Waarde stijging SAAB 900 Cabrio???

Voor alle Saab cabrio rijders
Melle
Geregistreerd lid

Re: Waarde stijging SAAB 900 Cabrio???

Bericht door Melle » za 15 jan, 2011 5:47

Sapphire schreef:Waarom '87... wordt ook niet belvrij meer. ik zou dan liever een '93er kopen. '87 is het minst gewilde jaar 900 allertijden. Zalmneus oude steek. Zeker in het rood als cabrio een erg goed verkopende combi....... NOT!
Klopt!!

Ik kon in het verleden mijn '87er rode caab aan de straatstenen niet kwijt.
Uit pure wanhoop de caab geruild tegen een oude liefde Alfa GTV6, deze was makkelijker verkoopbaar (ook in de praktijk).

Daarom afgelopen zomer gekozen voor een '92er cabrio, is in mijn optiek ook meer waarde vast...

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » za 15 jan, 2011 11:23

[]Volgens mij is de reden dat dit bouwjaar ongeliefd is, dat hij net niet belastingvrij is. Een gevoelskwestie voor veel Nederlanders. Als ik zeg dat mijn cabrio uit 1987 is, is het eerste dat ik te horen krijg "jammer he ...". Net zo'n jongetje dat op de basisschool gepest wordt vanwege zijn rode haar of zo.

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » za 15 jan, 2011 11:28

Melle schreef:Ik kon in het verleden mijn '87er rode caab aan de straatstenen niet kwijt.
En deze staat nu dus ergens in België.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 15 jan, 2011 12:47

Thom schreef:Volgens mij is de reden dat dit bouwjaar ongeliefd is, dat hij net niet belastingvrij is. Een gevoelskwestie voor veel Nederlanders. Als ik zeg dat mijn cabrio uit 1987 is, is het eerste dat ik te horen krijg "jammer he ...". Net zo'n jongetje dat op de basisschool gepest wordt vanwege zijn rode haar of zo.
Thom, ik kijk dan even verder terug dan de datum waarop aangekondigd werd dat de belastingregeling bevroren werd op 1-1-'87. Toen dacht iedereen nog dat zelfs '93ers nog belastingvrij werden ooit, dus was het bouwjaar minder van belang. Ik vind persoonlijk [jaja, pleonasme] een '87er ook leuk, bijvoorbeeld omdat daar velgen op passen die op andere cabrio's niet passen (tenzij je ombouwt naar oude steek, wat niemand doet). Bijvoorbeeld TRX velgen kunnen er dan op, zoals jij ooit had en wat geweldig stond. Echter de topicstarter wil een cabrio kopen als "investering", nou dan is '87 wel zo ongeveer het slechtste jaar dat je kunt kiezen. Het taxfree syndrome is inderdaad een beetje doorgeslagen tegenwoordig, men koopt de grootste wrakken om maar belastingvrij te kunnen rijden. Nu dat niet meer kan met bijv. een '87er gaan velen voor een late cabrio, '92 en '93 zijn toch wel de gewildste bouwjaren heb ik het idee.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 15 jan, 2011 12:55

Als ik terugkijk op de afgelopen 8 jaar dan zijn 900 classic cabrio's significant goedkoper geworden.. Door erg veel latere import is er ook inmiddels een grote inventaris in ons land. Met het ouder worden van de 900 (en het toenemen van de onderhoudskosten) kun je wachten op een groter aanbod op de verkoopmarkt. De gouden jaren van 12-13.000 euro zijn wel voorbij, en ik vraag me af of die binnen afzienbare tijd terugkomen.

Een 900 cabrio als investeringsobject.. hooguit eentje met waardevaste potentie als je een goeie koop treft.

CAAB_79
Geregistreerd lid

Bericht door CAAB_79 » za 15 jan, 2011 13:22

wat betreft het verhaal omtrent belastingvrijheid van auto's is het ook nog maar de vraag hoe dat stand gaat houden. Je ziet immers nu dat er verhoudingsgewijs erg veel oude diesels uit begin jaren 80 ineens (terug) komen naar nederland, aangezien die auto's "goedkoop" rijden.

