Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
ghulst
Geregistreerd lid

Re: Het verhaal|obsessie van de 9-3 Black Diamond|Svart Diamant

Bericht door ghulst » vr 19 jan, 2024 22:41

Ik zie nog wel wat mogelijkheden met dat schilderwerk van het voorjaar. Een mooi Saab logo op de muur in de garage, wat stemmige verlichting om het wat beter uit te laten komen en een mooie vloer. ;-) En dan een stoeltje erbij om af en toe te kunnen kijken. :)

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 19 jan, 2024 23:45

Mooi om de samenvatting van de laatste maanden terug te lezen, Arthur! Nog even geduld en je kunt dagelijks genieten van je Saab 8)

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 05 feb, 2024 0:16

DEEL 61: Garage|Opa|Andere hobby

Zo; weer aan de slag geweest, beetje bij beetje komt 'De SAAB aan huis' in beeld. Na vorige week een tandem-asser aanhangwagen tot de 'nok' toe gevuld weggebracht naar 'het stort', vandaag weer verder met opruimen van wat achter gebleven was maar niet 'weg' mocht;

Afbeelding

Nog een paar kleine dingen dus die nog verplaatst moeten worden, maar dat komt goed. In ieder geval is dat vervelende vitrinekastje weg wat dat irritante 'ego'-deukje veroorzaakt had in de 208 GTi. En gelukkig is ook dat deukje (zonder spuitwerk) weg uit de 208, een zorg minder. Het scheen wel een 'smerig' deukje te zijn om zonder spuiten weg te 'poetsen' maar het is gelukkig weg. Voor mijn 'Ego' ook een flink stuk beter (en gezien de kosten, € 126,00, nog veel beter!!!)

En het uitzicht vanuit de andere zijde;

Afbeelding

Zo leeg is de garage nog nooit geweest (maar toen was er ook nog geen SAAB) dus we zijn op de goede weg. Volgende stappen zijn de muren (pluggen verwijderen, gaten/naden vullen en strak zetten) puur wit maken met latex en de vloer onder handen nemen. Ik heb (vloer) zitten denken aan laminaat (brede planken en wit) maar vrienden hebben bedenkingen... "rijd je dat er niet uit met die (zware) SAAB?"... Tja, geen idee, ik denk van niet (geen 'kick down' natuurlijk) maar overweeg ook mooie witte betonverf. Maar dan moet ook weer eerst de vloer goed uitgevlakt worden (putjes/scheuren etc.) en wellicht is dat nog veel meer werk (mezelf kennende) dan dat laminaat, er vanuit gaande dat dat laminaat blijft liggen met in- en uitrijden (ik denk van wel, de 'wei' hoeft niet met alle 250 paarden tegelijkertijd 'leeg'... wat denken jullie?)

En nog (tussendoor) de andere hobby, wat ook weer invloed heeft op deze (auto/SAAB) hobby, de caravan. Geheel toevallig (bezoek garage voor onderhoud) 'liep' ik tegen een nog betere trekker aan dan deze;

Afbeelding

Betere trekker, lagere zit, mijn voorkeur (persoonlijk, smaken verschillen, hogere/lagere zit, SAAB en de rest hebben ook een lagere zit), VEEL mooier model/lijnen en kleur (Dark Blue, geen LEGO blokjes blauw meer) en tegen een meer dan zéér aantrekkelijke deal dus maar gedaan;

Afbeelding

En;

Afbeelding

En deze dame mag er dan aan/achter;

Afbeelding

En gezien alleen al het ledig gewicht van deze dame (RDW weegbrug 1.310 kg) kwam de vorige net iets te kort... En ja, 1.600 kg aan de 'haak' mag de SAAB ook, maar dat wil ik de oude dame (old lady/gammal dam) toch niet aandoen. Een klein stukje in Nederland als hulptroepen nabij zijn mocht het (technisch) mis gaan wellicht? Eigenlijk zelfs liever maar niet, ze gaat richting 18 jaar (27-06-2024) en formeel is ze al (autobegrippen) zo'n beetje richting pensioen. Rustig en voorzichtig aan dus...

