3e gordel Saab 9-3 Cabrio
-
MvanZ
- Geregistreerd lid
Vraagje: weet iemand hoe je een 3e riem op de achterbank van een Saab 9-3 Cabrio monteert? Ben niet van plan om vaak met de 3 kids achterin te rijden, maar je weet het maar nooit. Iemand ervaring met het installeren en eventueel tips?
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Er zitten al gaten met schroefdraad in de carosserie voor dat doel.
Ik denk dat ik ergens ook nog wel een setje (heup)gordels voor u heb.
Ik denk dat ik ergens ook nog wel een setje (heup)gordels voor u heb.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Re: 3e gordel Saab 9-3 Cabrio
Ja dat klopt. Mijn auto geeft op de rdw site 4 zitplaatsen aan. Een andere forummer die onlangs een zwarte 9-3 Caab heeft aangeschaft heeft volgens de rdw site wel 5 zitplaatsen.
-
erik99
- Geregistreerd lid
Bij mij staat op de RDW site bij aantal zitplaatsen "niet geregistreerd"
Dan zou ik dus zo een derde gordel achterin kunnen maken, lijkt me.
Dan zou ik dus zo een derde gordel achterin kunnen maken, lijkt me.
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Voor zover ik weet mag je maximaal 4 personen vervoeren in je SAAB Cabriolet in NL, los van het feit of je een derde veiligheidsgordel hebt gemonteerd. Heeft naast veiligheid ook te maken met je autoverzekering. Dat laatste kan je het beste aan je verzekeringsmaatschappij vragen.
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Wij kochten vorige week een belgische 9-3 cabrio 2004.
Op de belgische registratie staat onder S 1: aantal zitplaatsen (bestuurder inclusief) 5.
Ik mag toch hopen dat de europese regels inmiddels zover zijn geharmoniseerd dat dit ook op het nedelands kenteken komt te staan.
Overigens staat op het nederlands kenteken van onze 9-3 van het vorig model onder S 1: Zitplaatsen 4 ( maximum).
Deze 9-3 is ook van belgische herkomst en is in 2010 geimporteerd.
De laatste auto op G3 is nu te koop in zijn geheel of in onderdelen want de motor heeft een tic.
Op de belgische registratie staat onder S 1: aantal zitplaatsen (bestuurder inclusief) 5.
Ik mag toch hopen dat de europese regels inmiddels zover zijn geharmoniseerd dat dit ook op het nedelands kenteken komt te staan.
Overigens staat op het nederlands kenteken van onze 9-3 van het vorig model onder S 1: Zitplaatsen 4 ( maximum).
Deze 9-3 is ook van belgische herkomst en is in 2010 geimporteerd.
De laatste auto op G3 is nu te koop in zijn geheel of in onderdelen want de motor heeft een tic.
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Gij geleuft in sprookskessjaak-dimphie schreef: Ik mag toch hopen dat de europese regels inmiddels zover zijn geharmoniseerd dat dit ook op het
nedelands kenteken komt te staan.
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
In Kaatsheuvel geloven we inderdaad in sprookjes.
-
bart1963
- Geregistreerd lid
[]Vandaar dat de Telegraaf zo goed verkoopt bij jullie 
Reden: Quote verwijderd