Hulp bij aankoop
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Hulp bij aankoop
Mijn Saab 900 ng turbo begint teveel makken te vertonen.
Nu kwam ik bij onze dealer deze Saab tegen. http://www.pendersautos.de/index_1.html" onclick="window.open(this.href);return false; (helaas komt hij niet direct in beeld maar hij staat op pagina 4)
Nu heb ik geen enkele ervaring met een cabriolet maar ik vind hem wel erg mooi. Waar moet je bij de aankoop op letten en wat vinden jullie van deze auto met de info uit de advertentie?
Bedankt voor de reacties
Groet Joris
Nu kwam ik bij onze dealer deze Saab tegen. http://www.pendersautos.de/index_1.html" onclick="window.open(this.href);return false; (helaas komt hij niet direct in beeld maar hij staat op pagina 4)
Nu heb ik geen enkele ervaring met een cabriolet maar ik vind hem wel erg mooi. Waar moet je bij de aankoop op letten en wat vinden jullie van deze auto met de info uit de advertentie?
Bedankt voor de reacties
Groet Joris
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Re: Hulp bij aankoop
Woon je in Duitsland of zit je in Nederland?
Als je moet invoeren komt er een slordige € 1500 bij.
Ik ken Penders niet, maar zo op hun website te zien kopen ze van alles in.
Zorg in elk geval voor een sluitende historie.
Ik kwam bij Bosch car service de 2 tegen.
Iets duurder, maar geen inruil en geen invoer kan het verschil kleiner maken.
1. DEZE IN GOES
2. DEZE IN ROSMALEN
Succes
Als je moet invoeren komt er een slordige € 1500 bij.
Ik ken Penders niet, maar zo op hun website te zien kopen ze van alles in.
Zorg in elk geval voor een sluitende historie.
Ik kwam bij Bosch car service de 2 tegen.
Iets duurder, maar geen inruil en geen invoer kan het verschil kleiner maken.
1. DEZE IN GOES
2. DEZE IN ROSMALEN
Succes
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reactie
Ik woon inderdaad in duitland dus hoef niks in te voeren.
Ik wil de auto ook graag in de buurt aanschaffen.
De prijs lijkt dan scherp te zijn vergeleken de auto's in Rosmalen.
Zijn er speciale aspecten waar ik tijdens een proefrit extra op moet letten en wat voor onderhoud valt er op korte termijn te verwachten bij een 90000 km of 8 jaar?
Groet Joris
Ik woon inderdaad in duitland dus hoef niks in te voeren.
Ik wil de auto ook graag in de buurt aanschaffen.
De prijs lijkt dan scherp te zijn vergeleken de auto's in Rosmalen.
Zijn er speciale aspecten waar ik tijdens een proefrit extra op moet letten en wat voor onderhoud valt er op korte termijn te verwachten bij een 90000 km of 8 jaar?
Groet Joris
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Ik zie nu ook dat er een streep op de lak zit en lakschoen achter op de auto.
Weet iemand daar de herstel kosten van?
Weet iemand daar de herstel kosten van?
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Je zult zelf ook wel zoeken, maar DEZE IN WESEL gezien?
€700 goedkoper en off. dealergarantie op de koop toe.
Totaal andere kleur, maar de aanbieder komt me beter over.
KIJK HIER VOOR EEN DIRECT VERGELIJK
€700 goedkoper en off. dealergarantie op de koop toe.
Totaal andere kleur, maar de aanbieder komt me beter over.
KIJK HIER VOOR EEN DIRECT VERGELIJK
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bij die zwarte zie wel een trekhaak, vreemd voor een cabrio, dat is geen werkezel
Een auto in metallic lak kun je veel gemakkelijker poetsen, met zo'n auto in gewoon zwart blijf je bezig zitten
Je hebt een sterk punt als je een auto ergens in jou woon-omgeving koopt, mits Penders een goede naam heeft en een goede service geeft.
Het juiste uitvoeringstype staat op de dorpelplaat, maar in Duitsland kunnen deze uitvoeringstypes royaler zijn uitgerust.
Een Linear, het basis type had b.v. in NL geen in de kleur van de carrosserie gespoten zijskirts.
De grijze heeft 16 inch velgen, de standaard maat en een handbediende airco. De zwarte is een Vector, heeft ook de 17 inch velgen en waarschijnlijk volautomatische gesplitste airco. Je moet ook op de audio installatie letten, minstens met een hulpversterker onder de bestuurdersstoel en 7 speakers (type 150).
Qua navigatie eens vragen van welke datum de kaarten zijn, anders ga je teveel achter lopen.
