Regenschade

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
virjinz
Geregistreerd lid

Regenschade

Bericht door virjinz » vr 14 apr, 2006 14:19

Het is me gelukkig nog niet overkomen (heb m'n cabrio nog maar 2 dagen en nog niet mooi genoeg geweest om open te rijden) maar het lijkt me niet te vermijden dat het vroeg of laat eens binnenregent in de open wagen terwijl men bvb boodschappen aan het doen is...
welke zijn de meest vochtgevoelige onderdelen (radio, bediening ruiten, ...)? en wat dient er gedaan te worden om alles terug droog te krijgen?

ruuducati
Geregistreerd lid

Bericht door ruuducati » vr 14 apr, 2006 20:40

Proficiat met je 93 cabrio. Ikzelf heb sinds september een 900 classic ecopower kleur zwart uit Italië gehaald.
Ben van Kleine Spouwen dus flikker maar eens als we elkaar passeren in de buurt.

Greetrz, Ruud.

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » za 15 apr, 2006 14:19

Ik heb het zelf eens gehad met een classis cabrio. Een enorme hoosbui waarvan ik dacht dat ik die wel zou ontwijken. Niet dus en dan duurt het laaaaaang voordat zo'n eectrisch dak dicht is. Heeft verder niets onder geleden, leer achteraf droogmaken thats all. Electrisch waren er geen probelmen.

Bij mijn Triumph TR4 gaat het dak echt alleen maar dicht als het hoost, ook die heeft nergens last van maar daar zit dan ook nauwlijks electronica in en zoalng je rijdt blijf je redelijk droog. Bij de Saab wordt het wat natter achterin als je met regen rijdt, dat is het enige nadeel, voorin blijf je wel droog.

Plaats reactie