Hoi,
De rubberstrip boven de voorruit begint nu toch wel grijzig en lelijk te worden. Vooral als je open rijdt stoort dat mij. Hoe kun je het beste dit rubber behandelen? Zodat het weer mooi zwart en soepel wordt? En natuurlijk zodat het geen kwaad kan.
Vaseline?
Siliconenspray?
Bumperzwart?
Rubber strip boven voorruit
-
christiaanjanssen
- Geregistreerd lid
Re: Rubber strip boven voorruit
Bij een goede verfwinkel lijnolie kopen (is hetzelfde als bumperzwart) en dun opbrengen. Kan voor alle rubber delen van een auto.
Fles gaat vele auto's mee
Christiaan
Fles gaat vele auto's mee
Christiaan
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
ik gebruik black chrome van turtle, wel vaak in dunne lagen opbrengen, geen zwarte strepen na regen.
-
George Michael
- Geregistreerd lid
Ik heb ondertussen de strip en andere zwarte delen aangepakt met Turtle Black Chrome. Met een spons heb ik aangebracht en daarna met een zachte doek opgevreven. Geen strepen, maar als nieuw. Heb ook de strips bij de deuren gedaan en strips op achterkant van de kap. Zwarte delen worden prachtig zwart. Nu maar afwachten voor hoe lang.
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
2 a 3 maanden, daarna langzaam doffer, zit gelukkig een flinke plons in zo'n flesje 
-
Franks
- Geregistreerd lid
Mooie oplossing. Sommige delen op een cabrio hebben een zwarte kunststof coating.
Dorpels bij instappen en de ruitrand binnen waarin de steunen van het open dak vastklikken.
Hier en daar zijn er chipjes af. Is daar een oplossing voor ?
Dorpels bij instappen en de ruitrand binnen waarin de steunen van het open dak vastklikken.
Hier en daar zijn er chipjes af. Is daar een oplossing voor ?