900 cabrio 1886 uit Chester (CT)

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
GussNL
Geregistreerd lid

900 cabrio 1886 uit Chester (CT)

Bericht door GussNL » di 11 okt, 2011 20:53

Beste mensen,

ik ben in gesprek met de Amerikaanse eigenaar van een prachtige 900 cabrio ui 1986. Zie bericht bij Gespot 'overige landen' auto staat dus in de VS in Chester CT en de eigenaar had de auto bijna verkocht aan een andere Nederlander. Die zou de auto zelfs ook al hebben laten bekijken door een deskundige in de VS. Saab zou erg goed zijn maar uiteindelijk ketste de deal financieel af. Afijn wie o wie was deze NL'er en mogelijk forumlid of wie kent deze wellicht. :-S+ Ik zou uiteraard graag een keer horen wat deze van de auto vond en hoe het verhaal is gelopen (nav o.a de inspectie).

Alvast bedankt !

GussNL

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 900 cabrio 1886 uit Chester (CT)

Bericht door sb129h » di 11 okt, 2011 21:28

Hé pssst: jaartal in de titel!

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 11 okt, 2011 22:35

Grote kans dat het forumlid Ping Pong is geweest.....

GussNL
Geregistreerd lid

Bericht door GussNL » do 10 nov, 2011 0:10

Beste mensen....

Ik heb de auto gekocht ! Ben 2 weken geleden naar New York afgereisd voor een heerlijke week in die stad met mijn vrouw en kon dat uiteraard perfect combineren met een bezoekje aan de Saab. Chester ligt ca. 200 km boven NY.
De eigenaar bleek ook een liefhebber die echter gezien oa gezinsuitbreiding geen tijd meer had voor zijn hobby en ook een 'passender' auto wilde kopen die hij het hele jaar door kon rijden. Hij was tamelijk zuinig op zijn Saab en reed er eigenlijk 's winters nooit in en stond altijd binnen (he wat jammer nou :)) Afijn, ik heb een goede deal kunnen maken en de auto ook zelf die dag nog naar NY gereden alwaar hij via fa. Schumacher (int. autotransporteur, aardige mensen die Amerikanen trouwens !!) op de boot wordt gezet (14/11). Zal dan hoogstwaarschijnlijk eind november arriveren in R'dam. Overigens hadden we tamelijk mazzel want de volgende dag brak de pl...ris uit aan de Amerikaanse oostkust en lag er ineens op sommige plekken een meter sneeuw, wegen totaal onbegaanbaar etc.... De auto is in goede staat, hij is keihard en heeft slechts 84 K miles gelopen. Hij is orgineel handgeschakeld. De lak (uiteraard zilvergrijs) moet een wel keer gepolijst worden maar dat mag na 25 jr... Motorisch loopt de auto erg fraai, hij lekt wel iets olie waarschijnlijk van een van de bekende 'plekken' afkomstig. Het cabriodak is redelijk. Ik ben uitstekend geholpen/geadviseerd door forumlid Falcon die uiteraard net zo'n soortgelijk avontuur achter de rug heeft en kon zelfs via een ander erg aardig forumlid een rapport overnemen dat hij door een keuringsburo in de VS had laten maken van de dezelfde auto maar er uiteindelijk zelf vanaf zag.

Ik zou heel graag wat foto's plaatsen maar kom er niet uit hoe dit werkt, misschien kan iemand mij even uitleggen hoe dat werkt. Het gebruikelijke knippen en plakken lukt mij niet en ik weet niet wat te doen met de "Img" tekentjes.

Gr. GussNL

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 10 nov, 2011 11:28

Foto,s

viewtopic.php?f=19&t=3955" onclick="window.open(this.href);return false;

en schiet maar eens op :P

GussNL
Geregistreerd lid

Bericht door GussNL » do 10 nov, 2011 15:44

Dank je !! Ga ik vanavond even mee aan de slag :):)

Gr.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 10 nov, 2011 16:48

Wat een gaaf verhaal! Gefeliciteerd met de aankoop. Heb je ter plaatse ook zelf een aantal foto's geschoten? Altijd leuk, zo'n aankoop- en reisavontuur met foto's ondersteund te lezen ;)

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 10 nov, 2011 18:42

geweldig bak, ik had de foto's ook op gevraagd, maar ja, durfde niet op een paar foto's af te gaan, bovendien heb ik al te veel.

Zo te zien had ik het mezelf wel makkelijker kunnen maken...

Succes met je wagen!

groet
Marius

GussNL
Geregistreerd lid

Bericht door GussNL » zo 23 feb, 2014 23:11

Heb vandaag maar eens besloten de prijs van mijn beauty fors te verlagen ;-(+ ze staat nu al een paar maanden te koop (uiteraard op dit forum) en de reacties zijn nou niet dat je zegt 'het loopt storm'..... Prijs is nu 11,5 K en dat is zoiets zeldzaams in deze staat dubbel en dwars waard volgens mij. Maar afijn, het voorjaar staat voor de deur en vandaag dus al weer even heerlijk open gereden :O:

Hgr

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 25 feb, 2014 19:45

GussNL schreef:Heb vandaag maar eens besloten de prijs van mijn beauty fors te verlagen ;-(+ ze staat nu al een paar maanden te koop (uiteraard op dit forum) en de reacties zijn nou niet dat je zegt 'het loopt storm'..... Prijs is nu 11,5 K en dat is zoiets zeldzaams in deze staat dubbel en dwars waard volgens mij. Maar afijn, het voorjaar staat voor de deur en vandaag dus al weer even heerlijk open gereden :O:

Hgr
Helaas, het is een Saab :? Succes met de verkoop.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 25 feb, 2014 19:52

Maus71 schreef:
GussNL schreef:Heb vandaag maar eens besloten de prijs van mijn beauty fors te verlagen ;-(+ ze staat nu al een paar maanden te koop (uiteraard op dit forum) en de reacties zijn nou niet dat je zegt 'het loopt storm'..... Prijs is nu 11,5 K en dat is zoiets zeldzaams in deze staat dubbel en dwars waard volgens mij. Maar afijn, het voorjaar staat voor de deur en vandaag dus al weer even heerlijk open gereden :O:

Hgr
Helaas, het is een Saab :? Succes met de verkoop.

Nou, voor €11,50 heb je nog geen schaalmodel hoor!

Mark V
Geregistreerd lid

Bericht door Mark V » di 25 feb, 2014 21:46

Probeer het eens op mobile.de of autoscout24.de.
Met die sites bereik je een groot internationaal publiek. Succes!

Plaats reactie