Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door J.vandermeulen » do 25 aug, 2022 8:34

https://postimg.cc/XBNn6P86

Ik bedoelde dat ding uit het eerste plaatje.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » do 25 aug, 2022 17:08

J.vandermeulen schreef:
do 25 aug, 2022 8:34
https://postimg.cc/XBNn6P86

Ik bedoelde dat ding uit het eerste plaatje.
Dat is het expansievat/koelvloeistofreservoir. Vandaag binnen gekomen en deze is inderdaad van metaal.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » do 25 aug, 2022 19:56

Aha, dat is bij een vierpitter van echt plastic. Dit ziet er degelijker uit.
Is al duidelijk waar de lekkerij vandaan kwam?

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » vr 26 aug, 2022 0:19

DEEL 37 Nasleep|Trekhaak|Hut

Even lopen zoeken aan welk deel ik eigenlijk weer toe ben na alle commotie op de Stelviopas. Man, o man, wat een gedoe, maar we zijn weer 'on topic'. En dus tijd om weer even een update te doen over de obsessie|hobby|liefhebberij van onze SAAB en onze beweegredenen voor de vakantie een aanvang nam en tijdens de vakantie.

Enkele weken voor het vertrek van de reis hebben we even de caravanzaak/winkel nabij bezocht voor een wandelbroek. En voor het naar buiten gaan riep ik tegen de wederhelft: "Even bij de occasions kijken". Waarom? Geen enkele plannen whatsoever, behalve dat we 10 jaar geleden 'de caravan' definitief vaarwel gezegd hadden [beiden!] en dus zonder enige twijfel of risico 'van' naar buiten liepen en even gingen kijken.... Tja, ineens stond daar een leuke [kleine] Hobby met een bekende indeling. Goh, best leuk en alles wat we nodig hebben.... En daar zou het bij op moeten houden [zou je denken]... Hmmm... definitief vaarwel gezegd en toch een kriebel? Linke soep dus! Want, waar zou je een caravan dan aan moeten 'hangen'...?

Enfin, gelaten voor wat het was en ZONDER wandelbroek weer huiswaarts maar toch onderweg de vraag; "Waar zou een caravan dan achter moeten 'hangen'?" "Nou, gewoon, achter die SAAB natuurlijk" riep ik......??????? !!!!! Je kunt je de reactie voorstellen van de wederhelft.... "Achter die SAAB? Met een trekhaak? Jij? Uhh, ik weet niet wat ik hoor...., weet je wel wat je zegt, hoe panisch jij met die auto omgaat?" En ja, gewoon uit het hart gezegd en puur gemeend [caravan ligt gevoelig bij mij], maar uiteraard in mijn hoofd al met de nodige restricties als het gaat over een trekhaak. Caravan, voor mij net zoiets als SAAB [maar dan uit een 'vorig' leven]...

Om hem even kort te houden, het gaat hier over de SAAB [en het is laat]; tijdens de vakantie zouden we overdenken of langere hotelvakanties/verblijven sessie ons ding is en/of we mogelijk weer aan een caravan gingen beginnen....

WORDT VERVOLGD....

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » vr 26 aug, 2022 0:28

J.vandermeulen schreef:
do 25 aug, 2022 19:56
Aha, dat is bij een vierpitter van echt plastic. Dit ziet er degelijker uit.
Is al duidelijk waar de lekkerij vandaan kwam?
Vandaag gebeld met het bergingsbedrijf, ze doen hun uiterste best om hem in de week van 5 september te bezorgen bij Mink. Of het lukt? En pas dan kunnen we [Mink] aan de slag om te zoeken naar de 'lekkerij' [Mooie omschrijving :wink: ]

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » za 27 aug, 2022 13:02

DEEL 38 Trekhaak|Hut

Eigenlijk is dit het vervolg|onderdeel van deel 37 maar dat mag de pret niet drukken. Terug naar de caravan en trekhaak. Voor de vakantie zijn we toch nog even links en rechts gaan kijken naar een caravan om een gevoel te krijgen. Eén was best interessant maar het ging allemaal te snel dus die hebben we laten schieten, een andere vonden we toch echt te oud en we hadden al aangegeven dat we eerst moesten beslissen of we er weer aan zouden beginnen.

