Show hier je Cabrio..........!

Voor alle Saab cabrio rijders
AJP
Geregistreerd lid

Re: Show hier je Cabrio..........!

Bericht door AJP » wo 04 jun, 2025 14:39

caspar schreef:
di 03 jun, 2025 14:56
Gave auto. Heb de auto daar bewonderd toen deze zo goed als nieuw was.Zal eens kijken of ik foto kan vinden. Heeft auto nog de beide kap?

Was erg onder de indruk van de auto destijds.
De auto is nu, jaren later, nog steeds zo goed als nieuw; de vorige eigenaar heeft hem zeer gekoesterd! Mocht je de foto van destijds nog kunnen vinden, dan is die zeer welkom. Inmiddels heb ik de volledige geschiedenis van de auto achterhaald en hoe completer, des te beter. En ja, de auto heeft nog steeds de eerste, originele, grijze kap :D

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 06 jun, 2025 12:16

Momenteel met de Baksteen ‘diep in Frankrijk’ (mwoah: Normandië). Kom je het parkeerterrein van de Batterie de Longues-sur-Mer opgereden, zie je (behalve een hoop ‘ouwe meuk, met bijbehorende brandstof-met-olie-lucht) dit:

Afbeelding

Baksteen op gepaste afstand geparkeerd, en toch even een fotootje geschoten :D

loebassie
Geregistreerd lid

Bericht door loebassie » di 05 aug, 2025 19:38

sinds zaterdag

Afbeelding

de ss vorig jaar verkocht.. nu een aero cabrio.
paar mankementen: hydrauliek lekkage kap.
ontbrekende frontlip, en verder nog klein spul

wardschoonbrood
Geregistreerd lid

Bericht door wardschoonbrood » za 16 aug, 2025 15:27

AJP schreef:
di 03 jun, 2025 14:22
Sinds 4 weken in bezit (maar geen tijd gehad om hier eerder te posten) ........
Na 12 jaar afscheid genomen van mijn 9-3 2.0T Vector (2003) en weggereden in deze 9-3 TX Aero (met Hirsch tuning) en slechts 86K op de teller ......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan Saab Twente in Hengelo die de auto aan mij hebben gekoppeld :D
Wat een prachtige cabrio, zag jouw post hierover in de Saab Cabrio Groep Nederland een tijdje geleden ook al. Zeer stijlvol.
Uit welk land komt deze 9-3 oorspronkelijk?

Ik ben me namelijk een beetje aan het verdiepen in de vraag: in welke jaren van de facelift (dus vanaf 2008) is de Aero cabrio met 2.0T (B207R) geleverd? Tot nu toe heb ik de indruk dat dat ook een beetje per land verschilt. Voor zover ik in mijn Nederlandse brochures van de 9-3 cabrio kan vinden, werd de 2.0T in 2008 geleverd als Aero. Maar in 2009 en 2010 kreeg je voor zover ik nu kan nagaan als Aero viercilinder enkel de 2.0t BioPower (naast in 2009 ook nog de V6). Maar ik ken ook exemplaren uit 2009 (zoals die van jou) en 2010 (eentje uit Zwitserland) met 2.0T Aero.

Vandaar benieuwd naar de herkomst van jouw prachtige en rijk uitgeruste exemplaar.

Geniet ervan!

Haja
Donateur
Donateur

Bericht door Haja » wo 10 sep, 2025 11:59

Afbeelding
Heerlijk onderweg met de Saab, ergens op een klein weggetje tussen Frankrijk en Spanje in de Pyreneeën.
Heerlijk, zonnig en alles loopt geweldig.
Groet, Harrie

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 21 sep, 2025 18:00

Afbeelding

Afbeelding

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » ma 22 sep, 2025 20:23

Afbeelding

TMFH
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door TMFH » ma 22 sep, 2025 20:36

Afgelopen zaterdag in het diepe zuiden des lands.
Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 23 sep, 2025 10:35

Net terug van de garage in Amersfeurt voor 2 nieuwe achterbandjes voor de Caab. Meteen maar een afspraak voor een onderhoudsbeurt ingepland voor maandag, want het systeem zeurt er al een tijdje om. Ik zie het als een soort van ‘nulbeurt’.

Maandag maar even vragen of ze het T-stuk in de bovenste koelslang kunnen/willen vervangen.

Vanochtend met de garagehouder ook even de gedachten laten gaan over de vraag of er nou (veel) verschil zit tussen een stuurhuis van een 9000CC en dat van een CS. uiteindelijk de voorzichtige conclusie getrokken dat er in de stuurhuizen geen verschil zit (als in: niet kunnen vinden), maar wel in het slangenwerk omdat de pompen en reservoirs op verschillende plaatsen zitten (maar dat wist ik al).

:O:

Afbeelding

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 23 sep, 2025 12:32

Mrwhoopie schreef:
zo 21 sep, 2025 18:00
Afbeelding
Gave foto!

Ex-Mühle is echt bijzonder steil!! Ik ben daar ooit eens te voet omhoog gelopen… pff hele uitdaging. Je hebt daar echt gehoorlijk motorvermogen nodig.

[EDIT] ik heb het opgezocht, 20% steiging tijdens de exit van bocht 21 Ex-Mühle.

Trouwens de hoogst gemiddelde snelheid ooit gehaald op de NS is 233,8km/u door de Porsche 919 Hybrid EVO. Kijk de filmpjes maar eens. Ik heb nog nooit zo’n snelle auto gezien op beeld!! Helaas nooit in het echt. Trouwens deze auto heeft ook een V4. Mooie link met Saab…

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » do 25 sep, 2025 21:01

Luthart schreef:
di 23 sep, 2025 12:32
Gave foto!

Ex-Mühle is echt bijzonder steil!! Ik ben daar ooit eens te voet omhoog gelopen… pff hele uitdaging. Je hebt daar echt gehoorlijk motorvermogen nodig.

[EDIT] ik heb het opgezocht, 20% steiging tijdens de exit van bocht 21 Ex-Mühle.

Trouwens de hoogst gemiddelde snelheid ooit gehaald op de NS is 233,8km/u door de Porsche 919 Hybrid EVO. Kijk de filmpjes maar eens. Ik heb nog nooit zo’n snelle auto gezien op beeld!! Helaas nooit in het echt. Trouwens deze auto heeft ook een V4. Mooie link met Saab…
Helemaal waar, dit was echt de plaats waar de Saab haar beentjes eens kon strekken, maar de niveauverschillen zijn echt wel leuk.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 25 sep, 2025 22:42

verschil tussen laagste en hoogste punt is 300meter. Dat is bijna de Eifeltoren. Het circuit telt ook ruim 500 hoogtemeters. Echt uitdagend. Ben er een paar keer geweest maar het heeft iets magisch!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » do 02 okt, 2025 19:47

Afbeelding

loebassie
Geregistreerd lid

Bericht door loebassie » wo 24 dec, 2025 13:20

op de winterbandjes..

Afbeelding

BAAP1975