AUX/bluetooth voor saab 9-3 cabrio 1999

Voor alle Saab cabrio rijders
wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: AUX/bluetooth voor saab 9-3 cabrio 1999

Bericht door wysiwyg » zo 16 feb, 2014 18:26

Mijn oren zullen wel vernaggelt zijn door het motorrijden :D Veel plezier gewenst met je speakers. Bleef alles een beetje op zijn plaats zitten bij de de- en montage?

Gerard1978
Geregistreerd lid

Bericht door Gerard1978 » zo 16 feb, 2014 22:30

Thanks :) 't was even klooien maar ondanks m'n 2 linker handen alles netjes eraf gekregen en uiteindelijk weer op z'n plek terug ook. Op naar het volgende klusje maar weer...

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » za 31 mei, 2014 21:33

zo het was even stil van mijn kant, maar ik wil weer verder met de speakers voor de auto. ik ben er uit voor de top speaker en die achter de voorstoelen. ik twijfel alleen nog over die voor in de deur. ik kwam deze tegen en volgen mij volstaan ze prima. de maat klopt volgens mij ook: http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/032 ... terBuiten-" onclick="window.open(this.href);return false;Ø%7E%7Emm=165

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » za 31 mei, 2014 21:34

ow beetje jammer, de link werd afgebroken. Het is in iedergeval de http://www.conrad.nl/ce/nl/product/4422 ... -?ref=list" onclick="window.open(this.href);return false;

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » za 07 jun, 2014 14:55

Zo, even update vanaf mijn kant. De rear en front speakers zitten er in! :-). Ik vond uiteindelijk op internet een "How to", en deze legde het dusdanig goed uit dat ik het zelf aan durfde. Ik moet zeggen dat de speaker achter wel echt een verschil maken. Hiervoor heb ik een 2-weg speaker van mac audio gebruikt. kost een paar tientjes, en zorgt ervoor dat het geluid een stuk voller is in de auto. ik heb er 16,5 cm speakers in geplaatst. hiervoor moest ik wel de randen op 2 plekken ombuigen van de nieuwe speaker, maar dat eenmaal gedaan past deze prima in de aanwezige bracket. voorin heb ik 2 subwoovers van phonocar geplaatst. Ook deze maken een flink verschil! ik heb een setje speakers van hertz gekocht voor het dashboard, maar deze zijn overbodig want hier zitten al andere speakers in, en eigenlijk klinken deze best goed! Kortom, al met al prima zelf te doen voor een leek al mij. Trek er wel even een paar uur voor uit. Mocht iemand het willen dan kan ik de "how to" ook nog wel ergens plaatsen.

Voor nu is het op zoek naar een dubbeldin radio, dat zal het plaatje compleet maken :-)

Gerard1978
Geregistreerd lid

Bericht door Gerard1978 » di 10 jun, 2014 16:28

Leuk dat het gelukt is!
En veel plezier met je nieuwe speaker setup :D

hugovdw
Geregistreerd lid

Bericht door hugovdw » ma 27 okt, 2014 17:47

Zijn deze speakers de juiste voor achterin? https://www.conrad.nl/nl/boschmann-2-we ... &WT.srch=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarnaast zoek ik nog een handleiding voor het loshalen van de speakers achterin, daar rechtsachter resoneert.
Dank!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 27 okt, 2014 19:31

Ik zou zelf iets anders kiezen wat merk betreft...

hugovdw
Geregistreerd lid

Bericht door hugovdw » zo 02 nov, 2014 10:45

johnb52 schreef:Ik zou zelf iets anders kiezen wat merk betreft...
Ik houd me aanbevolen voor suggesties :-) Ik wil de speakers vervangen want die kraken, dus moet even weten hoe ik ze moet loshalen en met welke speakers ik ze het beste kan vervangen :-)

