verbruik 2.0 150pk

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rovermgfan
Geregistreerd lid

verbruik 2.0 150pk

Bericht door rovermgfan » vr 21 okt, 2011 14:54

Hallo,

Ik ben hier nieuw op dit forum en zou graag eea willen weten ivm met het verbruik.
Ik ben van plan een cabrio uit 2000/2001 aan te schaffen. Een 2.0l met 150pk. Ik heb ondertussen verschillende verhalen gehoord over het verbruik.
Ik heb ook al eens gekeken onder de rubriek "verbrui". Echter staan daar zoveel auto's door elkaar dat het bijna onbegonnen werk is om daar de cabrio eruit te zoeken.
Graag had ik dus wat reaktie's gehad betreffende het verbruik en punten waar ik op zou moeten letten bij aanschaf.
Alvast bedankt.

Groeten, Dirk

carlsson
Geregistreerd lid

Re: verbruik 2.0 150pk

Bericht door carlsson » vr 21 okt, 2011 17:01

Zo'n soft turbo zit ook circa 1 op 10 gemiddeld, een stage 1 tuning zal daar weinig aan veranderen, maar dat rijdt toch wat beter wat die cabrio weegt wat meer.
Doe je het redelijk rustig aan op de autobaan en buiten de stad kan hij ook op 1 op 12 uitkomen.

Een T7 turbo (de latere versies) is een stuk gevoeliger voor Black-Sludge, dus dat moet goed onderzocht worden.
De cabrio wordt vaak minder bereden en dan komt hij niet aan de jaarlijkse oliewissel toe, die zijn dus nog wat eerder het slachtoffer.
Uiteraard moet de kap perfect functioneren en niet beschadigd of versleten zijn, werkt hydraulisch/electrisch met diverse sensoren en een eigen computertje.
Zou de zoektocht beperken tot uitstekend onderhouden exemplaren met volledige Saab-service-documentatie, liefst een binnenslaper van een echte liefhebber :wink:

rovermgfan
Geregistreerd lid

Bericht door rovermgfan » vr 21 okt, 2011 17:12

Hallo,

Bedankt alvast voor je reaktie.
Als het er ene wordt, gaat het eentje uit UK worden :lol:

Groeten, Dirk

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 21 okt, 2011 17:52

Why, daar zit het stuur wel aan de verkeerde kant :lol:
Gaat je bij de wederverkoop in NL wel wat problemen opleveren.

rovermgfan
Geregistreerd lid

Bericht door rovermgfan » vr 21 okt, 2011 19:26

Uhhhhhh, Nederland, ik woon aan de andere kant van de grens :P
En wat de wederverkoop betreft, voor die "paar" Euro's op rijden.
Ik rij nu trouwens ook een volledige Engelse combinatie, auto= Rover 75 CDTi, sleurhut is Bailey Senator en dat rijdt perfect.
Zou niet anders meer willen :lol:

Ocin1979
Geregistreerd lid

Bericht door Ocin1979 » vr 21 okt, 2011 20:01

Die van ons wordt ingezet voor toerritjes, woon-werkverkeer en ritjes naar de manege. Over het algemeen langere afstanden (60 km enkele reis). Betreft een 2.0 hpt met naar verluid 225 pk. Verbruik bedraagt tussen 1:11 / 1:12.

Plaats reactie