Hallo,
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een 1998 93 2.0. De kap opent wel maar lijkt steeds vast te lopen gedurende de opening. als hij niet verder gaat moet ik de schakelaar opnieuw aantrekken en gaat de kap verder tot de volgende wisseling (openen achterkap e.d.) hij doet het dus wel maar niet vloeiend in één beweging. Wat kan dit zijn?????
Cabrio kap 9-3 gaat haperend open
-
Tom de Groot
- Geregistreerd lid
als dat het is zal het denk ik wel meevallen met de kosten. Dicht gaat ie namelijk wel in een keer maar niet zo snel als het zou moeten. Grappige was dat 2 autos van de drie die ik heb bekeken hetzelfde haddan. Ik hoorde echter geen ratelnde elektromotoren dus het zal de olie zijn.
Wat kost zoiets om te laten doen en waar?? (ik woon in Rotterdam)
Wat kost zoiets om te laten doen en waar?? (ik woon in Rotterdam)
-
Remco
- Donateur

Heb ik ook een keer gehad, de cilinders van de kap willen wel eens lekken. Dit kun je zien als de afdekklep open staat, je ziet dan wat groen/geel achtige olie bij de cilinders.
Kostte me 35 euro bij de dealer. Er gaat speciale olie in. De pomp zit als je de bank omklapt in het gat wat ontstaat naar de bagageruimte. Daarna enkele malen openen en sluiten en dan moet het goed zijn. Als de druk te laag is geeft de computer een foutmelding omdat het te lang duurt voordat een bepaalde boog in een bepaalde positie is.
Heb er 1,5 jaar mee gereden en de auto toen verkocht. Ik ken de eigenaar en die heeft nog altijd geen problemen.
Kostte me 35 euro bij de dealer. Er gaat speciale olie in. De pomp zit als je de bank omklapt in het gat wat ontstaat naar de bagageruimte. Daarna enkele malen openen en sluiten en dan moet het goed zijn. Als de druk te laag is geeft de computer een foutmelding omdat het te lang duurt voordat een bepaalde boog in een bepaalde positie is.
Heb er 1,5 jaar mee gereden en de auto toen verkocht. Ik ken de eigenaar en die heeft nog altijd geen problemen.
-
Tom de Groot
- Geregistreerd lid
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
Alvast proficiat met de aankoop van zo een mooie SaabTom de Groot schreef:net dealer gebeld en gaat het oplossen voor me.
Dan ben ik bang dat de koop vandaag gesloten wordt!!!!
Ik kan niet geloven dat ik dan zo'n droomauto ga bezitten!! yesss
Voor mij was zo een cabrio vroeger ook een droomauto, nu niet meer want ik bezit er ook eentje, en met nog steeds evenveel plezier
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
-
Tom de Groot
- Geregistreerd lid