Maar goed, weer even een stap gemaakt in de toekomstige 'SAAB Garage', nu even pas op de plaats, binnen nu en de komende (twee) weken is het opa (en oma)schap een feit, en dat is uiteraard veel en véél belangrijker dan deze stukjes tekst op dit mooie forum. Maar het biedt (naast het heerlijke vooruitzicht van het opa-schap) ook nieuwe prachtige vooruitzichten, zoals, een nieuwe SAAB liefhebber, Formule 1 liefhebber, Willem II-Fan, Caravan/Kampeerliefhebber, Autogek, en wat nog meer komt... Hoe dan ook, we gaan het beleven, de volgende generatie ingeschopt (geweldig natuurlijk) :-P+

WORDT VERVOLGD...

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » ma 05 feb, 2024 1:45

Jeetje Arthur, het 'Opa-schap', dat is nogal wat lijkt me. Geniet ervan! En de Saab bijna aan huis, ook iets om van te genieten! En dan ook nog 'n nieuwe caravan trekker, mooi allemaal hoor!

Over de vloer kan ik je maar één ding echt aanraden: Laat er een Epoxy vloer in gieten. Dat kost minder dan veel mensen denken en je hebt nooit meer problemen met vlekken van banden, veroorzaakt door de weekmakers die in in autobanden zitten. Op verreweg de meeste ondergronden laten banden door die weekmakers wel vlekken achter.
Je hoeft je ook mbt alle andere 'automotive producten' nooit meer af te vragen of je vloer er tegen kan. En... Last but not Least schat ik zómaar in voor jou: Een Epoxy vloer laat zich héél makkelijk schoon houden. :wink:

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » ma 05 feb, 2024 9:25

Leuke ontwikkelingen! De vloer zou ik niet wit maken. Je zult altijd de afdrukken van de banden terugzien.
Ik zie dat de Adria plaatsgemaakt heeft voor een mooie Knaus. Mooie combinatie zo.

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » ma 05 feb, 2024 10:26

Arthurj schreef:
ma 05 feb, 2024 0:16
Ik heb (vloer) zitten denken aan laminaat (brede planken en wit) maar vrienden hebben bedenkingen... "rijd je dat er niet uit met die (zware) SAAB?"... Tja, geen idee, ik denk van niet (geen 'kick down' natuurlijk) maar overweeg ook mooie witte betonverf. Maar dan moet ook weer eerst de vloer goed uitgevlakt worden (putjes/scheuren etc.) en wellicht is dat nog veel meer werk (mezelf kennende) dan dat laminaat, er vanuit gaande dat dat laminaat blijft liggen met in- en uitrijden (ik denk van wel, de 'wei' hoeft niet met alle 250 paarden tegelijkertijd 'leeg'... wat denken jullie?)
Simpel en netjes: Antraciet grijze gietvloer erin...

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 05 feb, 2024 20:57

Mooi epistel weer als resumé van de afgelopen periode! Mijn mening betreffende de vloer ken je :wink:

Heel benieuwd ook naar de 508 in levende lijve, snel weer eens wat inplannen als we allebei onze ‘nieuwe’ ‘5-serie’ hebben :D

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 05 feb, 2024 21:01

Dat wordt een mooie plek hoor Arthur. Ik zou zeker ook voor de gietvloer gaan. Dat maakt het echt wel een nette ruimte. Ik ben benieuwd.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 05 feb, 2024 21:49

DV 9-3 schreef:
ma 05 feb, 2024 1:45
Jeetje Arthur, het 'Opa-schap', dat is nogal wat lijkt me. Geniet ervan! En de Saab bijna aan huis, ook iets om van te genieten! En dan ook nog 'n nieuwe caravan trekker, mooi allemaal hoor!

