iemand ook bekend met deze cabrio??? 9-3 hirsch

Voor alle Saab cabrio rijders
bolfvariant
Geregistreerd lid

iemand ook bekend met deze cabrio??? 9-3 hirsch

Bericht door bolfvariant » vr 06 apr, 2012 21:47

Hallo ben nieuw hier en niet bekend met met saab .
Heb tot nu toe allen maar vag gereden rij nu nog met een audi a6 .
maar ben op zoek naar een mooie cabrio had deze op marktplaats gezien , nu is mijn vraag iemand ook meer info/bekend met deze auto???

http://link.marktplaats.nl/545500805" onclick="window.open(this.href);return false;

shearwater
In memoriam †

Re: iemand ook bekend met deze cabrio??? 9-3 hirsch

Bericht door shearwater » vr 06 apr, 2012 22:07

Ben niet bekend met deze specifieke auto, maar het is wel een van de mooist denkbare uitvoeringen in een schitterende kleur.

roanmarada
Donateur
Donateur

Bericht door roanmarada » vr 06 apr, 2012 22:09

mij niet bekend maar ziet er wel gruwelijk mooi uit, al heb je voor die prijs ook al het nieuwe type :lol:

belangrijk is de onderhoudshistorie maar zo te zien is dit een leifhebbers auto dus zal dat wel ok zijn maar controle is nooit weg.

gr

rob

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » vr 06 apr, 2012 22:22

Zie er mooi uit, prijs ondanks de extra's wel stevig.
Auto staat 2 jaar op naam (van dit bedrijf neem ik aan), maar de APK
is al ruim een jaar geleden verlopen!!! Kijk hier maar even https://ovi.rdw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zal ongetwijfeld een reden hebben...denk ik

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 07 apr, 2012 1:02

Is wel een T7, dus daar moet zeker een BS-controle plaatsvinden.

Zou ook een consignatie auto kunnen zijn, dan staat het kenteken nog gewoon op naam van de verkoper in plaats van de handelaar. Komt wel vaker voor bij auto's waar iemand te veel voor wilt vangen en die een handelaar dus niet wilt inruilen.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 07 apr, 2012 8:27

wel een beetje kale kont, al zeg ik het zelf. dat schreeuwt om een kofferbakspoiler!

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 07 apr, 2012 9:49

Mwoah, de vraagprijs is toch niet heel gek? Gewone Aero's van de laatste bouwjaren van het oude model staan voor tegen de 10k te koop.

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » za 07 apr, 2012 9:56

Garrett schreef:Mwoah, de vraagprijs is toch niet heel gek? Gewone Aero's van de laatste bouwjaren van het oude model staan voor tegen de 10k te koop.
Volgens mij valt het ook wel mee... 12K is veel geld, maar voor deze auto lijkt mij het zeker niet te duur.
Maar ja: volgens een aantal hier is elke vraagprijs te hoog....

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » za 07 apr, 2012 10:04

carlsson schreef:Is wel een T7, dus daar moet zeker een BS-controle plaatsvinden.

Zou ook een consignatie auto kunnen zijn, dan staat het kenteken nog gewoon op naam van de verkoper in plaats van de handelaar. Komt wel vaker voor bij auto's waar iemand te veel voor wilt vangen en die een handelaar dus niet wilt inruilen.
Kan, maar dan nog is de APK op 18-04-2011 al verlopen, de auto staat dus al lang (zo goed als) stil.

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » za 07 apr, 2012 10:08

Dat is inderdaad wel een bijzonder punt. Wellicht is er een goede reden voor, maar zeker iets om uit te vogelen..

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » za 07 apr, 2012 10:28

Jammer dat het interieur niet mee vervangen is (Aero look buiten, maar niet binnen)
Aan de prijs voor een niet originele Aero, wel fijne km stand hetgeen een nadeel kan zijn bij deze t7 blokken ivm BS

bolfvariant
Geregistreerd lid

Bericht door bolfvariant » za 07 apr, 2012 16:56

gewist

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » za 07 apr, 2012 17:22

Lijkt me een nette en serieuze reactie (net als de advertentie), misschien iets minder chique om 'm hier te plaatsen.
Een goeie indruk van de auto krijg je pas met een proefrit, daarna kun je altijd nog onderhandelen over de prijs.
Info paneel ofwel SID is een bekend euvel, oplossing is op het forum ook te vinden incl. kostenplaatje(s), hoef je dus niet van wakker te liggen.

Ik vraag me trouwens af of je al goed weet wat je wil. Getuned is leuk, maar dat zal van de auto ook meer vragen, zeker als je deze accessoire regelmatig gebruikt.
Kijk ook hier eens op de forummarktplaats en in de cabriosectie, dat maakt de keuze allicht makkelijker.

Veel voorpret gewenst en sterkte met de keuze.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 07 apr, 2012 18:08

Die motor is wel heftig getuned voor 2.0 liter, dus is m.i. een uitvoerige motorinspectie nodig.
Bij een T7 zitten o.a. de bovenste zuigerveren te hoog om milieutechnische redenen, daarnaast heeft dit gietijzeren "onder" blok met de turbo aan de voorzijde snel last van termische problemen. De olievoorraad is veel te klein voor topprestaties en die wordt nog eens fix opgewarmd door de turbo/uitlaat die onder het carter doorloopt.
Daarom in combinatie met een eventueel niet optimaal functionerende carterventilatie snel het slachtoffer van BS, schade aan de lagers van de turbo/krukas/zuigerstangen.
Heeft ook geen TD04 MHI turbo zoals op de 205 pk versie, die kan meestal makkelijker wat extra pk's leveren.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 07 apr, 2012 19:38

heb je toestemming van de eigenaar om zijn mail hier te plaatsen?
zonder toestemming vind ik dat niet ok.
Rein

Plaats reactie