schitteringen op een natte weg. Kijkt erg prettig
Heb niet de donkerste variant gekozen, 80% demping leek mij genoeg, er zit tenslotte ook al licht getint glas in de 900.
Een standaard grijs/groen pol filter maakt de kleurcontrasten juist kleiner.
Alleen geen aanrader als je regelmatig op je bril gaat zitten
Heb niet de donkerste variant gekozen, 80% demping leek mij genoeg, er zit tenslotte ook al licht getint glas in de 900.
Een standaard grijs/groen pol filter maakt de kleurcontrasten juist kleiner.
Alleen geen aanrader als je regelmatig op je bril gaat zitten
-
Boef_Arjen
- Geregistreerd lid
serengeti is geweldig. Ik had mijn vorige serengeti aan puin geskiet met wintersport afgelopen februari. Maar ik heb snel weer een nieuwe gehaald want ik wil niet meer anders. Ik heb de mijne ook uit de VS gehaald. Ik heb de Vedi met de drivers glazen. (non polaroid). In de VS voor $ 167. Hier zijn ze gauw 250 pecunia's
Perfect contrast. Ik gebruik 'm ook in de cockpit en je kan nog heel goed zien in white-out condities en scherp licht. (wolken die zonlicht reflecteren)

Ik heb ook nog een ray-ban. Die vind ik voor autorijden ook prima maar voor in de cockpit wat te donker.
Perfect contrast. Ik gebruik 'm ook in de cockpit en je kan nog heel goed zien in white-out condities en scherp licht. (wolken die zonlicht reflecteren)

Ik heb ook nog een ray-ban. Die vind ik voor autorijden ook prima maar voor in de cockpit wat te donker.
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
-
sonett
- Geregistreerd lid
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
We hebben het hier over een Cabrio en dus vaak een open dak. Neem een zonnebril van enigsinds kwaliteit want één van de markt geeft toch snel een waas met fel zonlicht.
Wat ik in de Cabrio ook belangrijk vond is dat hij ook mooi aansluit en je ogen ook naar de zijkanten goed afschermt. Dit is prettig ivm de wind die eventueel op je ogen slaat.
Heb zelf een Redband
gekocht die meekleurt en dus bij minder zon ook geschikt is.
En mooie dure brillen gaan kapot? Heb er nog een echte originele Amerikaanse piloten Redband uit 1960 van 12k puur goud destijds door mijn vader gekocht nog in nieuwstaat
Wat ik in de Cabrio ook belangrijk vond is dat hij ook mooi aansluit en je ogen ook naar de zijkanten goed afschermt. Dit is prettig ivm de wind die eventueel op je ogen slaat.
Heb zelf een Redband
En mooie dure brillen gaan kapot? Heb er nog een echte originele Amerikaanse piloten Redband uit 1960 van 12k puur goud destijds door mijn vader gekocht nog in nieuwstaat
-
ammolenaar
- Donateur (2x)