@Carlsson: Klopt.
Maar na de beschikbare modificaties + ietsje vaker olie wisselen is dit risico ook bij de T7 onder controle.
Groet, Vincent
aero of vector
-
mvhswiss
- Geregistreerd lid
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
De T8/Saab Trionic 8 ECU zit op alle turbo benzine 4 pitters van de 9.3 Sport serie. De V6 en de Fiat diesels hebben weer een ander ECU systeem. De oude Opel 2.2 turbo diesel en de 1.8i non-turbo benzine komen in de cabrio niet voor. De 9.3 Sport Cabrio is ongeveer een jaar later dan de 9.3 Sport Sedan op de markt gekomen. De 9.3 SS is imho zomervakantie 2002 gestart.
-
kojak58
- Geregistreerd lid
vector
Hoy , rij nu ongeveer 4 maand met een 2.0t Vector met sportchassis , ong. 5cm verlaagd en moet zeggen , in begin aanpassen van 900NG Cabrio ( rijd zoals een vroegere Amerikaans wagen) naar deze maar is een hemelsbreed verschil qua rijgedrag , verbruik zit ik ongeveer 10l/100km ( nu in de winter normaal rijgedrag) en lange baan geen 8,5l/100km (120a130km/u. Stuurt als een speer en kleeft in de bochten en qua power ook geen klagen . Ik persoonlijk zie die spoilers rondom niet zo graag maar dat is elk zijn smaak.
Aero of Vector who cares als het maar SAAB is
Aero of Vector who cares als het maar SAAB is
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Re: aero of vector
Als budget geen rol speelt kies dan maar voor een Aero.
Ik heb me laten ompraten door mijn dealer om te kiezen voor een vector 1.8t met Hirsch 195pk en Hirsch-uitlaat en het optinele sportchassis.
Zelf ging ik oorspronkelijk voor een V6 2.8.
Hij raadde me dit aan voor de restwaarde en de weinge kilometers die ik rijd.
Wel omdat k zo weinig kilometers rijd is het verbruik voor mij een lachtertje, de restwaarde zal ik binnen 2 jaar wel bekijken.
Hem langer houden dan tot die afgeschreven is, is voor mij geen optie wegens te weinig power met die 195pk.
Mijn Citroën jumper 3.0L diesel 160pk houdt tot 100km/u bijna gelijke tred en weegt 500km meer wegens isolatie en diepvries/frigo, dit zegt al wat he.
Had ik een aero gekocht reed ik er waarschijnlijk langer mee en was de afschrijving per jaar minder.
Maar als budget wel een rol speelt, kies dan zeker voor een vector.
De mijne ziet er vrij sportief uit, maar is het niet echt.
Verbruik is om en bij de 11.5L/100km.
Ik heb me laten ompraten door mijn dealer om te kiezen voor een vector 1.8t met Hirsch 195pk en Hirsch-uitlaat en het optinele sportchassis.
Zelf ging ik oorspronkelijk voor een V6 2.8.
Hij raadde me dit aan voor de restwaarde en de weinge kilometers die ik rijd.
Wel omdat k zo weinig kilometers rijd is het verbruik voor mij een lachtertje, de restwaarde zal ik binnen 2 jaar wel bekijken.
Hem langer houden dan tot die afgeschreven is, is voor mij geen optie wegens te weinig power met die 195pk.
Mijn Citroën jumper 3.0L diesel 160pk houdt tot 100km/u bijna gelijke tred en weegt 500km meer wegens isolatie en diepvries/frigo, dit zegt al wat he.
Had ik een aero gekocht reed ik er waarschijnlijk langer mee en was de afschrijving per jaar minder.
Maar als budget wel een rol speelt, kies dan zeker voor een vector.
De mijne ziet er vrij sportief uit, maar is het niet echt.
Verbruik is om en bij de 11.5L/100km.
-
jh
- Geregistreerd lid
Re: aero of vector
Wij hebben ook getwijfeld tussen de Aero en de 2.0 t Vector we hebben uiteindelijk een Vector aangeschaft omdat wij het prijs verschil te groot vonden en het de auto voor mijn vrouw is die erg weinig km maakt. De auto in november gekocht met 63000 op de teller, voor een perfecte prijs en tot op heden nog geen problemen met de auto gehad!
Daarbij laat je met de 2.0t de welbekende golf rijders ook de uitlaat zien mits je daar zin in hebt. Ook de weg ligging is erg goed! Een aanrader!
Daarbij laat je met de 2.0t de welbekende golf rijders ook de uitlaat zien mits je daar zin in hebt. Ook de weg ligging is erg goed! Een aanrader!