Maar goed, toch eerst maar eens kijken wat de mogelijkheden waren op het gebied van een trekhaak, het moest een afneembare zijn en dan zodanig dat er in afneembare situatie niets zichtbaar was, dus ook niet die stekkerdoos. Maar eens begonnen bij de 'online' huisleverancier. Trekhaak was er wel maar de 13-polige kabelset met trailermodule niet. 'Backorder bij leverancier'. Tja, dan kom je niet verder. Dus verder zoeken en via dit prachtige forum terecht gekomen bij Olifant trekhaken. En die bood precies wat ik wil. En ook nog bijzonder gunstig geprijsd. Mooi meegenomen dus! Maar even gebeld of er op voorraad waren en of deze haak paste in mijn wensen [eisen]beeld. Dat was inderdaad het geval, en ook op voorraad. Dat dus al in gedachten meegenomen.

Tijdens de vakantie uiteraard meermalen, onder het genot van een hapje en een goed glas, het gevoel en de voor- en nadelen besproken. Maar goed, we moesten eerst de Stelviopas nog over, op naar het verblijf nabij Verona. En ja, zover zijn we niet gekomen. Maar, nog even over die Stelviopas, de top hebben we wel gehaald dus met recht mag de SAAB zeggen;

Afbeelding

Tja, bovenop de pas met de situatie onder kap was het natuurlijk een NO GO voor iets wat achter die SAAB zou komen. Andere zaken aan het hoofd. Als die SAAB zonder een aanhanger al niet rond komt, hoe dan MET een aanhanger.... Maar door het avontuur daarna, van hotel naar hotel en onzekerheid wat ons de dag weer zou brengen en of we nog ergens onder de pannen zouden komen, kwam het gevoel voor een caravan toch steeds sterker bovendrijven. Maar, toen was het, eerst thuis zien te komen, al een uitdaging genoeg!

En nadat we na een week, twee weken weer geacclimatiseerd waren werd het project 'caravan' weer opnieuw leven ingeblazen en gingen we wat actiever aan de slag. Wel met de welbekende slag om de arm want; GEEN SAAB, GEEN trekhaak en wat zou nu het defect zijn aan die SAAB? Maar goed, links en rechts gekeken, online, naar dealers en weer online. En zoeken/denken wat we nu exact wilden. Want we willen wel de lusten maar zo min mogelijk lasten.

Enfin, uiteindelijk DE caravan gevonden en nadat ik [ook zoiets] 18 stallingsbedrijven had gemaild en er gelukkig één had gevonden [meer heb je ook niet nodig] konden we concreet gaan kijken naar die caravan. Want het lijkt de huizenmarkt wel, maar dan op wielen..... Oh ja, die stalling, als ik zie wat er links staat, tja, gelukkig een stalling gevonden en dan staat die er caravan er ook nog eens 'op stand';

Afbeelding

En gelukkig, die caravan was nog beschikbaar en dus maar de knoop doorgehakt, we gaan er weer aan beginnen;

Afbeelding

En ja, dan ook maar doorpakken met die trekhaak. En dus weer gebeld met Olifant of die trekhaak nog op voorraad was. Gelukkig, nog één, dus maar de auto ingestapt en naar Reusel gereden om op te halen, veel stelt het niet voor;

Afbeelding

En als je het dan uitpakt ziet het er zo uit;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar weer wachten tot de SAAB komt voor reparatie, en montage van die haak.

WORDT VERVOLGD....

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » za 27 aug, 2022 13:18

Nette caravan. Wij staan op dit moment zuid frankrijk met de caravan, maar wel met de gezinsauto ervoor. Met 2 volwassen kinderen is die reis met een OG cabrio wat te enthousiast. We zijn nu wel plannen aan het maken om volgend jaar naar Intsaab te gaan in de UK met de caravan. Daarvoor moet er wel nog een nieuwe koppeling in de auto en zal hij nog een keer helemaal nagekeken worden. Maar het lijkt me heerlijk om met de caravan rustig äan naar de bestemming te reizen en daar te genieten van alle wegen.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » zo 28 aug, 2022 21:05

De bedoeling is niet te ver op pad te gaan, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Midden Frankrijk [voorlopig geen Italie...], dus niet te ver. Rustige campings, wandelen, boek lezen onder het genot van een hapje en een goed glas. Respect voor de SAAB en dat soort dingen. Ach, afwachten op die SAAB. Wel de caravan nog eens goed bekeken en... tja, er zijn wel wat dingetjes die ik beter [nieuw] wil hebben, OCD, obsessie of zoiets? Gewoon leuk, moet passen bij die SAAB, netjes.... waar eindigt dit weer :wink: ....