Ik kan me voorstellen dat we in in kader van de huidige bezuinigen nog wel eens een wijziging in deze regeling kunnen krijgen om deze invoer van dergelijke auto's tegen te gaan. Je ziet nu inderdaad hele rare prijzen rondom auto's van 1986 en 1987, toen de einddatum van 1.1.1987 bekend werdt schoten de prijzen van pre 1986 modellen omhoog. Als je perse belastingvrij wil kopen kun je de auto beter uit belgie of duitsland halen, daar is het prijsverschil tussen 1986 en 1987 niet groot en kun je wel eens een 1986 model voor een leuke prijs scoren, in Nederlanden zijn de prijzen naar mijn idee compleet uit verhouding.

egeerlof
Geregistreerd lid

Bericht door egeerlof » za 15 jan, 2011 13:40

Areyonga schreef:Volgens mij mis je de essentiële boodschap die men duidelijk probeert te maken...auto's die van de band zijn gerold vanaf 1-1-1987 zullen niet meer onder de categorie "wegenbelasting vrij" gaan vallen...

my87 kan hier nog wel onder vallen mits dus voor 31-12-1986 geproduceerd...is oa te achterhalen via de dealer aan de hand van het chassisnummer.
Dat klopt helaas helemaal! :oops:
Dank ervoor om dat nog even helder voor mij te maken. Ik heb deze informatie gewoonweg gemist en begrijp nu dat het inderdaad helemaal geen zin heeft om een '87 aan te schaffen.

Even voor de duidelijkheid, ik had deze topic NIET gestart met de gedachte een SAAB 900 Cabrio te kopen als investering! Wat ik mij afvroeg is waarom de weinige '87 die er in NL te koop staan, zo ongelofelijk hoog geprijsd zijn. Daarom ging ik mij afvragen of er een door mij niet geziene waarde stijging bij komt kijken. Dit blijkt dus, zoals ik al dacht, niet het geval te zijn en wens ik de verkopers ervan veel succes met de aankomende prijsonderhandelingen.

Ik dank iedereen nogmaals heel hartelijk voor alle reacties, met name "Areyonga".
Wat mij betreft mag deze topic sluiten en als ik toch ooit over ga naar de aanschaf van een 900 Cabrio, laat ik het jullie zeker weten.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 15 jan, 2011 13:40

CAAB_79 schreef:wat betreft het verhaal omtrent belastingvrijheid van auto's is het ook nog maar de vraag hoe dat stand gaat houden. Je ziet immers nu dat er verhoudingsgewijs erg veel oude diesels uit begin jaren 80 ineens (terug) komen naar nederland, aangezien die auto's "goedkoop" rijden.

Ik kan me voorstellen dat we in in kader van de huidige bezuinigen nog wel eens een wijziging in deze regeling kunnen krijgen om deze invoer van dergelijke auto's tegen te gaan. Je ziet nu inderdaad hele rare prijzen rondom auto's van 1986 en 1987, toen de einddatum van 1.1.1987 bekend werdt schoten de prijzen van pre 1986 modellen omhoog. Als je perse belastingvrij wil kopen kun je de auto beter uit belgie of duitsland halen, daar is het prijsverschil tussen 1986 en 1987 niet groot en kun je wel eens een 1986 model voor een leuke prijs scoren, in Nederlanden zijn de prijzen naar mijn idee compleet uit verhouding.
Klopt ik was een paar weken terug bij de RDW en behalve mijn Saab stonden er ongeveer 20 belastingvrije Benzen (vnl. 190) op diesel. Meer keus was er niet, ohja er was ook één BMW 525D.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 15 jan, 2011 15:00

Maus71 schreef:Ik heb nog een hele mooie 92-er te koop (zie bij te koop, ik weet niet hoe ik het linkje kan copieren). Wegenbelasting valt best mee. Van de Cabrio's die te koop staan is de helft nog met werk en worden ze uiteindelijk nog duur.

