aanpassingen bij import amerikaanse saab
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
aanpassingen bij import amerikaanse saab
Ik ben van plan over een jaar of twee, drie met Saab terug te keren naar NL. Heeft iemand enig idee welke aanpassingen er aan mijn amerikaanse saab (9-3 convertible 210 pk uit 2008) moeten gebeuren? Ik kan zelf niets vinden. Geen achterlichtunits ( die hier vaak rood zijn, en daarom remlichten niet zchtbaar laten zijn). Ik heb ook geen xenon. Iemand enig idee of ervaring met de RDW hierover?
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: aanpassingen bij import amerikaanse saab
Hangt er sterk vanaf hoe die ingevoerdt wordt, er gelden namelijk bij invoer van huisraad andere soepelere regelgeving.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Remlichten zijn hier ook rood, xenon is (gelukkig) niet verplicht. 
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
't zijn niet zozeer de remlichten waar 't 'probleem' zit, maar de richtingaanwijzers. gelukkig staat er in de wetgeving dat die ROOD of ORANJE mogen zijn. zoals bijvoorbeeld bij de Chevrolet Caprice Classic of de Malibu. die hadden alleen maar rode licht-units achter. ook de latere (1e serie) Corsica en Beretta, en bepaalde Dodge-modellen, hadden de rode verlichtingsunits/richtingaanwijzers. en die zijn hier toch ook geleverd...
als je 'm meeneemt als 'huisraad' gelden er inderdaad minder strenge regels en zou je zelfs met (af fabriek) donker getinte ramen mogen rijden (als de RDW niet oplet), er wordt niet zo streng naar gekeken als je hem meeneemt als 'huisraad'.
neem je 'm mee als 'import-auto' (dus niet als huisraad), wordt-ie volgens andere normen gekeurd en dan is de tweede hindernis de BPM-naheffing (lees: de boete van de nederlandse overheid wegens het feit dat je in het buitenland een auto hebt gekocht). en die kon nog wel eens flink zijn, aangezien je auto qua (uiteraard Nederlandse) nieuwwaarde behoorlijk stevig was en hij (te zijner tijd) pas 5 jaar oud is. op http://www.autoweek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je bij benadering uitrekenen hoe groot het rib uit je lijf is als je 'm als import-auto meeneemt.
als je 'm meeneemt als 'huisraad' gelden er inderdaad minder strenge regels en zou je zelfs met (af fabriek) donker getinte ramen mogen rijden (als de RDW niet oplet), er wordt niet zo streng naar gekeken als je hem meeneemt als 'huisraad'.
neem je 'm mee als 'import-auto' (dus niet als huisraad), wordt-ie volgens andere normen gekeurd en dan is de tweede hindernis de BPM-naheffing (lees: de boete van de nederlandse overheid wegens het feit dat je in het buitenland een auto hebt gekocht). en die kon nog wel eens flink zijn, aangezien je auto qua (uiteraard Nederlandse) nieuwwaarde behoorlijk stevig was en hij (te zijner tijd) pas 5 jaar oud is. op http://www.autoweek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je bij benadering uitrekenen hoe groot het rib uit je lijf is als je 'm als import-auto meeneemt.
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
Dank ik neem hem idd mee als huisraad!