Cabrio uit België

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
GJ
Geregistreerd lid

Cabrio uit België

Bericht door GJ » zo 04 dec, 2011 16:37

Speel stiekem met de gedachte wat de mogelijkheden om mijn huidige Caab te vervangen voor een nieuwer exemplaar. Zowel in Duitsland als in België aan het kijken en kwam deze tegen:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=204308727

Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Andere tips e/o suggesties zijn van harte welkom!

bart1963
Geregistreerd lid

Re: Cabrio uit België

Bericht door bart1963 » zo 04 dec, 2011 17:08

Mooie auto, maar daar komt nog een aardige slok BPM bovenop en je
moet je eigen auto hier particulier zien te verkopen (heb misschien wel interesse)
Kijk eens op autotrack.nl , staan meerdere vergelijkbare in bouwjaar, km en prijs

Of HIER maar dat had je misschien al gedaan.

Hoop dat deze LINK werkt,
aantrekkelijker als de Belg

Of sla HIER je slag

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 04 dec, 2011 18:34

ik heb mijn Aero ook uit Belgie, scheelde een paar jaar terug al behoorlijk wat geld. Invoeren stelt niets voor.

GJ
Geregistreerd lid

Bericht door GJ » ma 05 dec, 2011 0:03

bart1963 schreef:Mooie auto, maar daar komt nog een aardige slok BPM bovenop en je
moet je eigen auto hier particulier zien te verkopen (heb misschien wel interesse)
Kijk eens op autotrack.nl , staan meerdere vergelijkbare in bouwjaar, km en prijs

Of HIER maar dat had je misschien al gedaan.

Hoop dat deze LINK werkt,
aantrekkelijker als de Belg

Of sla HIER je slag
Dank voor je reactie, je interesse (pb'tje sturen??) en links (de BMW-link werkt overigens niet, wel nieuwsgierig wat je wilde laten zien). Op enkele links had ik al gekeken. Ik heb het idee in België of Duitsland voordeliger uit te zijn, maar misschien is dat inmiddels een achterhaald idee.

Ik zal ook eens een verlanglijstje posten, wellicht dat ook dat tot nieuwe inzichten of suggesties leidt. Kijk zo'n auto als NJ8 had.....

Erry
Geregistreerd lid

Bericht door Erry » vr 09 dec, 2011 16:26

Volgens mij een mooie,
charmante kleurcombinatie
hij is wel niet van een echte "poetser " geweest, aan de velgen te zien.
Dus ben benieuwd hoe hij er verder in het echt uit ziet, lakwerk krasjes.

Ik heb zelf in maart een cabrio vector uit 2005 ingevoerd uit Belgie, ook particulier gekocht, inderdaad fluitje van een cent.
De BPM berekening doe je zelf en en is zo gebeurd, in mijn geval Euro 3.028 .

Als je nog iets wilt weten, en ik kan je met info behulpzaam zijn, prima.

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » zo 11 dec, 2011 22:54

DITis hem
http://as24hyundaide.sevenval-fit.com/a ... arajkcztm3" onclick="window.open(this.href);return false;

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » zo 11 dec, 2011 22:57

Fehler
Die gewünschte Seite kann leider nicht aufgerufen werden. Eine entsprechende Nachricht wurde automatisch an die Technik versandt.
:?

GJ
Geregistreerd lid

Bericht door GJ » zo 11 dec, 2011 23:11

Gaandeweg duidelijker wat ik zou willen en ook al wat suggesties gehad, maar nog niet "ware" gevonden. Auto mag natuurlijk ook uit Duitsland komen, maar moet dan de naam van het topic wijzigen ;)

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » ma 12 dec, 2011 16:53

sb129h schreef:
Fehler
Die gewünschte Seite kann leider nicht aufgerufen werden. Eine entsprechende Nachricht wurde automatisch an die Technik versandt.
:?
Vreemd, de link werkt hier wel.
Het gaat hierom

Hyundai dealer
Schmidt Automobile GmbH
Treuchtlinger Str. 31
D-91781 Weißenburg

Cabrio 1.8t A/T 194 PS/LEDER/PDC/STANDHZG
Preis (€): EUR 10.990,-
km-Stand: 65.190 km
EZ: 06/2005
Kraftstoff:
Leistung: 110 kW (150 PS)
Getriebe:
Außenfarbe: ,Silber

Fahrzeuganbieter
Schmidt Automobile GmbH
Treuchtlinger Str. 31
D-91781 Weißenburg

