Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Bericht door Barten » zo 18 apr, 2021 9:13

Alvast gefeliciteerd! Ik ga de verhalen over de zoektocht naar deze aankoop toe zeker missen. Bijkomend voordeel is dat ik niet mee na hoef te denken om onze auto aan te bieden.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 18 apr, 2021 10:25

Die van Barten is zeker de moeite waard :D :D :D

Afbeelding

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » zo 18 apr, 2021 11:10

Klopt! Goed gevonden RoelandV, maar we denken nu niet meer aan verkopen.
Ik ben wel benieuwd naar de aankoop van ghulst en of deze auto aan alle eerder hier geplaatste wensen voldoet.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 18 apr, 2021 16:03

Bedankt allemaal. En Joris, ik ben benieuwd of jij weet welke het is. Maar het kan zomaar. ;)

@RoelandV Die van @Barten is zeker de moeite waard als ik dat zo zie. Dat vond ik ook al uit zijn wervende verhaal blijken. ;)

@Barten Blij dat je jouw cabrio gewoon weer zelf kunt gebruiken deze zomer. Maar zou je hem echt hebben willen verkopen?

Op het verhaal van de wensen, de verwachtingen en de uiteindelijke uitkomst kom ik nog terug. Hopelijk staat de auto over een week hier voor de deur.

Nog iemand een goede tip voor een goede verzekeraar van liefhebbersauto's? ;)

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » zo 18 apr, 2021 17:23

ghulst schreef:
zo 18 apr, 2021 16:03
@Barten Blij dat je jouw cabrio gewoon weer zelf kunt gebruiken deze zomer. Maar zou je hem echt hebben willen verkopen?
Dat zou binnen het gezin inderdaad voer voor discussie worden, die nu mooi vermeden wordt. Jij blij, ik blij.
Overigens is ie in het eggie nog mooier dan op de foto.
Nogmaals gefeliciteerd met jouw aankoop.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 18 apr, 2021 19:15

Ik ben blij dat ik de vrede in huize Barten heb kunnen behouden. ;)

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » zo 18 apr, 2021 19:36

Bij Turien kun je een liefhebbers auto op getaxeerde waarde laten verzekeren. Je moet even een tussenpersoon vinden die dit voor je kan regelen.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 18 apr, 2021 21:42

Oh, nog een leuke bijkomstigheid van de proefritten. Gisteren was ik aan het proefrijden toen ik ergens een Saab 9-5 tegenkwam die naar mij zwaaide toen hij de weg af ging. Natuurlijk terug gezwaaid. Ik ben ook motorrijder, dus dat is gewenning, maar wel leuk vanuit een auto. :)

Bedankt voor de tip Albertk. Daar ga ik eens naar kijken.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » zo 18 apr, 2021 21:55

Ik ben fijn geslaagd op aanraden van dit forum bij de NAG voor een verzekering van mijn cabrio.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » zo 18 apr, 2021 22:12

ghulst schreef:
zo 18 apr, 2021 21:42
Oh, nog een leuke bijkomstigheid van de proefritten. Gisteren was ik aan het proefrijden toen ik ergens een Saab 9-5 tegenkwam die naar mij zwaaide toen hij de weg af ging. Natuurlijk terug gezwaaid. Ik ben ook motorrijder, dus dat is gewenning, maar wel leuk vanuit een auto. :)
Het kan nog veel gekker want ik betrap mijzelf erop dat ik, terwijl ik in de auto zit, de neiging heb om motorrijders te begroeten. Op de motor wil ik ook nog weleens de neiging hebben om Saabrijders te begroeten maar dat doe ik dan alleen weer bij bepaalde types :crazy:

Maar... leuk die nieuw aankoop. Welkom bij de "club" :mrgreen:

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » di 20 apr, 2021 22:23

Motorrijders begroeten wil ik echt heel vaak. Ook gewoon als ik in de bus rij, of op de fiets... :roll: Je bent een motorrijder of niet he? :lol:

De afgelopen dagen bezig geweest met het regelen van de verzekering. Dat is nog lastiger dan ik dacht. Het is wel lekker om je auto op taxatiewaarde te verzekeren, maar als je er ook een keer mee naar kantoor of naar een afspraak wilt kunnen rijden, dan mag je geen youngtimer verzekering afsluiten. Daarmee mag je alleen hobbymatig of recreatief rijden, geen woon-werk verkeer en zelfs geen boodschappen doen. Dat vond ik toch wel zo belachelijk dat ik dus nu maar weer naar een gewone verzekering kijk. Dan wordt het toch maar op dagwaarde en hopen dat ze hun waarde goed vasthouden of zo... Waardeloos, dat wel. Maar goed, hij is nu in ieder geval verzekerd vanaf het moment dat hij op vrijdag op mijn naam komt te staan.

Oh, en morgen nog wat moois ophalen dat misschien onder de Saab komt. Al ziet hij er nu ook wel goed uit hoor. ;)

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » di 20 apr, 2021 22:26

[]

Fervent motorrijder... maar sinds de cabrio...de moto is beduidend gevaarlijker en word hier niet meer gebruikt (geen 1 van de 3)
Reden: Onnodige quote verwijderd

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » di 20 apr, 2021 22:32

Ik denk dat ik ze allebei wel ga gebruiken. Alle drie eigenlijk. De twee motoren en de cabrio straks. Ze hebben allemaal hun charme, denk ik. Maar wie weet, over een jaar. :roll: :wink:

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » di 20 apr, 2021 22:38

ghulst schreef:
di 20 apr, 2021 22:23

De afgelopen dagen bezig geweest met het regelen van de verzekering. Dat is nog lastiger dan ik dacht. Het is wel lekker om je auto op taxatiewaarde te verzekeren, maar als je er ook een keer mee naar kantoor of naar een afspraak wilt kunnen rijden, dan mag je geen youngtimer verzekering afsluiten. Daarmee mag je alleen hobbymatig of recreatief rijden, geen woon-werk verkeer en zelfs geen boodschappen doen.
Ik vraag me toch af hoe men dat wil controleren, en als je werk nu ook je hobby is, mag het dan weer wel :mrgreen: ?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » di 20 apr, 2021 23:15

Plaats reactie