Over de vloer kan ik je maar één ding echt aanraden: Laat er een Epoxy vloer in gieten. Dat kost minder dan veel mensen denken en je hebt nooit meer problemen met vlekken van banden, veroorzaakt door de weekmakers die in in autobanden zitten. Op verreweg de meeste ondergronden laten banden door die weekmakers wel vlekken achter.
Je hoeft je ook mbt alle andere 'automotive producten' nooit meer af te vragen of je vloer er tegen kan. En... Last but not Least schat ik zómaar in voor jou: Een Epoxy vloer laat zich héél makkelijk schoon houden. :wink:
Ik zal me eens verdiepen in dat Epoxy David, maar eerst de muren en elektra maar eens doen, geen haast want het huurcontract loopt tot september 2024. Ik heb het contract inmiddels wel opgezegd en mogelijk in overleg (als er eerder een nieuwe huurder gevonden is) kan het eerder beëindigd worden.

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 05 feb, 2024 21:51

Barten schreef:
ma 05 feb, 2024 9:25
Leuke ontwikkelingen! De vloer zou ik niet wit maken. Je zult altijd de afdrukken van de banden terugzien.
Ik zie dat de Adria plaatsgemaakt heeft voor een mooie Knaus. Mooie combinatie zo.
We nemen het mee in de overwegingen. Adria en Knaus, ja klopt, Adria had kuren met de mover dus hebben we een gratis nieuwe mover gevonden, echter bleek daar wel een caravan bij te zitten :wink:

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 05 feb, 2024 21:54

V6Aero schreef:
ma 05 feb, 2024 20:57
Mooi epistel weer als resumé van de afgelopen periode! Mijn mening betreffende de vloer ken je :wink:

Heel benieuwd ook naar de 508 in levende lijve, snel weer eens wat inplannen als we allebei onze ‘nieuwe’ ‘5-serie’ hebben :D
Zeker Roland, meeting bij Brian/ZAPS of in de Biesbosch (bekend terrein inmiddels) zodat we weer eens kunnen kijken en vergelijken. Iedere meeting tot nu toe een andere auto in beeld :wink:

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 05 feb, 2024 21:56

ghulst schreef:
ma 05 feb, 2024 21:01
Dat wordt een mooie plek hoor Arthur. Ik zou zeker ook voor de gietvloer gaan. Dat maakt het echt wel een nette ruimte. Ik ben benieuwd.
We gaan het zien Arne, stap voor stap naar een mooie SAAB ruimte 8)

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » di 06 feb, 2024 0:24

Arthurj schreef:
ma 05 feb, 2024 21:54
Zeker Roland, meeting bij Brian/ZAPS of in de Biesbosch (bekend terrein inmiddels) zodat we weer eens kunnen kijken en vergelijken. Iedere meeting tot nu toe een andere auto in beeld :wink:
Nieuwe auto nummer 4 voor jou en nummer 3 voor mij in de tussentijd? :lol:

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » vr 05 apr, 2024 21:10

DEEL 62: WERK AAN DE GARAGE

Even weer weggeweest, druk bezig geweest met de 'SAAB garage aan huis'. En soms zeggen simpele foto's meer dan heel veel woorden. Maar neem van mij aan dat er best wat uurtjes aan besteed zijn. De meeste uiteraard met plezier gezien het doel van dit project;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, het is klaar op de vloer en het plafond na. Voorlopig laat ik dat even zoals het nu is. En is het dan (muren) perfect? Natuurlijk niet, dan had er een stukadoor aan de slag gemoeten en dat vond zelfs ik dan weer net iets teveel van het goede...

In het volgende deel 'De Thuiskomst' (ze staat er sinds vandaag) met uiteraard foto's, dit deel staat al te vol met garagefoto's :wow:

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » vr 05 apr, 2024 22:21

Respect Arthur!! Ik weet hoe lastig het is om een muur goed te stucken, jouw muren zien er op de foto's prachtig uit!

Ga je de vloer coaten?

Plaats reactie