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 02 nov, 2014 13:03

Smaak is en blijft natuurlijk heel erg persoonlijk. Zelf heb ik deze ingebouwd eveneens van Conrad, in mijn vorige cabrio had ik deze ook. Ze bevallen mij heel goed. Ik heb ze in de voorportieren ingebouwd, maar achterin lijken ze mij eveneens goed te voldoen. Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding van deze speakers gewoon goed. Ze kostten € 39,99 (gratis verzending)

https://www.conrad.nl/nl/sinuslive-2-we ... 79397.html" onclick="window.open(this.href);return false;

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 02 nov, 2014 13:21

hugovdw schreef:
johnb52 schreef:Ik zou zelf iets anders kiezen wat merk betreft...
Ik houd me aanbevolen voor suggesties :-) Ik wil de speakers vervangen want die kraken, dus moet even weten hoe ik ze moet loshalen en met welke speakers ik ze het beste kan vervangen :-)

Heb je ook as3 er in zitten?

Daar heb je meer aan dan alleen je achter speakers vervangen.

Als je as3 systeem hebt, dan heb je deurspeakers, moet je even met je oor tegen t roostertje van de deur aan. Niet roostertje los halen, want dat kan maar 1 keer. Je deurpaneel moet los.

Zie hier voor wat ik bedoel:

saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=7616" onclick="window.open(this.href);return false;

100 euro is een gangbare prijs.

silverpoint
Geregistreerd lid

Bericht door silverpoint » do 07 mei, 2015 20:03

rutgerreinier schreef:saabradio + bekerhouder is 2din, zagen valt gelukkig mee

Afbeelding
Afbeelding

viewtopic.php?f=7&t=136511
Hallo

Mag ik vragen hoeveel inch is die pioneer?

En waar heb je die zwarte sierlijst (omranding) vandaan gehaald?

Groetjes :wink:

Sven Nicolai
Geregistreerd lid

Bericht door Sven Nicolai » vr 08 mei, 2015 11:31

Misschien een niet belangrijke reactie, maar voor behoud van originele radio heb ik destijds gekozen voor een cassette adapter, hieraan zit een kabeltje met jackplug. Werk prima kan er ook mee bellen en slurpt je telefoon batterij niet leeg omdat je geen gebruik maakt van bluetooth, kosten? 9,50 incl verzendkosten. geen geklooi met inbouwen en makkelijk op te bergen als je hem niet gebruikt.

Mvg

Sven Nicolai

silverpoint
Geregistreerd lid

Bericht door silverpoint » vr 08 mei, 2015 14:36

Sven Nicolai schreef:Misschien een niet belangrijke reactie, maar voor behoud van originele radio heb ik destijds gekozen voor een cassette adapter, hieraan zit een kabeltje met jackplug. Werk prima kan er ook mee bellen en slurpt je telefoon batterij niet leeg omdat je geen gebruik maakt van bluetooth, kosten? 9,50 incl verzendkosten. geen geklooi met inbouwen en makkelijk op te bergen als je hem niet gebruikt.

Mvg

Sven Nicolai

Idd. Ik weet dat er zelfs wireless cassettes bestaan die sd-kaartjes kunnen lezen maar het gaat zich vooral om het feit dat ik geen geschikte plek vind voor een garmin of tomtom gps... Ik haat kabels by the way :roll:

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » vr 08 mei, 2015 22:35

voor mijn Garmin GPS heb ik zelf een steun gemaakt in het bakje dat in plaats komt van de asbak. Voedingskabeltje vanaf de aansteker en dat komt achterin het bakje uit en is dan onzichtbaar als de Garmin is geinstalleerd en aangesloten. toevallig is de garmin ook nog eens dezelfde kleur als het dasboard dus het ziet er allemaal tiptop uit. Geen kabels (heb ik ook een hekel aan). Om het geheel af te maken komt de oplaad-en-afspeel kabel voor de ipod uit in het aflegbakje onder de Garmin, ool quasi onzichtbaar. Kan dan dus via Saabaux gewoon over de AS3 mijn Ipod afspelen.

Plaats reactie