Hallo collega Saab rijders,
Ik ben een carkit aan het vervangen in een 9-3 cabrio en zou graag de ingebouwde microfoon gebruiken om geen extra draden te hoeven trekken.
De ingebouwde microfoon staat nu in de 'zachte' stand (low output), terwijl de nieuwe Motorola carkit 'high output' nodig heeft.
In een 9-5 is 'high output' eenvoudig selecteerbaar door het stekkertje om te keren aan de microfoon in het plafond. (Pin 1+3 ipv 2+3). De beschrijving voor de 9-3 vermelt eenzelfde oplossing. Dat biedt dus hoop...
Echter, in de cabrio is de microfoon ingebouwd in de linker raamstijl. Ik kon het microfoontje er wel uitwippen, maar zie het betreffende stekkertje niet en het kabeltje heeft minimale lengte speling.
Mijn vraag is, zit dit keuze stekkertje ook in de raamstijl?
Is er een tip om de plastic cover langs de raamstijl eenvoudig 'schadevrij' te verwijderen om het kabeltje iets verder te kunnen volgen?
Ik ben benieuwd...
Groeten,
Ed
uitgangsniveau GSM microfoon in raamstijl kiezen
-
Ed93
- Geregistreerd lid
Ik ben eruit.
De beschempanelen langs de raamstijl en het plafond kun je zachtjes weg trekken nadat de zonneklep losgeschroefd is.
Dan zie je dat de auto helaas niet zoals in de uitleg staat omschreven met 3 maar slechts 2 draden is bekabeld.
De stekker moet dus 'verbouwd' worden om de microfoon te kunnen gebruiken met het 'hogere' output niveau.
Eenmaal gemonteerd werkt het werkelijk fantastisch!
De plaatsing in de raamstijl zorgt er voor dat de microfoon 'altijd' uit de wind blijft en een prima geluid levert zonder windgeruis voor de gesprekspartner.
Succes!
Ed
De beschempanelen langs de raamstijl en het plafond kun je zachtjes weg trekken nadat de zonneklep losgeschroefd is.
Dan zie je dat de auto helaas niet zoals in de uitleg staat omschreven met 3 maar slechts 2 draden is bekabeld.
De stekker moet dus 'verbouwd' worden om de microfoon te kunnen gebruiken met het 'hogere' output niveau.
Eenmaal gemonteerd werkt het werkelijk fantastisch!
De plaatsing in de raamstijl zorgt er voor dat de microfoon 'altijd' uit de wind blijft en een prima geluid levert zonder windgeruis voor de gesprekspartner.
Succes!
Ed