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 28 aug, 2022 21:29

Hier een welgemeende tip, als je iets minder precies bent kun je wellicht iets meer genieten. Voor mij komt het nu over dat je zo bezorgd bent over je spullen dat er bijna geen ruimte voor genieten is als je onderweg bent.
Dat was ook wat ik bedoelde met je schrikreactie over dat pontje, dat moet gewoon kunnen.
In de basis moet je gewoon zorgeloos kunnen rijden in een auto.
Als je met die caravan net zo begaan bent als met je cabrio dan breekt mij het zweet al uit.
En dan wil je ook nog met de combinatie op stap….hoe dan?

Nogmaals, ik schrijf dit oprecht met de beste bedoelingen!

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 29 aug, 2022 22:39

Zoals je ziet slaan we een weg in om de SAAB iets meer/anders te gebruiken. Een trekhaak en een caravan is al een unicum. En ja, we zijn zuinig/kritisch, een slagje minder mag misschien maar ik ben en blijf nog steeds voorzichtig. Zo'n pontje moet inderdaad gewoon kunnen, maar dan kijk ik toch nog wel even voor de zekerheid hoe die situatie is. En met de combinatie op pad, in ons eerdere 'caravanleven' was ik ook al zeer zuinig op de caravans en alert op situaties onderweg en op campings. Normale voorzichtigheid vond ik dat. En ja, de wederhelft wist natuurlijk allang dat ik wel heel erg ver ging/ga met die SAAB. Maar ze is uniek en voor mij meer dan enkel blik. En met die caravan, die is zeker niet nieuw maar sommige dingen wil ik gewoon naar mijn zin hebben. In nieuwstaat gaat die ook niet worden en dat obsessieve krijg je er hier toch niet helemaal uit. En dat hoeft ook niet....

Maar deze had ik nog bewaard, komt nu weer van pas, niet obsessief maar nuttig en veilig [en precies];

Afbeelding

Komt goed Orphy, bedankt voor je tip, wordt zeker gewaardeerd :wink:

Sandr
Geregistreerd lid

Bericht door Sandr » ma 29 aug, 2022 23:56

Sandr schreef:
za 13 aug, 2022 19:49
Mooi klote dit, deels herkenbaar helaas.
De Anwb heeft mijn cabrio zonder morren op transport gezet.
Enkel omdat er volgens de garage geen dynamo te krijgen was on Frankrijk, daardoor werd de 48uur niet gehaald. Verder geen discussie, u krijgt een vervangende auto en wij brengen de Saab maar Leimuiden.
En heb jij jouw SAAB al terug?

Mijn daily staat sinds vandaag in Leimuiden,
bijna drie weken later...
Morgen weten we meer

Afbeelding

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » di 30 aug, 2022 0:07

Sandr schreef:
ma 29 aug, 2022 23:56
En heb jij jouw SAAB al terug?

Mijn daily staat sinds vandaag in Leimuiden,
bijna drie weken later...
Morgen weten we meer

Afbeelding
Heel verhaal geweest voordat duidelijk werd dat de combi SAAB/Italie/Italiaanse garages niet tot succes leidt en die SAAB dus op transport terug moest. Op 9 augustus werd het eindelijk duidelijk en de verwachting nu is dat ze in de week van 5 september misschien afgeleverd wordt in Breda. Fingers crossed.... Was die van jou wel onbeschadigd retour gekomen? En wat was de oorzaak en vanuit welk land?

Sandr
Geregistreerd lid

Bericht door Sandr » di 30 aug, 2022 18:25

Afbeelding

Vies maar schade heb ik niet gezien.
Nu is de mijne sowieso ook lang zo netjes niet als de jouwe 8)

Auto moet uit Scaër komen, Bretagne.
Heeft al met al een dag of zes in het ANWB depot gestaan in NL

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » di 30 aug, 2022 18:31

Vies vind ik niet erg, beter dat ze er vanaf blijven, dan komen er ook geen krassen op! ANWB depot? Hier wordt ze door Wolves uit Wierden teruggebracht en die brengen haar op verzoek direct naar Peter Mink in Breda. Maar die zullen mogelijk net anders opereren dan de ANWB? Ach, zolang ze maar onbeschadigd terugkomen, dat is het belangrijkste.

Maar is jouw auto nu al naar je garage dan zodat ze aan de diagnose/reparatie kunnen beginnen? Het blijft een gedoe allemaal!

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » di 30 aug, 2022 19:25

Arthurj schreef:
vr 26 aug, 2022 0:28
En pas dan kunnen we [Mink] aan de slag om te zoeken naar de 'lekkerij' [Mooie omschrijving :wink: ]
"Lekkerij" is een uitdrukking die vaak wordt gebezigd in het Friese dorp Bokwerd.
Dit dorp zou ook een mooi eindpunt voor een toerrit zijn trouwens.

Plaats reactie