Gemini alarm functioneert niet goed

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
WimZ
Geregistreerd lid

Gemini alarm functioneert niet goed

Bericht door WimZ » di 21 feb, 2006 10:48

Hallo,

In mijn cabrio zit een Gemini klasse 3 alarm. Nu had dit systeem de laatste tijd af en toe de onhebbelijkheid dat de knipperlichten rechts na afsluiten en soms na openen constant bleven branden. Afgelopen weekend heb ik dit niet gezien zodat de zondagmorgen de accu was geleegd tot ongeveer 8 volt.

Na opstarten van de auto was het knipperlicht probleem ineens enorm veel erger geworden, zo erg dat ik hem niet meer normaal op slot kan doen, omdat hij nu iedere keer de knipperlichten laat branden.

Ik heb de indruk dat de oorzaak in een versleten back-up accu zou kunnen liggen. Deze heeft natuurlijk ook een flinke tik gekregen tijdens de power drain.

Ik heb de volgende vragen: Heeft iemand ook dit soort ervaringen? Waar zou de accu kunnen zitten? Weet iemand een Gemini dealer in Haarlem? Ik zou de installatie zowieso eens willen laten nalopen, namelijk

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » di 21 feb, 2006 11:02

Ik heb ook een gemini alarm. Ik werd verwezen naar
auto mathijs in amsterdam. Daar hebben zij mijn alarm voorzien van een reserve ab en een certifikaat. Bel hun eens zij verkopen namelijk gemini.

Succes

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 21 feb, 2006 11:09

thnx, ga ik doen.

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » di 21 feb, 2006 11:25

Auto Matijs
H.J.E. Wenckebachweg 53/C
1096AK Amsterdam
Tel: 020 4634866
Fax: 020-4634867

Alsteblaft :wink:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 21 feb, 2006 11:29

thnx again!

Verbal Kint
Geregistreerd lid

Bericht door Verbal Kint » di 21 feb, 2006 12:01

Heeft één van jullie ook zo'n gemini met kleine ronde grijze afstandbediening er bij? Die van mij doet het steeds slechter, maar het lijkt er niet op dat je daar makkelijk het batterijtje van kan vervangen. Of is dit wel mogelijk?

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » di 21 feb, 2006 12:14

Heb idd zo'n rond ding. Maar die is meer zwart dan grijs. Kan je zo open maken met plate schroevendraaier oid. Wel voorzichtig doen he.
Daar moeten hele gewone knoop batterijtjes in. Zorg dat je ze altijd in je auto bewaart. Ik kom namelijk zonder ab niet meer weg met de auto ivm start onderbreker.

Succes

Verbal Kint
Geregistreerd lid

Bericht door Verbal Kint » di 21 feb, 2006 13:09

Probleem is dat het ding eigenlijk niet geschikt is om er een schroevendraaier in te zetten, de twee helften zitten volledig naadloos op elkaar (zie de, belabberde.., foto). Maar toch maar voorzichtig proberen begrijp ik.

Afbeelding

Qua startonderbreking: Ik heb het sleuteltje bij me om de sirene uit te schakelen. Daarna kan je rustig aan de slag met de bedrading rondom de bobine om de startonderbreking te onderbreken. Of zouden die italianen het nog lastiger hebben gemaakt?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 21 feb, 2006 13:20

een reservebatterij in het dashboardkastje is in mijn ogen een beter plan dan even op een druilerige middag ergens bij de albert heijn je startonderbreking te gaan omzeilen.

Verbal Kint
Geregistreerd lid

Bericht door Verbal Kint » di 21 feb, 2006 13:46

WimZ schreef:een reservebatterij in het dashboardkastje is in mijn ogen een beter plan dan even op een druilerige middag ergens bij de albert heijn je startonderbreking te gaan omzeilen.
Dat lijkt me duidelijk! :)

Plaats reactie