oud lid met vraagje

Voor alle Saab cabrio rijders
krikkie
Geregistreerd lid

oud lid met vraagje

Bericht door krikkie » za 05 mei, 2012 23:26

Hallo,
Na 2 jaar saabloos te zijn ben ik op zoek gegaan naar een 9-3 cabrio, nu had ik graag jullie ervaring met kinderwagens in de koffer, lukt dat?
liefst rond bouwjaar 2000
Binnen 1 week wordt onze 2de spruit geboren en is alle plaats in de koffer welkom
Het saabvirus, eens je t hebt :)

ivo 71
In memoriam †

Re: oud lid met vraagje

Bericht door ivo 71 » zo 06 mei, 2012 1:32

Hey Krikkie, alles kits met de kid(s)? Long time no read, leuk dat je er weer bent.

Ivo

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » zo 06 mei, 2012 9:40

Het is idd al 2 jaar geleden, heb nu een Lexus is 300, ben er tevreden over, maar er komen wat grotere kosten aan en wil is cabrio rijden, als je naar buiten keek deze week was t perfect cabrioweer :)
Alles ok met de kind(eren) beetje een deugeniet he :)

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » zo 06 mei, 2012 14:16

niemand die weet ofdat een kinderwagen in de koffer past? Of iemand met foto vd koffer, vind er op google geen duidelijke

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » zo 06 mei, 2012 14:25

Het ligt er ook aan,wat je onder een kinderwagen verstaat.Een buggy zal niet zo n probleem geven maar in kinderwagens zit ook een hoop verschil.Zelf denk ik dat het een lastige wordt als ik zo in mn kofferruimte kijk.Suc6.Vrgr Jor(nieuw lid met vele vragen :wink: )

Helmus
Geregistreerd lid

Bericht door Helmus » zo 06 mei, 2012 20:36

een Caab koffer is een gegeven. Kinderwagens zijn er talloze. TIP van FLIP: Neem je kinderwagen mee achter in de Lexus naar een Saab en kijk of ie past.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet.... :lol:

timpie
Geregistreerd lid

Bericht door timpie » zo 06 mei, 2012 21:26

Quinny buzz past er perfect in. Ook de zapp gaat zonder probleem. Koffer is redelijk ruim. Zolang er bij ons twee kindjes waren was onze cabrio dagelijks in gebruik ( nu 3 kindjes en mijn vrouw rijdt nu met een grand espace...)

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » zo 06 mei, 2012 23:00

ok, thx jongens, bij men 9000 kon er bijna 2 keer zoveel in de koffer als bij men lexus is 300 sportcross (station),
Ga binnenkort is naar saab (ex)dealer Gilcon, men vaste garage van vroeger en neem de kinderwagen mee, het is geen kleine kinderwagen, bijeengeplooit 1mX50cm ofzo en de eerste maanden moet er nog zo een wiegje mee zodat hij kan liggen, dus ik ga even proberen en zal toch nog even moeten wachten totdat hij het wiegje op de kinderwagen is ontgroeit, wan die kan er sowieso niet meer bij.
Je hoort t wel ;)
Dan nog een goede 9-3 cabrio met 2.0lpt of fpt en waarschijnlijk LPI erin vinden, km stand maakt niet veel uit, dat weten jullie ook :)

Stefano-Duringhof
Geregistreerd lid

Bericht door Stefano-Duringhof » ma 07 mei, 2012 7:56

krikkie schreef:niemand die weet ofdat een kinderwagen in de koffer past? Of iemand met foto vd koffer, vind er op google geen duidelijke

Sinds enkele weken de eigenaar van een Saab 9.3 Cabrio 2007 en daar past de bugaboo kinderwagen prima in. Tevens kunnen er dan nog spullen bovenop echter kan dan de kap niet open. Wil je open rijden :wink: dan kan alsnog de bugaboo onderin echter moet je de wielen van de kinderwagen even losklikken. Twee seconde werk !

Conclusie, ik kon vrouwlief eenvoudig overhalen. Mocht je een foto willen maak ik die vanavond of morgen voor je ..

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » ma 07 mei, 2012 16:13

Houdt er rekening mee dat, ook al past de kinderwagen, het op de achterbank bij
open rijden GEEN lolletje is voor baby's/peuters/kleuters en alles wat daarna komt.
Tot zo'n 60-70 km/pu aardig vol te houden, daarboven waaien ze weg.....uiteraard bij open rijden.

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » ma 07 mei, 2012 17:07

bart1963 schreef:Houdt er rekening mee dat, ook al past de kinderwagen, het op de achterbank bij
open rijden GEEN lolletje is voor baby's/peuters/kleuters en alles wat daarna komt.
Tot zo'n 60-70 km/pu aardig vol te houden, daarboven waaien ze weg.....uiteraard bij open rijden.
En met een windschot? of komt dat windschot(scherm) op de plaats van de achterbank?

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » ma 07 mei, 2012 17:55

krikkie schreef:
bart1963 schreef:Houdt er rekening mee dat, ook al past de kinderwagen, het op de achterbank bij
En met een windschot? of komt dat windschot(scherm) op de plaats van de achterbank?
Ja dat windschot heeft een L-vorm, dus het liggende deel dekt de achterbank af.

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » do 31 jul, 2014 22:56

Ok, ik ben (nog eens) terug :D
Na de lexus heb ik nog een mini cooper S, BMW 120d gehad en nu een subaru wrx :)
Nu zoon oud genoeg is wordt t tijd om op zoek te gaan naar een 9-3 cabrio aero ( na de winter)
Klein vraagjes nog: kunnen de achterpassagiers blijven zitten als t cabriodak opengaat? En kan de versnellingsbak tegen een stage 2 of 3 van maptun 270pk?
Was t al maar winter ;) , een subaru wrx rijdt zeer goed, maar toch niet mijn ding...

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 31 jul, 2014 23:01

Niet aantal pks maar aantal Nm is van belang.

Hoe meer Nm des te meer de bak, en de koppeling, op hun donder krijgen.

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » do 31 jul, 2014 23:12

Juist, verkeerd geformuleerd ;) (meer pk's = meer koppel :-P+ )
Zal t forum eens doorspitten ;)

Plaats reactie