Fahrzeugbeschreibung des Anbieters:
Hirschmann Performance Leistungssteigerung von 110 kW auf 143 kW (eingetragen in Fahrzeugpapieren), Lederausstattung inkl. Sitzheizung, Klimaautomatik, 18 Zoll Leichtmetallfelgen, Parkdistanzkontrolle hinten, Tempomat, Windschott, Standheizung mit Fernbedienung, Radio mit 6-fach CD-Wechsler, Bluetooth, ABS, ESP, ASR, Fahrer-/Beifahrer-/Seitenairbags, elektrische Außenspiegel (beheizbar), elektrische Fensterheber, Verdeckbetätigung elektrohydraulisch, Regensensor, getönte Verglasung, Multifunktions-Lederlenkrad, Stoßfänger und Außenspiegel in Wagenfarbe lackiert, Servolenkung, Wegfahrsperre, Automatikgetriebe, Wegfahrsperre, Zentralverriegelung mit Funkfernbedienung, Metallic-Lackierung, Inzahlungnahme/Finanzierung möglich! 513348*

GJ
Geregistreerd lid

Bericht door GJ » di 13 dec, 2011 7:18

Foto's binnen, fraaie auto. Besloten toch voor weer een automaat te gaan. Iets duurder rijden, maar afgelopen week weer in een handgeschakelde auto gereden en gaaf toch de voorkeur aan een automaat. Noem het maar lui :O:

GJ
Geregistreerd lid

Bericht door GJ » di 13 dec, 2011 14:34

Kwam in Duitsland deze tegen:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Schrok wel een beetje van de bijkomende kosten.... volgens bpmberekenen.nl komt er €2400 bij. Geen idee of er op de prijs onderhandelingsruimte is...

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » di 13 dec, 2011 15:02

De bijkomende kosten zijn niet niks, maar kijk eens wat een vergelijkbare
SAAB 9-3 Cabrio hier in Nederland kost bij een merkdealer!!!
DEZE is
van 6-2005 heeft 65.000km gelopen en kost €11.000,- ex BPM (bij een off. merkdealer)
Doe daar eens €2500,- BPM bij.............maakt ruwweg €13.500,
In Nederland kost een 2005 met max 80.000km al gauw €20.000-€22.000,-
Een verschil van............... een mooie boot om er achter te hangen :D

GJ
Geregistreerd lid

Bericht door GJ » di 13 dec, 2011 15:30

bart1963 schreef:De bijkomende kosten zijn niet niks, maar kijk eens wat een vergelijkbare
SAAB 9-3 Cabrio hier in Nederland kost bij een merkdealer!!!
DEZE is
van 6-2005 heeft 65.000km gelopen en kost €11.000,- ex BPM (bij een off. merkdealer)
Doe daar eens €2500,- BPM bij.............maakt ruwweg €13.500,
In Nederland kost een 2005 met max 80.000km al gauw €20.000-€22.000,-
Een verschil van............... een mooie boot om er achter te hangen :D
Die boot heb ik al :) en past niet op een aanhanger.... Dat als eerste reactie. De auto is waarschijnlijk te nieuw (2004) om het met bpm erbij interessant te maken. Wel een heel fraaie auto, nagenoeg vergelijkbaar, behalve dat deze niet verlaagd is (wat ik niet erg vind), andere velgen heeft en getuned is naar 205pk (wat in het kenteken vermeld staat)

Voor deze auto, met een geschate nieuwwaarde van 60000,- geeft bpmberekenen het volgende:
De BPM aangifte op basis van de huidige 2011 BPM is het voordeligste.
De BPM aangifte op basis van de BPM tegenbewijsregeling is het voordeligste.

Er is geen CO2 uitstoot opgegeven. Hierdoor kan er geen berekening gemaakt worden op basis van de 2011 BPM. Alleen de berekening op basis van de oorspronkelijke BPM is gemaakt.
Omschrijving Tabelbasis Tegenbewijs
2005 2005
Vraagprijs 10900 10900
Afschrijvingspercentage 79 % 79.18 %
Bruto BPM 15400 15400
Te betalen BPM 3234 3206
Kenteken en registratiekosten 96 96
Totale prijs op kenteken 14230 14202
Diezelfde zite geeft ook een plaatje van genoemde berekening en daar komt een heel ander bedrag uit ???

Afbeelding

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » di 13 dec, 2011 18:21

Gebruik zelf de AUTOWEEK site.
Maakt meerdere berekeningen en volgens de wet mag je de gunstigste aanhouden.

Plaats reactie