Heel graag tips over cabrio 93 / deze zomer lekker cruisen!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Summerof2006
Geregistreerd lid

Heel graag tips over cabrio 93 / deze zomer lekker cruisen!

Bericht door Summerof2006 » zo 29 jan, 2006 14:25

Hallo Saabkenners,

Ik wil graag op zeer korte termijn een saab 93 cabriolet ophalen. Zeker weet ik dat het een zwarte moet zijn met beige leren bekleding en liefst ook met een spoiler. Het jaar mag vanaf 1998 zijn tot 2002. De nieuwe modellen vind ik gewoon te duur. Hebben jullie adviezen over de modellen vanaf 1998. Op dit moment kijk ik vooral in Duitsland. Bijvoorbeeld de volgende vragen:

* Is een turbo prima of juist niet?
* Wat zijn goede en betrouwbare modellen en welke juist niet?
* Importeren uit Duitsland een aanrader?
* Wat zijn goeie websites om te kijken?
* Alle tips over de aankoop van een 93 zijn super welkom.

Ik hoop binnen nu en twee maanden te kunnen cruisen in mijn droomauto.

Hartelijke groeten,

Marc
Utrecht

Stef cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Stef cabrio » ma 30 jan, 2006 20:55

Ikzelf rij sinds een paar jaar met een uit Duitsland ingevoerde 9-3 cabrio van het jaar 2000, en ik moet zeggen ik heb het me nog geen enkel moment beklaagd.

De versies uit Duitsland zijn dikwijls mooier uitgerust dan onze versies en over het algemeen ook goed onderhouden met boekje.

De 9-3 die ik bezit is die met de 2.0liter lpt motor met 154pk,en heeft de rode DI cassette.] Die motoren zouden naar het schijnt betrouwbaarder zijn dan de motoren geleverd met de zwarte DI cassette(vanaf 09/2000)
Voor de rest is het een lekker rijdende cabrio met een hele goede motor(lekker veel kracht onderin dus veel koppel)en waar ik al heel veel plezier aan beleefd heb tijdens de mooiere zomerdagen en waar je steevast veel bekijks mee hebt(mooi meegenomen ook :wink: )

Ik wens je veel succes met het zoeken naar een mooie Saab cabrio je zult het U niet beklagen :wink:

Lucas
Geregistreerd lid

Bericht door Lucas » za 11 feb, 2006 21:59

Marc,

Even ter aanvulling;

www.mobile.de

Plaats reactie