Als je het als investering ziet geen auto kopen die niet oud genoeg is, moet je denk ik toch gaan kijken voor 1970. :wink: Dus geen Saab Cabrio.
Deze toch? viewtopic.php?f=85&t=90497&hilit=maus71" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik van iemand een classic cabrio wilde kopen, dan is het wel van jou Maus (Maurice toch?). Ik heb je andere projectje met de Amerikaanse classic Cabrio gezien en dan maak je er gewoon een nieuwe Saab van! Wat mij betreft een echte aanrader!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 15 jan, 2011 15:23

Jelger waar is je verhaal over Turken nou gebleven? :o

De Caab van Maus is inderdaad zéér fraai, het is dat ik al een Caab heb...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 15 jan, 2011 15:50

ja ach, dat praatje over ouwe goedkope stinkdiesels had geen relevantie meer. :lol:

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » za 15 jan, 2011 16:39

Ik meld me om geen reacties te missen....

Ik heb er heel wat gezien en erover gelezen de afgelopen maanden.
Als je zo'n 2 tot 3000 uitgeeft mankeert er vaak wel wat aan. Ik heb er nu voor gekozen om toch wat meer uit te geven; dan heb ik meer zekerheid op iets goeds of moois. Ik heb nu al zo'n 8000 op mijn begroting gezet, maar ik ben dan ook best wel veeleisend, dat moet ik bekennen.

Dat de waarde stijgt? Tja zou kunnen. Ik geloof er in ieder geval niet in dat er 'Winterprijzjes' bestaan. Dat maakt tegenwoordig niet meer uit.
Enne...de echter betere Caab 900 Classic zijn toch die vanaf 92 volgens mij. Je kunt kiezen: betaal je geen belasting en meer aan onderhoud of andersom.
Tip die ik kreeg van mijn Saab maat: als er laswerk aan zit te komen, dan blijft dat vaak ook wel doorgaan. Komt omdat een auto vaak niet helemaal wordt gestript en wordt nagekeken/bewerkt/beschermd. Dan blijf je altijd wat kans op roest houden. Overigens zit in laswerk heel veel uren.
Ik scheer nu vast teveel over één kam, maar dit zijn mijn ervaring tot nu toe.

Fokko1
Donateur
Donateur

Bericht door Fokko1 » za 15 jan, 2011 17:06

carlsson schreef:Kijk anders eens op http://www.saab900cabriolet.com" onclick="window.open(this.href);return false; iets van fanatieke Griekse Saab 900 cabrio fans.
Misschien wil de Fransman zijn unieke Saab 900 Speedster wel verkopen 8)
Ik heb overigens bij toeval die speedster eens zien staan - stond (destijds) bij de Saab dealer in Bayonne. Misschien leuke tussenstop mocht iemand daar met vakantie zijn... 8)

Link streetview:
http://maps.google.nl/maps?q=Rond-Point ... YoGYXgVfMA" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz Fokko

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » za 15 jan, 2011 19:39

Arbilen schreef:
Maus71 schreef:Ik heb nog een hele mooie 92-er te koop (zie bij te koop, ik weet niet hoe ik het linkje kan copieren). Wegenbelasting valt best mee. Van de Cabrio's die te koop staan is de helft nog met werk en worden ze uiteindelijk nog duur.

Als je het als investering ziet geen auto kopen die niet oud genoeg is, moet je denk ik toch gaan kijken voor 1970. :wink: Dus geen Saab Cabrio.
Deze toch? viewtopic.php?f=85&t=90497&hilit=maus71" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik van iemand een classic cabrio wilde kopen, dan is het wel van jou Maus (Maurice toch?). Ik heb je andere projectje met de Amerikaanse classic Cabrio gezien en dan maak je er gewoon een nieuwe Saab van! Wat mij betreft een echte aanrader!
Ja, dit is 'm. Heb ik ook veel aan gedaan, maar was al in hele goede staat :D

Gewoon een goede Caab Classic kopen nu, ik denk niet dat ze veel goedkoper worden. 8)

egeerlof
Geregistreerd lid

Bericht door egeerlof » za 15 jan, 2011 20:42

Jeetje Maus, wat heb je daar veel aan gedaan. Hij ziet er prachtig uit. Zonde om weg te doen!
Zolang je hem nog hebt, zal ik hem zeker in gedachte houden.

Plaats reactie