MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Voor alle Saab cabrio rijders
rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Bericht door rauwers » ma 05 aug, 2024 20:30

Leuk Sonab,

Ik heb er ook nog zo eentje in NL en ga haar (24 jaren jong) eind van de week ophalen en
raar maar waar ....... ik verheug me er echt op.
Zijn in de tussentijd weer wat zaken aangepast en verbeterd en ga haar plm.
2 weken veel van NL laten zien!

Hopelijk veel open rijden en een beetje koel NL weer, dan komt het helemaal goed!

Mss komen we elkaar nog tegen 8)

Saludos,
Frank.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 05 aug, 2024 21:14

Klinkt goed, Frank! Heel veel plezier :O:

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » ma 19 aug, 2024 12:42

Wij zitten lekker op de camping Des Chevrets in Bretagne en bij de tourtjes/ritjes die wij doen passeren wij elke keer een geparkeerde zilvergrijze 9.3 die daar samen met twee tesla,s staat. Kenteken eindigend op FPT.
Bekende hier?

GroetS,
Hans

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » di 27 aug, 2024 14:10

Hallo Saabisten,

Afgelopen twee weken in NL verbleven en mijn Saab cabrio SE van 2000 weer mogen rijden. De nieuwe Billstein B6 zijn rondom gemonteerd, dus was erg nieuwsgierig naar zijn comfort.
Auto is wat stugger maar wel op een comfortabele manier. Minder gehobbel over drempels en minder (over)hellen bij al die rotondes.
Heerlijk, da's genieten EN ervaren ..... maar bij Saab hoort duidelijk ook PECH!
Bij het oppikken was de accu vervangen voor een nieuwe, want de oude had na 7 jaren de geest gegeven.
De tweede dag, werd ik "gedrukt" door een irritant jonkie in een nieuwe Peugeot (iets van 208 GT). Zag er met zijn felle gifgroene kleur erg snel uit en was dat uiteindelijk ook! ;-|+
Hij kwam na een kilometer of drie drukken, naast mij te staan bij een verkeerslicht, vlak voor het oprijden naar de snelweg.
Mijn Saab is automaat ...... een beetje DionHPT gekieteld, dus dacht ...... gewoon plankgas en ik zie dat Peugeotje in mijn achteruitkijkspiegel.

GROEN: Plankgas en gooooooo ....... hè ? Peugeotje liep ver vooruit en mijn Saab begon wat te hoesten en zag in de achteruitkijkspiegel alleen een
ontzettende grote donkere rookluim en auto's die vluchtten naar de andere rijstrook :shock:
Ik liet de auto uitbollen en bracht hem tot stilstand op een ventweggetje. De motor bleef draaien en verder geen storingen of wat :?:
Toch maar even schoonzoon gebeld en van die zwarte rookpluim en misacceleratie verteld en hij wist met één telefoontje het probleem.
Misfires, dus een kapotte DI cassette. Combinatie van ouderdom, motor- en buitentemperatuur (32gr.).
Binnen een kwartier haalde hij mijn cabrio op en mocht ik verder in zijn Estate.
Een weekje later was de nieuwe DI cassette binnen en gemonteerd en heb ik nog twee dagen mogen genieten van mijn "Saab SilberPfeile" :O:

Cabrio is gisteren weer fluitend door de APK gekomen en inmiddels weer gestald en ready voor mijn volgende NL bezoek.

Blijft (altijd) spannend met een Saab!

Groeten,
Frank.