Als je toch nog verder kijkt, moet je op het opvolgende type letten, die heeft namelijk een iets gewijzigd dashboard met een bies, die radio unit is ook gewijzigd. In Duitsland kosten deze auto's toch een stuk minder, dus je kunt ook voor een 2.0t gaan met turbodruk meter en af fabriek 175 pk, meestal ook als Vector. Heeft ook iets grotere schijfremmen voor. Dat is wel handig want die cabrio is een stuk zwaarder dan een sedan of estate. Dan is er nog de 2.0T met 210 pk, die heeft altijd achter geventileerde schijven van 292 mm in plaats van de standaard massieve schijven. Daarnaast linksachter een zichtbare ovale (sierstuk) van de einddemper van de sportuitlaat, de betere MHI Turbo, scherpere nokkenassen en een sportchassie. Verder zijn de motoren identiek allemaal 1.998 cc. Maar er zijn ook soms handbakken met 6 i.p.v. 5 versnellingen.
Qua verbruik zijn er nauwelijks verschillen, een cabrio met minimaal 175 pk en wat meer koppel rijdt een stuk beter
Een auto in metallic lak kun je veel gemakkelijker poetsen, met zo'n auto in gewoon zwart blijf je bezig zitten
Je hebt een sterk punt als je een auto ergens in jou woon-omgeving koopt, mits Penders een goede naam heeft en een goede service geeft.
Het juiste uitvoeringstype staat op de dorpelplaat, maar in Duitsland kunnen deze uitvoeringstypes royaler zijn uitgerust.
Een Linear, het basis type had b.v. in NL geen in de kleur van de carrosserie gespoten zijskirts.
De grijze heeft 16 inch velgen, de standaard maat en een handbediende airco. De zwarte is een Vector, heeft ook de 17 inch velgen en waarschijnlijk volautomatische gesplitste airco. Je moet ook op de audio installatie letten, minstens met een hulpversterker onder de bestuurdersstoel en 7 speakers (type 150).
Qua navigatie eens vragen van welke datum de kaarten zijn, anders ga je teveel achter lopen.
Als je toch nog verder kijkt, moet je op het opvolgende type letten, die heeft namelijk een iets gewijzigd dashboard met een bies, die radio unit is ook gewijzigd. In Duitsland kosten deze auto's toch een stuk minder, dus je kunt ook voor een 2.0t gaan met turbodruk meter en af fabriek 175 pk, meestal ook als Vector. Heeft ook iets grotere schijfremmen voor. Dat is wel handig want die cabrio is een stuk zwaarder dan een sedan of estate. Dan is er nog de 2.0T met 210 pk, die heeft altijd achter geventileerde schijven van 292 mm in plaats van de standaard massieve schijven. Daarnaast linksachter een zichtbare ovale (sierstuk) van de einddemper van de sportuitlaat, de betere MHI Turbo, scherpere nokkenassen en een sportchassie. Verder zijn de motoren identiek allemaal 1.998 cc. Maar er zijn ook soms handbakken met 6 i.p.v. 5 versnellingen.
Qua verbruik zijn er nauwelijks verschillen, een cabrio met minimaal 175 pk en wat meer koppel rijdt een stuk beter
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Bedank voor de tips,
Die in wezel ziet er idd goed uit. Vond deze daar ook nog http://www.autoscout24.de/Compare.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een 2.0 t die er ook goed uitziet. De garantie bevalt mij ook wel. Denk dat ik volgende week eens ga kijken. Wat vinden jullie ervan?
Groet joris
Die in wezel ziet er idd goed uit. Vond deze daar ook nog http://www.autoscout24.de/Compare.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een 2.0 t die er ook goed uitziet. De garantie bevalt mij ook wel. Denk dat ik volgende week eens ga kijken. Wat vinden jullie ervan?
Groet joris
-
bart1963
- Geregistreerd lid
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Beste Bart,
Jouw 1.8 ga ik bekijken.
Ik had deze ook gevonden in wezel http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 3350000000" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hoop dat de link n wel werkt.
Jouw 1.8 ga ik bekijken.
Ik had deze ook gevonden in wezel http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 3350000000" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hoop dat de link n wel werkt.
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Wat is technisch het verschil met het nieuwere model. Ze komen namelijk uit het zelfde bouwjaar?
Gr. Joris
Gr. Joris
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Oei, die laat ik aan de echte kenners over.
Op DEZE AUTOWEEK SITE kun je alvast wat
verschillen bekijken.
Ik zie een andere motor, veel meer betere veiligheidszaken, oa tractioncontrol, totaal ander uiterlijk..'t een generatie jongere
auto dus de torsiestijfheid ed zullen ook wel beter zijn.
Kenners laat uw mening horen
Op DEZE AUTOWEEK SITE kun je alvast wat
verschillen bekijken.
Ik zie een andere motor, veel meer betere veiligheidszaken, oa tractioncontrol, totaal ander uiterlijk..'t een generatie jongere
auto dus de torsiestijfheid ed zullen ook wel beter zijn.
Kenners laat uw mening horen
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je reactie. Voor mij duidelijk genoeg. Ook al omdat mijn vriendin de nieuwere generatie een stuk mooier vind...
Ik twijfel alleen nog over het vermogen van " slechts" 150 pk. Zie dat het koppel wel behoorlijk is das zal het wel gewoon gaan uitproberen.
Ik twijfel alleen nog over het vermogen van " slechts" 150 pk. Zie dat het koppel wel behoorlijk is das zal het wel gewoon gaan uitproberen.