Caab winterklaar maken?
-
frisco
- Geregistreerd lid
Caab winterklaar maken?
Dit voorjaar een Caab aangeschaft en dus nog geen ervaring i.c.m. natte herfst en koude winter. 't Beesie staat buiten en is dus aan de elementen overgeleverd. De Caab zou een all-season cabrio zijn, maar istie ook echt 'winter-hard'? Moeten er nog speciale maatregelen getroffen worden voordat de winter intreedt? Dak impregneren of andere maatregelen?
-
bestway
- Donateur (2x)

Re: Caab winterklaar maken?
Gewoon doorrijden
en bij zonneschijn de kap open !!

-
jansen
- Donateur (7x)

Wat je zelf nog zou kunnen doen, is de rubbers behandelen zodat ze lekker soepel blijven en beter afdichten dus waterafstotend maken met wat silicone spray en voorkomt ook vastvriezen, dakrubbers ook niet vergeten.'t Beesie staat buiten en is dus aan de elementen overgeleverd.
-
egberts
- Donateur (7x)

Het Caabje is net naar de winterstalling gebracht voor de eerste vorst....vorig jaar werd het dak niet beter van de 10 cm sneeuw die er op lag...heb de raam/deur rubbers ingevet (Halfords heeft een handige stick daarvoor). Het dak is opnieuw geïmpregneerd (alle algen weg) en de lak staat in de wax..... In de stalling ligt er een hoes overheen en de accu is aangesloten op een druppelaar...Nog 5 maanden en dan ga ik 'm weer ophalen.
-
bestway
- Donateur (2x)

Mijn dak heeft eigenlijk niet noemenswaardig geleden vorige winter, ik maak hem wel regelmatig schoon om zo veel mogelijk te voorkomen dat er groene aanslag op komt.
ik kocht mijn caab cabrio van de 1e eigenaar en daar stond hij ook meestal buiten, de eerste kap zit er nog steeds op en ziet er nog steeds behoorlijk uit.
ik kocht mijn caab cabrio van de 1e eigenaar en daar stond hij ook meestal buiten, de eerste kap zit er nog steeds op en ziet er nog steeds behoorlijk uit.
-
frisco
- Geregistreerd lid
Goeie tip, dat is de vorige eigenaar van m'n Caab vergeten, want aan beide kanten zijn de onderste deurrubbers gescheurd. Dat gaat met dit natte weer nog wel wat problemen opleveren vermoed ik. Zijn die deurrubbers eenvoudig te krijgen / te vervangen? Het gaat echt alleen om de onderste rand aan beide kanten, maar ik verwacht dat je de rubbers rondom moet vervangen? Het lijkt overigens wel of er een soort 'las' is gemaakt op de randen, alsof er eerder een stuk rubber opnieuw is 'ingelast'.jansen schreef:Wat je zelf nog zou kunnen doen, is de rubbers behandelen zodat ze lekker soepel blijven en beter afdichten dus waterafstotend maken met wat silicone spray en voorkomt ook vastvriezen, dakrubbers ook niet vergeten.'t Beesie staat buiten en is dus aan de elementen overgeleverd.
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Nog even over het reinigen van dat dak. Ik heb begrepen dat dat het beste met groene zeep gaat. Welke verhouding moet je dan gebruiken? OP een emmertje?
-
900Caab
- Geregistreerd lid
Ik doe altijd 2 eetlepels vaste groene zeep in een halve emmer lauw water, werkt perfect!
-
benno
- Geregistreerd lid
Vandaag mijn Caab winterklaar gemaakt 
4x winterbanden
siliconen spray op de rubbers
anti vries in de ruitenvloeisstof
stand kachel getest
4x winterbanden
siliconen spray op de rubbers
anti vries in de ruitenvloeisstof
stand kachel getest
-
George Michael
- Geregistreerd lid
Kan vaseline ook ipv siliconespray?
-
arnoldhassebas
- Geregistreerd lid
vaseline kan ook en werkt prima bij bij. Voor de rest idd gewoon doorijden weer en wind 
-
Schtem
- Geregistreerd lid
Ik heb mijzelf winterklaar gemaakt met een nieuwe muts, sjaal en handschoenen
Over een paar weken nieuwe banden eronder en een klein beurtje+rubbers invetten.
Kan iemand mij vertellen hoeveel kwaad het kan je dak te openen onder het vriespunt? Het lijkt mij heerlijk om op zo'n koude kraakheldere dag lekker open te rijden maar hoe lekker is dat voor mijn dak?
Over een paar weken nieuwe banden eronder en een klein beurtje+rubbers invetten.
Kan iemand mij vertellen hoeveel kwaad het kan je dak te openen onder het vriespunt? Het lijkt mij heerlijk om op zo'n koude kraakheldere dag lekker open te rijden maar hoe lekker is dat voor mijn dak?
-
bestway
- Donateur (2x)

Ik heb tot -7 nog nooit een probleem gehad, ik kijk wel even goed of er nergens ijs of vocht op de kap zit voor ik hem open........
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

in het (mijn) instructieboekje staat : niet openen onder 5 graden C maar dat kan ook zijn ter bescherming van de bestuurder
Ik ga in ieder geval van de winter zeker eens een keertje op een mooie dag onder 0 rijden
-
Hans 900
- Geregistreerd lid
Zie viewtopic.php?f=37&t=90824&start=15
Saab is winterhard, bestuurder en passagier zijn vaak het zwakke punt
Saab is winterhard, bestuurder en passagier zijn vaak het zwakke punt