Afbeelding

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » zo 06 okt, 2024 21:15

Hallo Saab liefhebbers,

Vandaag zondag de 6e oktober 2024 eindelijk weer eens een toertje gemaakt en het binnenland ingereden van de Costa Blanca. Temperatuur 25-30 graden.
Eerst via Benissa - Pinos het hoogebergte Sierra de Bernia opgereden voor een drankje en de schitterende uitzichten over de valleien tot aan Calpe (Penyal d'Ifac) toe.
Daarna naar beneden via Jálon naar (een andere berg) Vente Del Colloa voor de lunch. Bij het naar boven rijden over de bochtige en style nauwe weg ...... een paar wielrenners gezien en een NL auto. That's it.
Aan die zijde staat iets over de helft een klein huisje links en die bewoner(s) rijden een blauwe Saab Estate!
Bij het gelijknamige restaurant daar de lunch gedaan, onder de parasol, temperatuur graadje op 25 en nog altijd de imposante vergezichten van de bergpartijen Venta Del Colloa richting de Bernia (ri. Benidorm).

Ook het naar beneden rijden richting Benimaurell aan de zeezijde (Dénia) blijft verschrikkelijk mooi (zie foto's). Gelukkig maar één tegenligger.

Al met al een geparkeerde Saab Estate gezien en verder ...... geen enkele Saab. Spanje is ook niet een echt Saabland, dus als je er eentje tegenkomt ... zwaaien maar!

Komende week is mijn Saab uitgeleend aan de kids, maar verheug me alweer op de volgende toer!

Saludos,
Frank.

Afbeelding

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » di 05 nov, 2024 21:15

Hallo Saab liefhebbers,

Ik woon in Spanje op ongeveer hemelsbreed 85 km van het rampgebied Valencia en 350 km. van Barcelona, dat ook flink geraakt is door de storm DANA.
Heb gelukkig hier thuis de voetjes droog kunnen houden, maar vrees dat in Valencia e.o. veel mensen nog lang zullen lijden om wat daar gebeurd is!
Vele honderden doden, vele honderden vermisten, vele duizenden mensen ontheemd, duizenden auto's vernield c.q. total los, infrastructuur, landbouw
kortom de lokale economie ernstig verwoest c.q. verstoord.

Normaal post ik hier een leuk positief bericht over het rijden met de cabrio in deze regio Alicante - Valencia.
ECHTER NU GEEN ENTHOUSIAST BERICHT;
Kwam deze week echter een foto tegen van een Saab bij de overstromingen in Barcelona, waarbij de bestuurder kennelijk noodzakelijk zijn Saab heeft
achter moeten laten en dat is maar goed ook. Zie foto 1.

Ik hoop dat hij er verder goed van af is gekomen en ik denk dat die Saab ook passé is. Zie foto 2.

Zo kan het ook verkeren, helaas en triest.

Saludos, Frank.

Afbeelding

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 16 dec, 2024 16:10

Beste Saabisten,

Hier in ES is het weer redelijk goed, dus gisteren zondag de 15 dec. 2024 was het overdag een graadje of 20 ....... DUS cabrioweer!
Gewoon zonder plan vanuit huis gaan rijden en kijken waar we komen.

Via het binnenland ri. Benidorm en door naar El Castell de Guadelest, om even te kijken of het stuwmeer inmiddels alweer was gevuld.
Hier in de regio de laatste weken regendagen gehad, dus hopelijk was het waterniveau weer op peil.
Daar aangekomen, bleek het tegendeel waar en ik heb in de 8 jaren dat ik nu hier woon nog nooit het waterpeil ZO LAAG gezien.
Ik schat dat het zeker 12 meter beneden het "normale" peil is op dit moment, dus komende winter moet er nog heel wat water
gaan vallen om het noodzakelijk vereiste peil te halen en om met een gerust hart de zomer 2025 weer in te kunnen gaan.

Via de schitterende bergweg (met vele mooie uitzichten en S-bochten) doorgereden naar Castell de Castells en over de Coll de
Rates door naar Parcent.
Daar op het zonnige (Bikers) terras een hapje en drankje gedaan en plm. 17.30 uur weer thuis.
Begon te schemeren en de temperatuur daalde snel onder de 10 graden dus haardje aan, bordje op schoot en Studio Sport kijken!

We zien alweer uit naar de volgende rit en voorlopig komende week hier (voor de winter) nog goed (cabrio)weer!

