hoi
even een vraagje:
de kap schoonmaken met groene zeep en dan?
warm water dat is 1 .hoeveel groene zeep?
en wat voor borstel? kan ik ook een zachte stoffer gebruiken?
ik heb inderdaad de sonax cabriokap en textiel impregnering gekocht.
is dit niet raadzaam om het te gebruiken?
graag jullie reactie.
m.v.g.D.mink
Onderhoud cabriodak
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Re: Onderhoud cabriodak
Hoi,
Maak de vloeibare groene zeep aan volgens de verpakking, dat doe ik in ieder geval. Het dak royaal inwassen, druppels etc van de lak en het kunstof van de auto wassen en de zeep laten inwerken. Daarna met veel water uitspoelen. Het dak laat ik dan net met de grendel open drogen. Trekt het weer even een beetje strakker van.
Ik gebruik een borstel met redelijk lange haren die stevig maar niet hard zijn... Tsja, dan weet je nog niets..
Een nagelborstel oid lijkt mij veel te hard, een stoffer misschien weer wat te zacht. De borstel komt uit een automaterialen zaak. Ik denk dat het bedoeld is als velgenborstel maar ben er niet zeker van.
Succes
Maak de vloeibare groene zeep aan volgens de verpakking, dat doe ik in ieder geval. Het dak royaal inwassen, druppels etc van de lak en het kunstof van de auto wassen en de zeep laten inwerken. Daarna met veel water uitspoelen. Het dak laat ik dan net met de grendel open drogen. Trekt het weer even een beetje strakker van.
Ik gebruik een borstel met redelijk lange haren die stevig maar niet hard zijn... Tsja, dan weet je nog niets..
Een nagelborstel oid lijkt mij veel te hard, een stoffer misschien weer wat te zacht. De borstel komt uit een automaterialen zaak. Ik denk dat het bedoeld is als velgenborstel maar ben er niet zeker van.
Succes
-
mink01
- Geregistreerd lid
stoffer is van een stoffer en blik
en wat weet je van de sonax dan?
en wat weet je van de sonax dan?
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
mink01 schreef:wat weet je van de sonax dan?
Weggooien?
Gebruik de zoekfunctie, er is al veel over geschreven. Groene zeep is het devies. Tenzij het een pestbende is, dan hebben mensen Dasty gebruikt op de echte groene plekken. Wel snel weer afspoelen. En op eigen risico...
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

En een vervolgvraag: hoe houd ik het dak in mooie staat? Bestaan er impregneerbehandelingen? Mijn '99 9-3 heeft nog een heel mooi dak en dat wil ik ook graag zo houden.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Euh, groene zeep...
Nogmaals, gebruik de zoekfunctie, lees de eerste pagina's van dit topic. De deskundigen roemen groene zeep. De verkopers uiteraard hun eigen product.
Als het dak optisch slecht is, schijnt renovo reviver oid een goede oplossing te zijn. Maar zolang het goed is, groen zeep. Andere zooi tast de rubberlaag aan waardoor lekkage ontstaat of stiksels kapot gaan.
Maar ik ben ook alleen ervaringsdeskundige met kennis van dit forum. Maar wel met een mooi zwart dak
Succes,
Martin
Nogmaals, gebruik de zoekfunctie, lees de eerste pagina's van dit topic. De deskundigen roemen groene zeep. De verkopers uiteraard hun eigen product.
Als het dak optisch slecht is, schijnt renovo reviver oid een goede oplossing te zijn. Maar zolang het goed is, groen zeep. Andere zooi tast de rubberlaag aan waardoor lekkage ontstaat of stiksels kapot gaan.
Maar ik ben ook alleen ervaringsdeskundige met kennis van dit forum. Maar wel met een mooi zwart dak
Succes,
Martin