Werkelijke verbruik tov SID verbruik

Voor alle Saab cabrio rijders
Piet24
Geregistreerd lid

Re: Werkelijke verbruik tov SID verbruik

Bericht door Piet24 » zo 19 feb, 2012 13:28

Kun je een Saab 9.3 1.8t 2008 zelf zuiniger afstellen. Zoja, hoe. En wat is haalbaar 8.3/100?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 19 feb, 2012 14:24

Aan een auto met een ECU valt niets af te stellen, dat gaat allemaal automatisch, dus hij berekende zelf de juiste waarden.
Een cabrio is weer een stuk zwaarder dan een sedan, dus dat kost ook wat extra energie.
Wat minder korte ritten maken en hem eerst rustig op temperatuur laten komen kan je misschien 1 liter op 100 km schelen.
Daarnaast zo weinig mogelijk stroomverbruikers inschakelen en ook de airco minder gebruiken :wink:
Ook een handbak zal wat minder verbruiken dan een automaat bij Saab.
Heb met een 1.8t Cabrio automaat met Hirsch tuning ook wel eens 1 op 12,5 gereden, maar met veel stadsregio verkeer kun je dat gerust vergeten, dan is 1 op 10 al een mooi verbruik.

Johanna
Geregistreerd lid

Bericht door Johanna » za 24 mar, 2012 18:36

Hallo

Ben sinds een week of 7 de bezitter van een 900SE Cabrio automaat V6 van 1994 met 257000 op de teller. Mijn bezinemeter blijft vanaf begin hangen op half vol, en ook de 1e tankbeurt met angst en beven tegemoet... Rijdt dit 1 op 5??? Nou, niks schokkends, rijdt gemiddeld 1 op 10. (Volgens SID 9.8 op 100km) Ik rij dagelijks ruim 32 km naar werk heen en later weer terug en grotendeels via snelweg en mag graag doorrijden (wat je al snel doet met deze wagens) tot 130-140 km (soms wat harder, ook met open kap). Wegens haperende benzinemeter rij ik op de dagteller, en afgelopen week voor eerst ruim 540 km op volle tank gereden, ging deze keer 56 liter in, dus die 68 liter inhoud voldoet prima. Niet druk over maken en het waarschuwingslampje negeren. Het enige "probleem" is wel de smalle tankopening, zodat het tankpistool onder het tanken om de haveklap afslaat alsof de tank al vol zou zijn. Oplossing: ik ga naar de bemande pomp in het dorp en laat het werk voor me doen:-)

Succes, Johanna

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » za 24 mar, 2012 21:51

Als topicstarter vandaag mijn 2e tankbeurt sinds de aanschaf, wederom komt de meter niet verder als ruim 3/4 vol en wederom ging er niet meer in als ietsje meer dan 50 ltr (reserve brandde al 40km) op 455km, dus weer 1:9
Mijn meter is duidelijk niet de enige onbetrouwbare hier op het forum.
Gewoon elke 400km tanken dan zit ik altijd goed.

Johanna
Geregistreerd lid

Bericht door Johanna » zo 25 mar, 2012 1:14

Hallo

Moet toegeven dat ik vanaf begin wel een reservetankje met paar liter bezine achterin heb gezet... :wink:
Tot nu toe is de dagteller hier wel aardig betrouwbaar.
Maar ben dus niet enige met dit benzinemeter probleem!

Johanna

Helmus
Geregistreerd lid

Bericht door Helmus » wo 28 mar, 2012 13:54

Vandaag eerste tankbeurt met mijn nieuwe (OK hij is van 2003, maar voor mij is ie nieuw) Cabrio gehad: 689km verder en 56,74 ltr voller geeft een nette 1:12,1. Ik zeg: een nette score. Ik rijd met al mijn auto's altijd gunstiger dan de fabrieksopgave, dus ook hier weer. Nice! :D

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » wo 28 mar, 2012 19:26

Ist een diesel???

Plaats reactie