Saludos,
Frank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » ma 16 dec, 2024 19:39

Heerlijk om nu te kunnen toeren.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 05 jan, 2025 17:28

Afbeelding

Verpletterende sneeuwoverlast vanochtend… ;)

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 13 jan, 2025 19:23

Hola Saabisten,

Terwijl NL bukt onder wat slecht weer (regen, sneeuw, storm, gladheid, nachtvorst etc.), zijn de weersomstandigheden hier aan de Costa Blanca gewoon lekker.
'S-nachts rond de 10 graden en overdag van 15 graden met uitschieters van 22 graden.
De voorspellingen voor afgelopen zondag waren ook goed tot max 22 graden en lekker zonnig, dus voor ons Saab cabrio(zon)dag.

Ondertussen kennen wij de binnenlanden vanaf Alicante tot Valencia (dachten wij) wel aardig goed. Dus op de bonnefooi vertrekken en kijken waar de Saab
ons brengt. Via de binnenlanden Pedreguer - Castell de Castells - Famorca - Beniaia - richting Péniaguila en dan ........ op zoek naar de"Puerto de Péniaguila.
Deze gevonden in bijna de onherbergzame hoogtes, waar toch her en der weer woningen stonden. Was weer een nieuwe route waar ook de stuurmanskunsten
werden getest!

Dan uiteindelijk weer terug via Sella - Finestrat naar L'Alfás del Pi en de AP7 richting huis. Late tussenstop gemaakt in Ondara bij pizza La Piemontesa.

Weer een leuke zondag en genieten, maar wel windscherm op, raampjes hoog en met af en toe wat bijverwarming met stoelverwarming!

Weervoorspelling nu komende twee weken wat minder, dus ......... we zullen vermoedelijk toch wel 2 weken thuis zijn op de zondag.

Groetjes,
Frank.

Afbeelding

Afbeelding

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » di 14 jan, 2025 0:12

Jaja, maak ons maar weer gek.
Afgelopen vrijdag met een flauw zonnetje en wat spetters toch nog even open gereden ondanks het koude weer.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 14 jan, 2025 11:14

Er wordt hier in de winter maar weinig gepost (ook door ondergetekende), maar dat betekent niet dat de posts van rauwers niet gewaardeerd worden, om even bij weg te dromen. Ga zo door ;)

Mijn enthousiaste berichtgeving omtrent de cabrio beperkt zich tot het gegeven dat 'ie op oudejaarsdag nog even aan de druppellader geweest is en er dus weer een paar maand tegenaan kan :lol:

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » zo 19 jan, 2025 11:38

Afgelopen woensdag 15-01, precies 4 maanden onder zeil (geschorst) en het duurt nog wel tot (minimaal) april voordat de engine weer gestart wordt...

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 20 jan, 2025 23:06

rauwers schreef:
vr 03 aug, 2018 19:09
Hallo Saab (cabrio)vrienden,

elke dag piep ik wel ff op het saabforum.nl en mis in vergelijk met de laatste (NL) jaren die mooie- typische- enthousiaste- en (zomerse) open cabrio berichten (met/zonder foto).
Gaat nu hier alleen maar over een technische vraag/vragen, die dan vervolgens dagenlang als eerste bericht op dit cabrioforum blijft hangen!!!!!!

WAAR is het Saab cabrio enthousiasme??????

OF is het te warm om open te genieten?????

Veel Saab (cabrio) plezier en deel het!!!!!

Ik kan wel beginnen, maar dan krijg je het verhaal over mijn Spaanse cabrio! NL cabrio alleen in voor- en najaar NL!

Fr@nk.

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » di 21 jan, 2025 8:34

Arthurj schreef:
zo 19 jan, 2025 11:38
Afgelopen woensdag 15-01, precies 4 maanden onder zeil (geschorst) en het duurt nog wel tot (minimaal) april voordat de engine weer gestart wordt...
Dus hij staat acht, negen maanden per jaar ongebruikt onder zeil? :shock:

Plaats reactie