Wat vinden jullie?

Voor alle Saab cabrio rijders
de feits
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Wat vinden jullie?

Bericht door de feits » za 05 nov, 2011 15:17

Hallo allemaal,

Ik heb een optie op deze wagen, hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Het gaat mijn eerste cabrio worden dus nog geen ervaring mee.

Vandaag lekker stuk gereden man o man wat heb ik een Saab gemist.

Alvast bedankt

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... ndaard.css" onclick="window.open(this.href);return false;

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat vinden jullie?

Bericht door berta » za 05 nov, 2011 15:32

Ik zou toch voor wat meer pk's gaan,ik vind 0 pk wel erg weinig :lol: :lol:

Nee alle gekheid op 'n stokje lijkt mij een mooie auto,en 'n nieuwe kap lijkt mij idd niet verkeerd .
succes met het maken van een keuze
Grt Hennie

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » za 05 nov, 2011 16:46

Ik denk dat je voor wat meer geld een mooiere kunt vinden, sorry voor het drukken van het plezier :cry:

de feits
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door de feits » za 05 nov, 2011 17:33

Haha geeft niet hoor, vandaar de vraag, echter wat bedoel je met mooier?
Velgen, interieur, kleur?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 05 nov, 2011 17:41

de feits schreef:Velgen, interieur, kleur?
de eerste twee sowieso... In potentie een leuke auto maar behoorlijk uitgeleefde stoelen en qua uiterlijk niets speciaals. Import ook, is er een sluitende historie aanwezig?

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » za 05 nov, 2011 17:49

Tsja, zoals Garrett al zei: Import, dus de historie is lastig. Zulke verschrikkelijk afgeleefde stoelen bij 215.000 km is niet des SAAB's. Het kwaliteit leer is beter dan dat. Ik heb 70k meer op de teller en mijn stoelen hebben alleen wat barstjes, omdat de vorige eigenaar nooit leerpoets gebruikte. Mijn vaders Caab 900T16S heeft 300k op de teller en die heeft bij de zetel wat instapschade. Ik vertrouw de km stand dus niet.

En voor weinig meer heb je zeker een betere. Particulier worden ze rond de € 7.000 nog wel eens aangeboden in beduidend betere staat. Als je wat geduldig bent, zou ik de SAAB marktplaats van dit forum in de gaten houden. Dan maak je meer kans op een eerlijke SAAB.

Tenzij de dealer/handelaar waar die nu staat een foto kan overhandigen van een vorige eigenaar van 175kg, dan neem ik mijn opmerking over de stoelen terug...

De nieuwe kap is natuurlijk wel fijn. Ikzelf vind deze originele shortspoke velgen wel netjes onder een 900 caab.

de feits
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door de feits » za 05 nov, 2011 19:44

Hmm, wel gek ja dat de bestuurders stoel meer geleden heeft dan vergelijkbare modellen met de zelfde kilometer stand.
Ik ken de verdere geschiedenis van de wagen niet, uiterlijke staat van de auto is wel top, geen roest bij deuren,kofferbakruimte en wielkasten.
Verder voelt de motor ook nog lekker fris aan.

Ik wil mn Opel astra er op inruilen vandaar de voor mij gunstige prijs, maar hij gaat maandag op de brug, ben benieuwd.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » za 05 nov, 2011 19:58

Stoel vervangen door beter exemplaar is ook een optie, andere velgen (indien gewenst) zijn ook wel te krijgen.
Als de rest OK is, lijken me dit geen onoverkomelijke minpuntjes.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » za 05 nov, 2011 20:05

de feits schreef:Ik wil mn Opel astra er op inruilen vandaar de voor mij gunstige prijs, maar hij gaat maandag op de brug, ben benieuwd.
Ohhh, als je een Astra erop inruilt ga je sowieso erg vooruit :lol: <haha

Maar Funky Dude heeft wel een punt. Een stoel vervangen doe je voor € 250 via de sloop en vaak voor veel minder via dit forum. De stoel lijkt mij het probleem ook niet, meer de schade bij het aantal km's. Anderzijds zijn er vele SAAB's bekend die met 450k op de teller nog rijden als een zonnetje. Dus als de teller is teruggedraaid is dat niet per se een drama. Meer gewoon jammer. Als de bekende roestpunten bij de 900 nog hard zijn (vraag die aan een 900 kenner) dan is het een overweging waard. Als die motor nog mooi droog is en soepel loopt/start, dan ben je al halverwege.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » za 05 nov, 2011 21:57

Cabrio's worden vaak, als auto erbij, alleen voor mooiweerritjes gebruikt, waardoor de km-stand dus prima verklaarbaar is.

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » za 05 nov, 2011 22:04

Maar dan is die versleten stoel weer niet te verklaren...
Ik heb dagelijks met lederen meubelen te maken(bankstellen), maar je moet óf breder zijn dan de stoel én veel te zwaar, óf totaal niets aan het onderhoud gedaan hebben én altijd alleen in de auto gezeten hebben, om alleen op de bestuurdersstoel totaal door het leer te zitten. Als het met de stoel al zo slecht gesteld is, wat is er dan motorisch aan onderhoud gedaan.... Ik heb zo mijn bedenkingen ;-(+

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » za 05 nov, 2011 22:17

Technisch onderhoud kun je bij de dealer laten doen, de stoel was daar kennelijk niet bij inbegrepen...

Gewoon veel rijden de 1e 6 maanden, mocht het technisch tegenvallen dan heb je nog garantie.

de feits
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door de feits » zo 06 nov, 2011 17:49

Bedankt voor de reacties :P , even op de zaken vooruitlopend... weet iemand toevallig een knappe bestuurders stoel?

Gr Laurens

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » zo 06 nov, 2011 18:21

Als ik dan de tip van de eeuw mag geven, zoek even contact op met Tanisha van dit forum. Die heeft voor weinig twee beige lederen Aero 9-3 stoelen. Die passen naar mijn weten ook in deze 900... En dan heb je wel echt een kekke bak :twisted:

Check dit draadje: klikker-de-klik voor mooie beige Aero stoelen

de feits
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door de feits » di 15 nov, 2011 11:18

Ik heb hem gekocht!

Gelijk een setje winterbanden erbij gekocht, nu maar hopen dat het niet te koud wordt in de winter..... 8)
Hebben jullie ervaringen met winter rijden in een 900 cabrio classic?

Gr Laurens

Plaats reactie