Hoi,
Ik sta op he punt onderstaande Saab te kopen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TLPFFEBW" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb van de verkoper enkele foto's gekregen, maar ik vragen bij het dak.
Volgens de verkoper is het dak volledig in order.
Echter zie ik op de foto's dak het dak aan de voorkant door hangt en onder het achter venster ook niet echt strak zit.
Misschien kunnen jullie eens naar de foto's kijken en mij advies geven, kopen of afblijven.
Alvast bedankt.
Wat vinden jullie van deze?
http://www.mijnalbum.nl/Album=IUF7SUUY" onclick="window.open(this.href);return false;
graag jullie mening aankoop Saab
-
John
- Geregistreerd lid
Re: graag jullie mening aankoop Saab
dat is lastig te beoordelen. Wat is de prijs, km-stand, staat van onderhoud e.d.?rovermgfan schreef:kopen of afblijven.
Als de prijs er naar is en de rest goed is, is het vervangen van het dak niet zo'n probleem toch? Het dak lijkt inderdaad niet heel strak te staan, maar ik zie maar 1 foto groot en de andere niet. Succes!
-
Fokko1
- Donateur

De zilveren is een Engelse uitvoering - zou ik niet voor kiezen.
Het doorhangen van het dak is normaal. Het linnen rekt namelijk iets op tijdens rijden (bolling door venturi-effect) - voornamelijk bij 'langdurig' hogere snelheden (100+). Hebben vrijwel alle cabrio's met linnen dak - vooral waarbij het oppervlak wat groter is (dus niet de MX5'jes, Boxter'tjes, enzo). Mijn advies: na het wassen - en dus nat dak - even dak loskoppelen en in de zon laten drogen en dat gaat vrij snel > voila weer strak!
ps Een 9-3 cabrio uit die bouwjaren hebben overigens vrijwel altijd in meer of mindere mate slijtagevlekken op de bekende plekken (bij oa zijkant achterruit en sommige bogen) en de 'hobbels' in het linnen onder het achterruit komt ook in meer of mindere mate voor (mijn vorige heeft dat ook).
Het doorhangen van het dak is normaal. Het linnen rekt namelijk iets op tijdens rijden (bolling door venturi-effect) - voornamelijk bij 'langdurig' hogere snelheden (100+). Hebben vrijwel alle cabrio's met linnen dak - vooral waarbij het oppervlak wat groter is (dus niet de MX5'jes, Boxter'tjes, enzo). Mijn advies: na het wassen - en dus nat dak - even dak loskoppelen en in de zon laten drogen en dat gaat vrij snel > voila weer strak!
ps Een 9-3 cabrio uit die bouwjaren hebben overigens vrijwel altijd in meer of mindere mate slijtagevlekken op de bekende plekken (bij oa zijkant achterruit en sommige bogen) en de 'hobbels' in het linnen onder het achterruit komt ook in meer of mindere mate voor (mijn vorige heeft dat ook).
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
[quote="Fokko1"]De zilveren is een Engelse uitvoering - zou ik niet voor kiezen.
, beide zijn Engels, dat is juist de bedoeling

-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Wat is de prijs, +/- 1550€ bouwjaar 2001John schreef:rovermgfan schreef:kopen of afblijven.
km-stand, 120.00miles, er is een andere motor in gekomen, 95.000miles omdat de krukas zich een weg naar buiten gebaand heeft
Verder heeft de motor een beurt gekregen, is er een nieuwe flexpijp op gezet en zijn dichtingen van de turbo vernieuwd omdat de motor bij het starten een beetje blauwe rook blies.
staat van onderhoud, Geen onerhoud boekje aanwezig.
Als de prijs er naar is en de rest goed is, is het vervangen van het dak niet zo'n probleem toch? Volgens mij gaat een nieuw dak toch een paar cent kosten, of niet?
Het dak lijkt inderdaad niet heel strak te staan, maar ik zie maar 1 foto groot en de andere niet. Uhhhh, bij mij krijg ik wel grote foto's.
Wat de grijze betreft, bouwjaar 2000, 4 eigenaren, volledig onderhoudsboekje, 112.000miles en 1650€
-
rovermgfan
- Geregistreerd lid
Als je hier http://www.mijnalbum.nl/Album=JMTIB6J4" onclick="window.open(this.href);return false; kijkt zie je mijn wagen, ik rij al 2.5 jaar rechts gestuurdFokko1 schreef:Oeps - nu zie ik het ook...![]()